Auteur Topic: Fania  (gelezen 84775 keer)

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:Fania
« Reactie #60 Gepost op: februari 22, 2013, 20:08:43 pm »
hoi Fania,

wat super nieuws, en wat een lieve dokter
laat je maar goed opvolgen
dikke knuffel
xxx Sabine

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: februari 22, 2013, 20:18:59 pm »
Blij te horen dat het beter gaat
en dat je goed opgevolgd wordt
zal ook wel een veilige gevoel geven
en idd, dokters zoals jou pc en wellicht ook de mijne zijn er niet veel hoor

de mijn nam me vast toen hij meedeelde dat ze iets hadden gezien op mijn lever
had er al vertrouwen in maar mede door dat ene gebaar weet ik zeker dat ik de juiste heb gekozen

rust goed hoor!
liefs
Fee

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: februari 26, 2013, 19:10:41 pm »
Hoe gaat het nu Fania?

liefs
Fee

fania

• Borstkanker van 5/3/2012 en drager BRCA2 gen
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: februari 27, 2013, 13:35:19 pm »
Hey Fee,

Alles goed hier!
Gisteren weer naar het uz geweest - ja heb daar een klantenkaart, 5 % korting als ze vol is :) - en alles ok.
Wond geneest nu goed, geen wondvocht meer, enkel nog wat zwelling maar dat mindert stilaan.
Volgende week dinsdag terug en dan zal ook de datum afgesproken worden voor de lipofilling.
Werken zal er voorlopig jammergenoeg nog niet direct inzitten, normaal gezien was het voorzien dat ik 1/4 terug aan de slag ging, maar door de tegenslagen en vele verdovingen zien ze me liever nog niet aan het werk gaan.
Na de lipo zullen ze bekijken hoe en wat, heb zo het vermoeden dar het 1/7 gaat worden.
Die vermoeidheid moet zo goed als weg zijn als ik wil starten.
Deze vm naar de kapper geweest, en ik was blij dat ik terug thuis was ! Stel je voor, ik moest enkel in een stoel zitten.
Dat valt me eigenlijk nog het zwaarst, ben anders zo bezige bij, werk 40u in de week, doe nog tal van andere dingen en nu ben ik al moe vn naar de kapper te gaan... Ik voel wel dat het elke dat wat beter gaat, maar het gaat me veel te traag !

De 12de maart is mijn 1ste grote controle, is dan een jaar geleden dat ik de diagnose bk kreeg.
Maak me niet teveel zorgen maar het blijft wel spannend he.

Voor jou is het aftellen nu echt begonnen he, volgende week is het al maart !

Nog niet te zenuwachtig aan het worden ?

Dikke knuffel en tot schrijfs.
Grtjes
Fania
xxx

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: maart 05, 2013, 16:00:50 pm »
hey fania,

de zenuwen heb ik nog onder controle
maar ik slaap weer slechter
toch onbewust daarmee bezig zeker?

Ik kom soms met hartkloppingen wakker
en op die momenten denk ik meteen aan de recontrsuctie

nog een goei maandje en het is zo ver
oef, bijna

hoe gaat het met U?

groeten en liefs
Fee

fania

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: maart 06, 2013, 14:43:06 pm »
Hallo allemaal,

