Auteur Topic: Eindelijk weer een beetje kracht  (gelezen 20143 keer)

gdb

• Bekijk profiel
Eindelijk weer een beetje kracht
« Gepost op: januari 16, 2013, 10:25:53 am »
Helaba iedereen,
Eindelijk heb ik nog eens wat kracht om eens een mailke te sturen. We hebben hier een hectische periode  achter de rug. Met Nieuwjaar waren we nog in Nederland. We hebben daar toch elke dag een wandeling kunnen maken. Ik moest wel in de rolstoel, maar ik kon toch mee en dat was het bijzonderste. ’s Avonds en ’s nachts had ik wel steeds heel veel pijn aan mijn rug en heup. Ik dacht vooral dat het door de andere matras kwam. Alhoewel de pijn wel heel hevig was en ik toch stilaan begon te vrezen dat er meer aan de hand was.
Op vrijdag kwamen we terug en was het weer beter, maar op zaterdagavond ging ik plots heel snel achteruit. De hevige pijn was terug en ik had hoge koorts. Ik werd via spoed opgenomen in het ziekenhuis. Na enkele dagen onderzoek bleek dat ik nu ook verschillende levermeta’s heb en ook uitzaaiingen in het bot aan heup en rug. Op maandagnacht had ik echt onmenselijke pijnen aan mijn rug. Dit was niet draaglijk meer. Toen werd ook de morfine opgestart. De pijn was eindelijk onder controle, maar ik was heel suf van de medicatie. Maar mij hoorde je niet klagen hoor, liever suf dan die vreselijke pijn.
We zijn nu een week verder. De sufheid is beter, maar ik ben wel nog heel zwak. Ik kom mijn bed bijna niet meer uit en ben heel vlug misselijk. Het eten gaat heel moeizaam en ik vermager vlug. Er staat nu een ziekenhuisbed in de living en zo blijf ik toch betrokken bij ons gezinsleven. Tussendoor slaap ik heel veel. Het gaat zo snel. Als ik zie wat ik 14 dagen geleden nog allemaal kon. Het is zo’n immens verschil.
En toch blijf ik vechten. Ik ben toch nog een laatste soort chemo gestart. Ik wil echt alles geprobeerd hebben. Ik wil er alles aan doen om zo lang mogelijk bij jullie te blijven.
Ik heb nu niet veel tijd meer en geniet van elk moment. Vroeger raakte ik vlug gefrustreerd als ik iets niet meer kon. Nu trek ik elke dag mijn ogen open en denk ik: “ Oef ik ben er nog.”
Ik wil jullie toch allemaal nog eens bedanken voor de steun die ik van jullie kreeg gedurende mijn ziek zijn. De steun van jullie allemaal blijft een belangrijke drijfveer om te blijven vechten. Mijn grootste drijfveer blijft natuurlijk nog altijd mijn kleine meid. En ook wat mijn ventje hier allemaal doet voor mij dat getuigt van een onvoorwaardelijke liefde. Ik ben eigenlijk wel een gelukzak dit te mogen voelen.
Het moeilijkste blijft te zien hoeveel verdriet dit iedereen doet. Maar tegelijkertijd is het hartverwarmend dat zoveel mensen om me geven.
Lieve mensen allemaal, ik zie jullie allemaal graag. Eigenlijk zeggen we dat te weinig tegen elkaar. Ik hoop van toch nog een tijdje hier te kunnen blijven. Ik blijf ervoor vechten.
Dikke knuf van jullie vechtertje,
Greet

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
Re:Eindelijk weer een beetje kracht
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2013, 11:07:27 am »
Dag Greet,

ik denk niet dat ik al ooit op een bericht van jou gereageerd heb, ik heb ze wel gelezen.
Ik heb een enorme bewondering voor de manier waarop je hier mee omgaat. Ik kan alleen maar hopen dat, moest ik ooit in een zelfde situatie komen, ik daar ook de kracht voor heb.
Tegelijk wens ik je heel hard toe dat er toch nog iets aanslaat van medicatie, tot op het laatste moment weet je nooit wat een menselijk lichaam vermag, dus blijf vechten zolang je kan. Ik heb zelf een dochter van 6 (ze was 1 toen ik ziek werd), als ik jouw verhaal lees, voel ik bij mezelf de pijn die het geeft om je kind mogelijk te moeten achterlaten.

keikopje

RH

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2013, 11:12:21 am »
Dag Greet,

Ik schrijf niet dikwijls op het forum maar lees wel al een hele tijd mee.
Vond toch dat ik nu even moest reageren.
Ik krijg het koud als ik jouw verhaal lees.
Het leven is soms zo oneerlijk hé.
Maar wat ben jij een dapper vechtertje zeg!
Ik bewonder je al heel lang en denk veel aan je!
Ik duim dan ook met gans mijn hart dat je toch nog een hele tijd bij je gezinnetje mag blijven en dit zonder veel af te zien.
Ik brand een kaarsje voor je en wil je een heel warme knuffel geven!
Lieve groetjes,
Ria.

fania

• Borstkanker van 5/3/2012 en drager BRCA2 gen
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2013, 12:08:12 pm »
Lieve Greet,

Woorden schieten te kort !!
Ik heb ongeloofelijk veel bewondering voor jou, de manier waarop jij je ziekte steeds ondergaan heb !
Maar nu niet opgeven he, blijven vechten!!
Zoals keikopje zegt, je weet nooit hoe je lichaam zal reageren op de chemo.

Ik wens je nog heel veel sterkte !
Dikke dikke steunknuffel
Fania
xxx

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2013, 13:52:25 pm »
Af en toe kom ik nog eens piepen en ik verschiet altijd van wat ik lees.......veel veel veel knuffels sterke meid en dikke zoenen

groetjes Nicole

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2013, 16:15:30 pm »
Lieve dappere Greet..

