Auteur Topic: enorme stress  (gelezen 5055 keer)

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
enorme stress
« Gepost op: januari 19, 2013, 18:26:06 pm »
sinds de week voor de kerst , kreeg ik enorme ,stress, heel mijn lichaam staat voortdurend gespannen, precies of ik moet een belangrijk exaam gaan doen, wat scheelt er toch?
van een kennis kreeg ik te horen dat veel mensen sinds 21/12/12 ongelooflijk gespannen zijn, maar kweet niet goed  of dat waar kan zijn,
soms moet ik echt een half xanax nemen omdat het echt niet overgaat, zelfs verplichte rust help niet, ik wil vooral niet afhankelijk worden van pillen, heb al vanalles opgezocht om die innerlijke onrust te verhelpen, soms kom ik bij reiki of healing terug, accupunctuur, ??? wie heeft dit nog gehad ?
van al die gespannenheid word ik zo moe, heb geen energie meer, heb ook al een tijdje last van te moeten eten, sinds de chemo associeett mijn lichaam precies eten met misselijk zijn, hoe hard ik ook probeer, boodschappen doen en eten kopen blijft lastig omdat ik nergens zin in heb, mijn man daarentegen lust alles en veel , en ik zit er dan naast te pikken,.....enkel iets zoet = pannekoek, patééke , of fruit gaat beter, ook soep, maar patajes of vlees....brrrr, soms moet ik echt braken omdat ik wil eten,, denk dat ik volledig geblokkerd raak, zou homeopathie ook helpen ?
ik weeet het niet meer ,
ik werk nu niet meer, dus ik veel meer rustiger moeten zijn, maar het wordt erger, vroeger moes tik bij gespannenheid soms 1 keer in week een half pilleke slikken, maar nu zou ik dat dagelijks moeten doen, en dat wil ik niet, dus giert de stress gedurig door mijn lichaam,
denk dat ook schrik meespeelt  dat het bij volgende kontrole slechter word  met mij,
maar hoe ga ik daar mee om ?
sorry voor deze lastige mail, maar tot  wie kan me anders wenden ?
jullie zijn mijn steun en toeveerlaat,

annabel

rietepetiet

• Bekijk profiel
Re:enorme stress
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2013, 19:30:55 pm »
dat is helemaal geen lastige mail, ik ben vorig jaar hervallen gelukkig zonder uitzaaiïngen en mijn man is ook hervallen van prostaatkanker met uitzaaiïngen. Hij heeft voor het ogenblik chemo volgende de week zijn laatste, maar hij  is palliatief. bij hem het zelfde verhaal als bij jou de dokter heeft hem omeprazole voor de maag geven en een pilletje voor de zenuwen en ééntje om tijdens de nacht te ontspannen. Iets anders hept niet. Ook hij kan nog moeilijk eten maar soep, melk en fruitsap maar geen citrus vruchten dat gaat  niet en daarbij neemt hij 3x per dag  ensure plus dat is lopende voeding voor kanker patienten. en 1 x per dag aperop. Dat is ijzer, koninginnebrij en ginseng zo te koop in de apotheek en dat is door  de arts voorgeschreven. Ook neemt hij 1 multivitamine per dag. Hij zegt dat het toch een beetje helpt. Ik hoop dat ik jou ook een beetje kan helpen met deze informatie. Veel moed en sterkte en een dikke warme en steunende knuffel

Claudia1968

• Nieuwkomer
  • *
  • BK sinds mei 2012 met uitzaaiingen in lever en rib
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2013, 12:05:52 pm »
Hallo Annabel,

Hoe gaat het ondertussen met de stress? De dokter wou me mindfulnes laten volgen maar dat is niets voor mij, mediteren...Ik neem anti-depressiva, dat is niet verslavend, kalmeerpillen daarentegen zouden wel verslavend zijn.
Ik heb nu 3 keer taxol gekregen en heb al epo-spuiten gekregen omdat mijn bloedcellen altijd zo dramatisch dalen. Momenteel heb ik absoluut geen zin in water en brood. Thee lust ik ook niet, dus drink ik gesuikerde frisdranken, wel niet gezond, maar ja...Ik drink soms wel bionade of bionina, dat zijn bio-limonades met minder suiker. Ik maak regelmatig havermoutpap en rijstpap. Ik heb ook een sapmachine waarmee ik bijvoorbeeld wortel met fruit mee maak, of gewoon fruitsap. Pannenkoeken of taart gaan er bij mij ook wel goed in ! Heb je een bio-winkel bij jou in de buurt? Daar vind je soms varianten met minder suiker in of met rietsuiker.
Ik heb je nog een ander mailtje gestuurd. Er zijn niet zoveel borstkankerpatiënten met uitzaaiingen hé. Maar wij zijn er wel heel erg aan toe. Ik vraag me wel af waaraan ik dat verdiend heb om zo'n zware kanker te krijgen. Mijn volgende lichtpuntje is nu de paasvakantie waarbij mijn man bereid is om héél ver te rijden tot we zon tegenkomen. Vermoedelijk costa brava, 1300 km ver. Ik hoop dat mijn rug dat nog aankan.
Ik wens je veel moed, lieve annabel.
groetjes,
Claudia

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2013, 10:11:07 am »
Hallo Annabel,

