Auteur Topic: Symtomen?  (gelezen 4309 keer)

LynnM

• Nieuwkomer
  • *
  • Kom op Tegen kanker
    • Bekijk profiel
Symtomen?
« Gepost op: december 12, 2012, 12:41:18 pm »
Hallo Allemaal...

Ik heb een bizarre vraag... Maar zijn er symptomen van kanker?

Ons mama voelt zich al een tijd slecht en zegt soms zelf " Ik voel dat ik ga sterven " hetgeen ik absoluut niet leuk vind !!!
Ze is vandaag naar het ziekenhuis en moet een botscan laten doen...
De dokter denk dat er een ruggenwervel gebroken is, maar daar voel je u toch niet slecht van?!

Help aub...

summer36

• Bekijk profiel
Re:Symtomen?
« Reactie #1 Gepost op: december 12, 2012, 15:18:29 pm »
Beste lynn,ik begrijp je ongerustheid volkomen.Zou het ook heel moeilijk hebben moest mijn mama zo'n uitspraken doen.Maar denk dat het toch het beste is,om de scan nu af te wachten.Het is immers heel goed mogelijk dat de pijn van een aanwijsbaar probleem,als een breuk of barst kan komen.En als je daar al een tijdje mee sukkelt,dan kan die aanhoudende pijn heel veel doen met een mens.
Wat betreft je vraag,of er syptomen zijn bij kanker.Tja,dat is uiteraard bij elke soort kanker en bij elke patient anders hé.Ikzelf had borskanker,een tumor van bijna zes cm:nooit iets van gevoeld,mijn conditie was gewoon 'top'.Het enige wat ik er achteraf aan linkte,maar wat zeker niet bewezen is dat het één iets met het ander te maken had,is dat ik zo'n jaar-en half voor de diagnose ineens een vreemd soort uitslag kreeg op enkele specifieke plaatsen:onderlip,neusvleugel,bovenkant pols,verder nergens.Talrijke zalfjes,een grondig allergie-onderzoek brachten niets aan het licht.Ik kon enkel de symptomen een klein beetje onderdrukken met een speciaal gemaakte zalf.Ten moment dat ik die uitslag had,moet ik uiteraard al langer met die tumor hebben rondegelopen,anders kon die zo groot niet zijn.Maar raar genoeg in juli werd de kanker vastgesteld,ik werd geöpereerd,chemo én de uitslag verdween.Ik heb er sindsdien geen last meer van gehad.heeft het één nu met het ander te maken,ik weer het niet.
Ik wens jou en je mama veel sterkte,veel goede,positieve kracht.Probeer niet direct het slechtste te denken,groetjes,indian

LynnM

• Nieuwkomer
  • *
  • Kom op Tegen kanker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 12, 2012, 16:54:52 pm »
Hmm.. Dankje.
Mijn vriendin zei net ook dat ze iemand kende met borstkanker en de mammografie had de tumor niet gezien. Zij had het zelf opgemerkt omdat ze een "deukje" in haar borst had ( het gezwel zat nl. heel diep en was uitgezaaid tot aan de tepel en trok zo een "deuk" in de borst).

Dank je voor uw reactie.. Morgen moet ze terug naar het ziekenhuis... Mama heeft de laatste tijd wel vaak koortsblaasjes en een rode uitslag onder haar neus.. Hopelijk is het vals alarm..

Ben jij ondertussen genezen? x

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 13, 2012, 14:40:00 pm »
hey lynn,of een borsttumor al dan niet te zien is op een mammografie heeft veel te maken met de leeftijd.Ikzelf was 36 toen ik op toevallige wijze,doordat mijn hondje op m'n borst was gesprongen,de knobbel ontdekte.Op mijn mammo was ook niks te zien.Maar zoals ik al schreef,niets is gelijk bij twee verschillende mensen.
Ik heb ondertussen twee operaties,zes chemo's,25 bestralingen achter de rug en heb er ook al 2.5 jaar van de 5 jaar nolvadex (omdat mijntumor hormoongevoelig was)opzitten.Bij mijn laatste mammografie en echo was alles in orde.Maar de magische woorden: "je bent genezen "heb ik jammer genoeg nog niet mogen horen.
Ik hoop echt dat alles in orde is met je mama.De koortsblaasjes kunnen ook te maken hebben met wat verminderde weerstand tijdens deze koude periode.De ene mens kan daar beter tegen dan de andere hé.Of vermoeidheid.Ik wens jullie veel sterkte,laat zeker iets weten hé,groetjes,indian

LynnM

• Nieuwkomer
  • *
  • Kom op Tegen kanker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 16, 2012, 23:23:49 pm »
Hey Indian,

De mri-scan heeft enkel een geblokkeerde ruggenwervel laten zien. Ze is vrijdag nog onder een CT-scan gemoeten om andere zaken uit te sluiten (aldus de dokter).

De 20e weten we meer...

36? Goh zo jong ook... Die mammografie-technologie staat dan toch niet op punt. Ik ben alvast blij dat alles "inorde" is en ik hoop dat je snel jouw magische woorden te horen krijgt... :-)

x

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 19, 2012, 15:59:14 pm »
Hey lynn,bedankt voor je bemoedigende woorden.Tja,het kankerspook maakt geen uitzondering qua leeftijd,rang of stand hé.
Ben echt heel blij dat jullie eindelijk weten wat er aan de hand is met je mama.Wens haar alvast een spoedig herstel toe,groeten,indian