Ff nog een update.
Hier gaat alles zijn gangetje.
Gisteren terug op controle, draadjes zijn verwijderd.
In het uz ging alles goed maar toen ik thuiskwam was mijn bh, tshirt en trui aan mijn linkerborst helemaal doorweekt vh wondvocht. Had zoiets, shit niet weer.
Heb alles dan maar mooi ontsmet en ingetapt - ja ben ondertss een volleerde verpleegster wat het verzorgen van een wond betreft :) - en vannacht was het toch beduidend minder. En nu vandaag is het ook nog zeer weinig. Is maar een heel klein klein gaatje... Dus hopelijk gaat dit vanzelf dicht.
Ik wacht nog een dagje af, heb echt ff genoeg vh uz. Indien het morgen nog niet gedaan is, dan moet ik mijn pc wel bellen.
Was me gisteren trouwens het dagje wel. Eerst het nieuws vh genetisch onderzoek van mijn zussen, mijn jongste zus heeft het niet, mij middelste zus wel. Balen dus :(
Dan s middags werden mijn dochters eindelijk getest, eind april weten we de uitslag.
En dan op naar de pc, ze hadden daar een beetje vertraging zeiden ze me toen we daar aankwamen - lees 2u vertraging ! - met als resultaat dat we daar vertrokken zijn om 19u30, moest daar zijn om 17u!
Normaal gezien 26/3 terug, dan zullen ook de data van de vervolgbehandelingen afgesproken worden. Ze hopen dat 1 lipofilling genoeg zal zijn...
Gisteren was het dan ook nog een jaar geleden dat ik de diagnose bk gekregen heb, dus al bij al een ambetante dag.
Ik hoop echt dat het ok komt met mijn borst, zaterdag ben ik jarig en ik heb een feestje gepland met allen die me dierbaar en lief zijn, mede om dank te zeggen voor alle steun in het voorbije jaar. Heb mijn verjaardag vorig jaar ook niet kunnen vieren, had dan alle onderzoeken (botscan, longfoto, echo lever, mri) en ik was dus van plan het dit jaar dubbel en dik te vieren ! Al zal het wel nog wat rustig aan zijn, want snel moe dat ben ik nog altijd.

Voila, zo zijn jullie weer een beetje bij, ik ga nu genieten van het zonnetje !

Grtjes en dikke knuffel
Fania

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: maart 13, 2013, 09:14:52 am »
hoi Fania,
iedere dag een beetje sterker hoop ik voor je?

Liefs
Fee

fania

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: maart 14, 2013, 15:27:29 pm »
Hey Fee

Met mij alles goed hoor!
Iedere dag idd een beetje sterker.
Maar nog lang niet de oude.
Ben blij dat ik 1/4 niet terug aan het werk moet zoals eerst was voorzien.
Niet dat ik niet zou willen, verveel met hier steendood.
Zou me nooit lukken om 40u per week te werken. Ook het vroege opstaan zou een probleem zijn, sta al zowat 25 jaar elke werkdag om 6u op zonder wekker, en nu slaap ik makkelijk tot 9 - 9u30 ! En word ik niet wakker om 6u. Heb het dus duidelijk nog nodig dat vele slapen.

Volgende week terug op controle bi de pc.
Mijn controle van 12/3 heb ik moeten verzetten wegens het slechte weer. Is nu voor 4/4.

Hoe gaat het met jou ? Droom je nog niet teveel van borsten :)
Komt nu echt wel dichterbij. Je moet zo denken, binnen een maand is alles al achter de rug en kan je volop beginnen aan je herstel.

Vele grtjes
Dikke knuffel
Fania
xxx

fania

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: maart 26, 2013, 19:30:26 pm »
Hallo allemaal

Vandaag had ik dus mijn afspraak met de pc voor het vervolg vn de behandeling.
Ma 6/5 is het zover.
Wat gaat er gebeuren ?
Groot was mijn verbazing toen de pc voorstelde de prothese alsnog te verwijderen en eerst de lipofilling te doen en nadien mocht het nodig zijn, terug een kleine prothese te plaatsen.
Hij heeft me de voordelen hiervan uitgelegd en heb dan beslist dit te laten doen.
Mede omdat het verschil met rechts groter wordt - valt nu meer op dan in het begin omdat de zwelling nu zowel links  als rechts zo goed als weg is - rechts gaan ze het "deukje" ook weg werken. Er is nu toch meer dan een maatje verschil tss links en rechts.
Het was dus terug nen hele boterham om te verwerken...
Ik ben er dus nog niet, 5 a 6 maand na deze ingreep is de volgende operatie de symmetrie vn mijn borsten en tepel, en nog wat later de tattoo vd tepelhof. En dit zou dan het einde moeten zijn.

