Auteur Topic: All en zwanger  (gelezen 7359 keer)

tomvanryckeghem

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
All en zwanger
« Gepost op: december 24, 2012, 13:08:22 pm »
Dat we drukke mensen waren… dat kregen we veel te horen…en ze hadden eigenlijk gelijk.
Plots stond de tijd stil. één telefoontje volstaat om een mensenleven te doen wankelen.
6 maanden zwanger en het maandelijks bezoekje aan de gyneacoloog,  geboortelijst en slaapkamertje kiezen, samen dromen over later, tijd maken voor een prachtig moment in ons leven..  bloedafname, acute leukemie… Ze zouden  niet samen mogen horen deze woorden. Maar wij zitten er mee. Een schat van een vrouw met een hart van marsepijn, een zoontje van 4 met pit en een kleine man in Lore’s buikje…
We gaan voor genezing. We werken aan deze moeilijke weg, vol putten en bergen.
Ik maak een fotodagboek voor mijn vrouw. Tot gisteren was ik fotograaf... nu is het mijn medicijn... misschien hebben jullie iets aan ons beeldverhaal.. wat ik weet is dat,wanneer we hier uit raken ik haar een tentoonstelling geef;

http://ikhebjoulief.wordpress.com
« Laatst bewerkt op: december 24, 2012, 14:45:20 pm door tomvanryckeghem »

summer36

• Bekijk profiel
Re:All en zwanger
« Reactie #1 Gepost op: december 24, 2012, 15:22:18 pm »
Beste Tom,zozo mooi verwoord.Zo fragiel,maar toch ook zo krachtig.Ik zit hier gewoon met de tranen in m'n ogen.
Het is gewoon verdomd oneerlijk hé dat zovele lieve schatten van mensen geconfronteerd worden met die rotziekte.
Ik wens jullie veel sterkte om te vechten tegen de ziekte.Probeer toch ook te genieten van al die leuke kleine momentjes tot die grote dag dat jullie tweede zoontje jullie leven kom verblijden.Veel veel sterkte,groeten,indian

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 24, 2012, 15:29:41 pm »
Heb juist je fotodagboek bekeken.Net als je woorden,prachtig,breekbaar.Eén beeld,één geluid,één woord het zegt zoveel

tomvanryckeghem

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 24, 2012, 15:33:16 pm »
 Bedankt!

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 24, 2012, 16:10:06 pm »
En het valt altijd zoveel zwaarder als de ziekte toeslaat wanneer je een kindje verwacht...
Ik wens jullie veel moed en dat het allemaal goed mag komen, het moet !

Keane,

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 25, 2012, 16:51:47 pm »
Tom

Veel moed en power om de oorlog van de K-monsters samen te bestrijden
moge die strijd...naar  "genezen" leiden
er zijn en komen nog veel plussen en minnen
stap voor stap, iedere dag weer opnieuw aan die stijd beginnen
met een traan, en een lach
alles kan en mag!

Blijf fotograferen!!
Dikke power en moed knuff,
Jet

tomvanryckeghem

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 25, 2012, 20:53:39 pm »
Merci Allen!!

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 26, 2012, 10:48:18 am »
wat verschrikkelijk zwaar om te moeten vechten voor 2 levens...of zeg ik beter voor 4 levens, want je vrouw vecht niet alleen voor zichzelf, maar voor het bestaan van haar hele gezin. Maar Kerst draagt de symboliek van nieuw leven, vat dit op als een goed teken, het helpt misschien om nog een beetje meer kracht in de strijd te gooien.
Ben je boos als ik nu zeg dat ik in al die ellende zelfs een klein spoor van jaloezie voel? Ik heb non-hodgkin gehad toen mijn dochter 1 was, en mijn kansen op een 2de kind zijn door de chemo voorgoed verkeken. Maar he, wij staan 5 jaar verder intussen en genieten met volle teugen van het kleine gezin dat we hebben. Ik duim heel hard dat jullie hetzelfde geluk mogen ervaren, met 2 schatten van kinderen binnenkort, en een gezonde mama en papa.

keikopje

tomvanryckeghem

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: All en zwanger
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2013, 18:05:43 pm »
lieve mensen,
We zijn een dikke 7 maand verder, en mijn vrouw ligt momenteel nog in ziekenhuis voor haar laatste intensieve behandeling. Dan volgt een nabehandeling van 2 jaar, die hopelijk minder hard zal aankomen dan wat reeds is geweest.

Ik wil iedere lotgenoot die ofwel lijdt ofwel partner is een steuntje in de rug geven,.

Veel sterkte iedereen.
Weet dat er in de smerigste hoekjes de schoonste schatten te vinden zijn.

Indien je iets hebt aan mijn blog:

http://ikhebjoulief.wordpress.com

Hij gaat veel dieper dan een verhaal over leukemie.