Auteur Topic: bijna een jaar geleden.  (gelezen 4439 keer)

enit

• **
    • Bekijk profiel
bijna een jaar geleden.
« Gepost op: december 18, 2012, 14:57:13 pm »
het is nu bijna een jaar geleden dat ik met spoed geopereerd werd  aan darmkanker. Ik heb sedert al vanalles tegekomen, zal jullie er maar niet lastig meevallen. Mijn gevoelens gaan echt op en neer. Ook omdat ik borstkanker heb, neem ik hormonen. Ik heb pijnlijke gewrichten, kan soms bijna niet uit mijn bed. Maar sedert gisteren heb ik nu ook een littekenbreuk, op de plaats van de operatie, dit werd ontdekt, omdat ik buikpijn had. Ik moet dus nu opnieuw geopereer worden. De dokter waarschuwde me, dat dit terug een operatie was, waarbij er opnieuw een lange herstel periode nodig zal zijn. Heeft iemand van jullie dat ook gehad?

il

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:bijna een jaar geleden.
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2013, 19:53:09 pm »
Hallo, ik wil even reageren omdat ik ook een littekenbreuk had vorig jaar. Na twee maal een rechter hemicolectomie te hebben ondergaan voor darmkanker bleek vorige zomer sprake te zijn van een grote littekenbreuk, die bovendien behoorlijk vervelend begon te worden bij beweging. Bovendien was er gevaar voor inklemming van de darm, dus moest het ook geopereerd worden.
Het heeft me heel wat zorgen gebaard, weer onder dat mes, ik zag het echt niet zitten, maar kon niet anders.
Enfin, vorige zomer was het dus zover en in het begin van de vakantie werd ik geopereerd. Het was lastiger dan ik had gedacht en het herstel nam wel enkele maanden in beslag. De eerste maand vond ik de lastigste en ik was vooral ongerust dat het niet goed zou genezen. Nu een half jaar later, ben ik wel blij dit achter de rug te hebben. Het is en blijft een ingreep en je lichaam moet er echt wel van recupereren maar onmogelijk is het absoluut niet.
Veel sterkte !

enit

• **
    • Bekijk profiel
Re:bijna een jaar geleden.
« Reactie #2 Gepost op: januari 20, 2013, 12:19:57 pm »
dank voor je antwoord.
Het is ook voor mij behoorlijk vervelend, heb er last van...
Toch ga ik nog een tijdje wachten, omdat ik nog onvoldoende hersteld ben van de vorige operaties en de chemo's. Ik wist dat dit terug een grote operatie was.
Knuffel
enit