Auteur Topic: chemo  (gelezen 1525 keer)

ingetje

• Gast
chemo
« Gepost op: september 27, 2006, 10:01:40 am »
hallo , ik ben inge , 45 j , en heb sinds half  augustus een eerste operatie (tumorectomie) achter de rug , sedert 8 september een mastectomie èn volledige okselruiming met onmiddellijke reconstructie met eigen buikweefsel.
nu sta ik vanaf vrijdag 29/9 voor de chemotherapie met daarna nog eens de bestralingen . rond de chemotherapie stel ik mij de meeste vragen , en heb ik ook de meeste angst . de operaties immers vielen al bij al goed mee , ook de genezing zelf : die gaat per dag beter . de chemotherapie daarentegen lijkt me per "kuur" steeds slechter te gaan . ik moet de FEC kuren krijgen , 6 keer , om de 3 weken . kan iemand zijn ervaringen (goed en slecht ) met me delen aub ?
bedankt om me te willen informeren !

greet1

• Gast
Re:chemo
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2006, 12:56:30 pm »
hallo inge de chemo die jij moet krijgen heb ik ook gehad maar dan wel 1 week weer 1 week en dan drie weken tussen dus in totaal had ik 12 baxters qua misselijkheid viel dat nog mee daar ik een port a cath had en zo medicatie tegen misselijkheid kreeg toegediend voor de eerste 3 dagen thuis de andere nevenwerkingen zijn volledige haaruitval maar niet getreurd dat komt terug ik heb nu zelfs krullend haar ook had ik last van daling witte bloedcellen maar daar is ook medicatie voor het ergste vond ik de smaakverandering het was of dat niets nog smaakte zelfs mijn lievelingseten kon ik niet meer rieken maar al bij al valt alles nog mee ik weet wel toen het infuus met oranje kleur bij mij inliep vroeg ik ijsblokjes of ijskoude cola dat hielp dan weer tegen de aftjes dat je soms kan krijgen ik ben nu 44 jaar bij mij is alles begonnen in dec 2003