Auteur Topic: Lotgenoten twintigers  (gelezen 7720 keer)

priangel

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • The most and least important things.
Lotgenoten twintigers
« Gepost op: november 17, 2012, 00:28:04 am »
Hallo iedereen :)

Ik ben Nele en zoek mensen die mij eraan kunnen herinneren dat ik niet de enige ben met bepaalde problemen, lotgenoten dus.

Ik kreeg op mijn 21ste, dik ruim 2 jaar geleden te horen dat ik Hodgkin stadium 4 had. Heb toen 8 maanden chemo gekregen met heel wat permanente gevolgen. Ik ben ondertussen nog steeds niet de oude, kan nog niet werken, ben moeten stoppen met studeren, ... Het is niet dat ik niet weet wat mijn dromen zijn en wat ik wil worden en doen, maar ik voel me er vaak alleen in. In het feit dat ik het NOG niet kan of niet zoals een ander. Van de vrienden van vroeger is eigenlijk geen enkel over gebleven, ik heb enkel nog af en toe eens contact. En ik ben eigenlijk alleen.

Ik woon op een kot in Gent, ik volg een cursus (niet meer aan unief) in iets wat ik echt wil worden, qua zelfontwikkeling en evolutie lukt het wel. Maar als ik op mijn kamertje zit, heb ik vaak het gevoel dat ik de enige op de wereld ben die in die tussenfase zit. Dat wachten en dat 'revalideren' en dat terug uitzoeken wat je kan en niet kan. En ik heb geen leeftijdsgenoten meer die mij hierin meetrekken of steunen en dus ook geen sociaal leven meer. En voor die stomme Hodgkin was ik nooit thuis, van een wereld van verschil gesproken. Dus ik zoek mensen die misschien ook ergens alleen met dit probleem zitten of die mij kunnen begrijpen zoals anderen dat soms niet kunnen.

Ik heb een blog geschreven over wat mij is overkomen: http://themostandleastimportantthings.wordpress.com/ en daar kan je me ook contacteren als iemand dat wenst.

Ik wens het alvast  :D

Groetjes,

Nele

Bart_B

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Lotgenoten twintigers
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2012, 23:22:35 pm »
Hey Nele,

Vooreerst: aangenaam! Ik ben zelf twintiger en eveneens verscheidene jaar terug geveld door een tumor, met alle huidige gevolgen vandien.
Heb je ooit al gehoord van de JOVO-groep? JOVO is eigenlijk een groep die er speciaal is voor jongeren die ooit kanker hebben gehad, nu in behandeling zijn, etc. Het klinkt misschien gek, maar JOVO is een hechte groep jongeren waarin iedereen bij iedereen terecht kan met vragen, frustraties, noem maar op ... De VLK organiseert om de zoveel tijd een activiteit voor ons, zo trekken we vogende week zaterdag bv. naar Luik. (En ik kan je verzekeren: De VLK legt ons heel goed in de watten). Daarnaast is er ook een JOVO-facebookgroep waar je heel gauw kennis kan maken met een heleboel lotgenoten. Mocht je dat zien zitten, dan introduceer ik je zonder enig probleem. Geef maar een seintje!

Groetjes,

Bart

priangel

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • The most and least important things.
« Reactie #2 Gepost op: november 24, 2012, 01:00:13 am »
Hey Bart,

ik weet van de activiteiten, maar heb me nog nooit echt aangesproken gevoeld om dat te doen. Tot nu misschien, maar ik zie mij niet echt meegaan, omdat ik allergisch ben voor bijna alle voedsel en zo'n markt en wafels is eerder een marteling dan een uitstap voor mij.

Ik ben wel geïnteresseerd in de fb-groep, ik zoek die direct eens op!

Bart_B

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 24, 2012, 12:01:08 pm »
Je weet niet wat je mist ;-). Maar je moet er jezelf in de eerste plaats ok bij voelen natuurlijk.
De facebookgroep is een afgesloten groep, mocht je problemen hebben om er aan toegevoegd te geraken, dan kan ik je toevoegen.

Groetjes,

Bart

katiaT

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2012, 14:11:26 pm »
Hoi Bart-B ik zoek de fb groep maar vind hem niet.Als iemand me kan toevoegen?
katiatruyman is mn fb naam  :)

Hoi Nele,
Ik ben nu 26 jaar maar ben 2jaar geleden behandel voor Non)Hogdkin.
Ik werk part time via het ziekenfonds.Ik ben maar 1jaar en 3maand thuis geweest.
En veeeeeel te snel weer gaan werken.
Ik ben nog heel veel ziek,heb spierpijnen kan niet meer wat ik vroeger deed,en voel me vaak onbegrepen,
door buitenstaanders.
Hoe ervaar jij dit ? grtjs katia
Katiatruyman@msn.com