Ik ben al jaren in behandeling bij een homeopaat sinds ik kanker gehad heb, misschine kan mijn verhaal je helpen. Ik heb 5j geleden NHL gehad. Na de behandelingen wou ik mijn oude leven zo snel mogelijk weer opppikken, ik had alles netjes gepland: 3 maanden halftijds werken en dan hup terug voltijds. Niet dus. Blijkbaar was ik de hele ervaring aan het verdringen zonder dat ik dat besefte en daar ben ik dan op een bepaald moment op gecrasht: ik kon niet meer eten, had iedere ochtend braakneigingen, sliep heel slecht...Uiteindelijk ben ik toen naar de Spoed gegaan omdat het echt niet meer ging. Heb dan een kleine week "gerust" in het ziekenhuis, aan de valium. De neuroloog heeft toen chronische hyperventilatie vastgesteld, altijd al latent aanwezig geweest (streskip die ik ben) en nu verergerd door het kankertrauma. Ik ben dan in behandeling gegaan bij een psycholoog/psychiater, hij heeft angstaaanvallen gediagnostoceerd als gevolg van het kankertraume. Ik kreeg kalmeerpillen (Rivotril, een benzo) tegen die hyperventilatie, ging regelmatig op gesprek om de ervaring en de angsten een plaats te kunnen geven. Tegelijk ben ik toen onco-revalidatie en relaxatie gaan volgen, EN ben ik in behandeling gegaan bij een homeopaat. En ik meot zeggen: het is aan de homeopaat en de psychologische steun dat ik het meeste gehad heb. Of het nu een palcebo-effect is of niet: vanaf het moment dat ik bij de homeopaat begonnen ben, sliep ik veel beter, werd mijn hyperventilatie en mijn angstaanvallen stilaan minder. Ik ben er niet helemaal van af, en dat zal misschien nooit lukken, maar nu, pakweg 3 jaar later, moet ik al geen kalmeerpillen meer nemen en werk ik terug 4/5de.
Een goede raad ivn homeopathie: pluk niet zomaar iemand uit de telefoongids, maar laat je iemand aanraden.

Sterkte
keikopje

Liake

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2013, 10:57:43 am »
Het is normaal dat je cellen, weefsels,... stress ervaren.  Maar dat gevoel kan een boeiende, zelfs emotioneel vreugdevolle ervaring worden.  Ik ben héél sterk door mijn kwaadaardig kankerproces gegaan in het najaar van 2011.  Sofrologie volgens Caycedo laat mij sterk in de wereld staan.  Het is een techniek om bewust met je body te leren omgaan.  Sofrologie wordt ook in pijnklinieken gegeven.  Je kan ook bij artsen, kinesisten en verpleegkundigen thuis terecht.  Zelf volg(de) ik privé sessies in Antwerpen, Londerzeel, Frankrijk, Gent, Aarschot.
Graag draag ik deze boodschap uit naar zielsverwanten.
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2013, 11:09:16 am door Liake »

swiffy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2013, 09:48:59 am »
Beste Annabel, kan me volledig vinden in je verhaal; vooral s nachts kan de paniek toeslaan en ik merk dat mn hart tekeergaat en t ineens warm krijg, dan opstaan ,naar toilet en dan is t soms moeilijk om terug in te slapen . Ook ik heb veel last van stress, vroeger toen ik mn man nog had kon die mij altijd kalmeren, dan kroop ik kort tegen mn aan en viel gelijk een blok in slaap. Ben ook gestopt met werken toen mn man ziek werd en heb mn verzorgd tot t  einde, en niet lang erna kreeg ik die rotziekte . Mijn behandeling van operatie,chemo en bestralingen heb ik goed doorstaan , ik vind t nu moeilijker , want je blijft met da kankertrauma zitten hé. Heb onlangs vrijwilligerswerk gdaan in t ziekenhuis om mijn gedachten te verzetten en ik hoopte daardoor minder stress te hebben, maar na een tijdje ben ik moeten stoppen, was kapot als ik thuis kwam. Dan denk je : ben ik dan voor niks meer goed in deze wereld, wil iets betekenen voor de medemens en zelfs da is me niet gegund. Altijd die stress : ook van altijd thuis te zitten krijg je stress, maar ik vecht terug: ELKE DAG ga ik een uur t bos in ; wandelen en beetje lopen , de dieren op de kinderboerderij eten geven, zo ontspannend , heb hernia in de rug maar doe door ondanks de pijn . Ik merk da k me beter voel als ik dan terug thuis kom. We mogen ons nie laten gaan , want dat is wat die ziekte wilt , we mogen er niet aan toegeven, terugvechten en binnenkort ist lente en dan voelt een mens zich veel beter, toch?    groetjes, Sonja

car

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 11, 2013, 17:20:24 pm »
Hallo abba en anderen,

Ook ik heb sedert een tijdje last van die innerlijke onrust en zo gespannen rondlopen.
Erg lastig vind ik dat en sedert een week of 2 ben ik doodmoe,het wreedt idd al je enegie
Ik ga voor de zekerheid toch eens  bloed laten afnemen,want die moeheid maakt me ongerust
Van mij gaat het nu einde april 3jaar zijn dat ik gedaan had met mijn chemo,was een tumor op de eierstok,maar k'hoop dat jullie het niet kwalijk nemen dat ik het hier op dit topic neerschrijf want op de soort baarmoeder-en eierstokkanker is er zo weinig beweging en wou efkens mij hart luchten.
Laatste weken sleep ik me bijna door de dagen heen.
Momenteel werk ik 9,5 uren per week.
Liefs car