Gisteren heb ik opeens zo vaak aan je gedacht... je berichtenook nog eens nagelezen, had vragen, maar dit niet meer geschreven..
en dan lees ik vandaag jouw bericht..oeff
Zonder veel te willen schrijven voel ik hoe het met je is en waar je staat..
Geniet maar zoveel mogelijk van de kleine dingetjes zoals het openen van je ogen, de sfeer om je heen in de kamer..
Praat en zeg wat je bezig houdt en zo fijn dat je de moed had om dit bericht van vandaag te schrijven en te plaatsen.
Strijdbaar kunnen en willen zijn is een teken van dapperheid en liefde voor 't leven en al je dierbaren.
Verdorie..dat K-monster.. zuchten helpt niet, net als boos zijn, worden of blijven op die zoveel verwoestende plaaggeest.
 Wij forumleden en bezoekers zien jouw ook graag..laat dat ook jou wat extra power geven, of een lach op je gezicht toveren..
Geniet van het geluk.. wat je ervaart en voelt van je liefste.
Voor beiden zo waardevol.. ik ervaar en voel dat iedere keer weer als ik terug denk..

Voor jou maar zeker ook voor je man heel veel kracht en sterkte!
Ik duim voor successen bij de chemo.. 

Heel veel superDikke krachtknuffels ,
Jet

Kath

• Nieuwkomer
  • *
  • diagnose eierstokkanker in 2012
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2013, 18:22:26 pm »
dag Greet en alle andere vechterkes

veel sterkte en je doet alles wat je kan. Dat is dan ook alles wat je kunt doen.
Hopelijk lukt het te genieten van de kleine momenten en hoef je zo weinig mogelijk pijn te lijden.
Een spreuk voor jou:
        Voor wie ervoor moet vechten, krijgt het leven een aroma dat mensen die het in de schoot geworpen krijgen, nooit zullen smaken.
je bent in onze gedachten, ook al kan ik geen gezicht op je plakken. Maar door het lot zijn we sowieso verbonden met elkaar.

warme groeten
Kath

rietepetiet

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 17, 2013, 00:06:20 am »
Hallo greet,
Ik wens jou en jouw gezin veel sterkte want een chemo kuur is steeds zwaar. Geniet zoveel mogelijk van jouw gezin en ook ik hou van jou en jouw dappere strijd, chapeau. Ik hoop heel erg dat de chemo zeer goed help en het grote K monster een seriuese klap geeft zodat je nog een hele tijd bij jouw gezin kunt blijven.
Een dikke, warme, steunende knuffel

halmickey

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2013, 11:28:03 am »
Hallo Greet,
Heel veel sterkte bij je chemokuur, hopelijk krijgt het k-monster een flinke dreun zodat je nog heel wat kan genieten van je lieve man en je kleine meid. Konden we met zijn allen maar wat van je pijn dragen om jou het wat dragelijker te maken,we deden het met alle plezier want met velen word het dragelijker maar dat kunnen we niet. we kunnen je enkel steunen via dit forum en enkel zeggen ook wij HOUDEN VAN JOU, jij bent een sterke madame daar doe ik mijn hoedje voor af.

dikke steunknuffel

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2013, 12:00:34 pm »
HeJ Greet.. :)

Heb je ff tijd, zin, kracht, moed om te lezen
of moet de laptop momenteel niet in je buurt zijn
doet het je verdriet om dat te ervaren
lieverd, je hoeft het niet te verklaren
hoe het kan gaan en zijn
is gewoon door dat k-monster niet zo fijn..
dat heb ik bij en met manlief ervaren.

Veel liefs en kracht.. 
Lieverd misschien smaakt het eten minder, is er minder trek...
zoek samen met je lief naar wat op dat moment je ff aanspreekt of waar trek in kan zijn.
Of laat je verrassen...
Al zijn het de gekste dingen.
Ach wat is Gek..niets toch, probeer dan telkens weer uit om daar wat van te eten..
te drinken.  Ieder beetje energie is immers nodig in de strijd.

HOUDEN van:
man
't leven
niet opgeven
je lieve meid
je eigenheid
altijd

GENIETEN van:
een blik
een lach
een kus  :-*
'n knuffel
saamhorigheid
altijd

TIJD
besef
nodig
krijgen
geven
te lang
te kort
altijd

Dikke kus en knuffel voor een lieve super strijdbare dame.

xxxxx Jet..

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2013, 12:59:44 pm »
Lieve Greet,

ook ik volg al een tijdje je wel en wee in deze ongelijke strijd
ik wens je heel veel kracht toe
moed om ondanks alles toch door te gaan

en heel veel dikke knuffels
Liefs
fee

gdb

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2013, 17:05:51 pm »
Dag lieve lotjes allemaal,

Wat doen jullie wooden zoveel deugd. Ik heb niet de kracht om dagelijks eens te komen piepen, maar ik hoop toch om nu en dan eens contact met jullie te maken. Bedankt lieverds allemaal;
Dikke knuf,
Greet

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2013, 17:59:56 pm »
hoi Greet,

lieve dikke knuffel van mij
kan niet veel schrijven nu, ik lig plat met de griep
groetjes Sabine

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 23, 2013, 06:55:08 am »
Beste Greet,

ik wens je mooie momenten, lieve knuffels, een ruiker bloemen, wat zon, kortom alle kleine dingen die zo mooi kunnen zijn.

Je ziet, heel veel van ons denken aan je. Ik weet dat dat niets verandert aan de feiten, maar je bent niet alleen.

Gebruik al je kracht, lieve vechter.

Dikke virtuele knuffel

creatief

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 26, 2013, 16:30:50 pm »
Greet,

Hoe is het met je?

Katrien xxx