Nu op naar mijn 1ste grote controle 4/4.

Grtjes
Fania

veronique123

• borstkanker sinds 11/01/2011
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: maart 27, 2013, 07:43:53 am »
Hallo Fania,
Nu je een datum weet kan je beginnen aftellen naar 6 mei, je hebt een beetje tijd om het te verwerken en probeer ondertussen wat te genieten
van het zonnetje dat ondertussen nu toch wat meer schijnt !
Nog veel moed en op naar je grote controle op 4 april, dat zal ook stressen worden, heb ik ook altijd voor een controle, maar eens die door is voel je je opgelucht !
groetjes,
Veronique

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: maart 27, 2013, 08:10:02 am »
hoi Fania,

ik ga hard voor je duimen voor je grote controle
en ook dat de rest héél mooi zal zijn
dikke knuffel
xxx Sabine

halmickey

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: maart 27, 2013, 09:45:57 am »
hey Fania,

hoop dat je controle op 4/4 meevalt mag ook wel na alle tegenslag die je hebt meegemaakt. Ben wel blij te horen dat alles mooi genezen is nu. Dan op naar de maand mei voor de volgende stap en dit keer met minder hindernisen zodat je helemaal kan genieten van een rustige zomer.

groetjes Christine
xxx

fania

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: april 04, 2013, 13:21:16 pm »
Hallo lieve lotjes,

Deze voormiddag dus mijn 1ste grote controle gehad en raad eens ?
Ben helemaal goedgekeurd !!
Met de woorden van de prof : ik kan niet zeggen je bent genezen, dat zeggen we nooit tegen een kankerpatient.
Je bent wel volledig kankervrij en je teller staat terug op 0!
En meer moet dat niet zijn niwaar.
Nu op naar 6/5 en hopelijk mag dit ook zo goed verlopen als vandaag.

Grtjes
Fania

veronique123

• borstkanker sinds 11/01/2011
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: april 04, 2013, 13:29:13 pm »
Hallo Fania,
Dat is keigoed nieuws ben heeeeeeeel blij voor jou en idd. meer moet dat niet zijn  :D
Groetjes,
Veronique

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: april 04, 2013, 13:52:53 pm »
Hey Fania,

wat een super-fantastisch goed nieuws !!!!!

Mag ik aub vragen wat ze bij jou in Gent gedaan hebben tijdens je grote controle ?
Het is omdat ik ook mijn 1ste grote controle gehad heb in dec 2012, en ik zou graag eens
willen weten van anderen welke soort onderzoeken ze doen, kwestie van het ene ziekenhuis
eens met het andere te vergelijken.

In Gasthuisberg doen ze dus enkel mammografie en echografie van de 2 borsten en bloedanalyse.
Geen andere onderzoeken, ook al had ik heel graag terug eens foto's van mijn longen laten nemen, echo
van de lever en eventueel een botscan.

Ze hebben tegen mij ook gezegd dat alles OK was, maar ze konden ook niet echt zeggen dat ik
genezen was, trouwens, meestal zeggen ze ook nooit, zelfs niet na 5 jaar.

Na 5 jaar, hebben ze tegen mij gezegd, kunnen ze eventueel wel zeggen of je kankervrij bent.
Misschien dat ze na 5 jaar wel die andere onderzoeken in GHB doen maar ik twijfel eraan : daar doen ze enkel
bijkomende onderzoeken als je klachten hebt, dus moest ik nu constant pijn hebben aan mijn lever of zo, dan zou
die verder onderzocht worden.
Ik vraag me dan af, op basis van wat, ze dan tegen iemand zeggen : je bent kankervrij ?
Heel mooi om te horen, een droom, maar daarom juist vraag ik welke onderzoeken ze allemaal gedaan hebben bij je
eerste grote controle vandaag.

Groetjes,
Sara