Auteur Topic: verdrietig nieuws  (gelezen 47130 keer)

Sara1967

• Bekijk profiel
Re:verdrietig nieuws
« Reactie #30 Gepost op: oktober 27, 2012, 11:03:05 am »
Hallo Sabine,

wat ben ik blij voor je dat je nu dinsdag al mag gaan voor je punctie !!
Ik had het zo gehoopt voor je, dat ze het konden vervroegen.

OK die prof in Leuven heeft wel jaren gestudeerd maar het is zoals iemand het hier al zei : "ze zouden niets mogen zeggen
om je de stuipen op het lijf te jagen, voor ze een volledige uitslag hebben na de punctie".
Het is al erg genoeg wat we allemaal moeten meemaken, zonder dat ze ons onnodig op stang jagen.

Ik ben vandaag ook wat positiever, heb gisteren het hele verslag van mijn echo gehad, als je het moest willen weten, kijk dan maar onder mijn topic van dat "harde stukje".
Ik ga zeker aan jou denken dinsdag, dan ben ik wel een ganse dag aan het werken, maar dat maakt niet uit.
Ik ben woensdag aan de beurt, met de MRI scan en dan wachten tot maandag de 5de voor de uitslag.

Je zegt dat je pas de 15de november je uitslag hebt omdat je oncologe er niet is, maar moest ik van jou zijn, ik zou toch
proberen om van iemand al de uitslag te krijgen. Het kan toch niet zo zijn, dat enkel je oncologe die uitslag krijgt ?
Je oogarts zal die toch ook krijgen en normaal je huisarts toch ook ?
Ze kunnen je misschien wel niet zo in detail zeggen wat er allemaal is, maar ik denk wel dat ze toch al kunnen zeggen
of het nu echt om een uitzaaiing gaat of niet.
Ik heb trouwens altijd gehoord, nog verleden week van mijn oncologe van UZ Leuven, dat een uitzaaiing altijd een verhoogde
tumormarker geeft, en vermits jouw bloedtest goed was, zou ik mij daar toch al aan optrekken.
Ik laat nu heel bewust geen bloed trekken, omdat de professor mij verleden keer gezegd heeft, dat die tumormarker bij het minste
kan schommelen (wel nog onder de 30, om goed te zijn natuurlijk), en ik heb nu een serieuze verkoudheid, en zelfs dat kan een schommeling van een paar punten geven en dus ook een mis beeld en weer onnodige angst.
Zeker moest nu blijken dat het weer wat gestegen was, en nu met dat harde stukje, ik zou direct denken dat het een herval is.
Dus : ik wacht nog even met het bloed laten trekken tot ik weet wat het is.

Ik wens je heel veel sterkte tot dinsdag en ik hoop dat je ons hier heel snel goed nieuws kunt komen melden, Sabientje !!!
Hopelijk valt de nacht in het ziekenhuis mee en kun je wat rusten.

Dikke knuffel met vele kilo's steun en moed !!!!!

Sara

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: oktober 27, 2012, 12:57:43 pm »
dankjewel Sara en fee,
ja mijn oogarts en huisdokter zal die uitslag ook wel krijgen
had ik nog niet aan gedacht
in de week dat mijn oncologe op congres is kan ik misschien naar de huisdokter eens bellen
naar die oogarts bel ik niet, die is zo onvriendelijk en zo cru
moest het nu slecht zijn wil ik echt niet van hem horen
die kan het niet zeggen op een menselijke manier

ben niet rap bang voor ingrepen, maar voor deze punctie
ben ik echt bang, omdat het mijn oog is, klinkt me zo griezelig
zal blij zijn als ik terug wakker ben
dat ik een nachtje moet daar blijven vind ik nog niet het allerergste
als de ingreep maar vlot verloopt en niet té veel pijn ga hebben
ik zal woensdag aan je denken als jij onder de mri moet
hoelaat moet je?  Dan kan tegen dan mijn duimen beginnen draaien
dikke moedgevende knuffel
xxx Sabine

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: oktober 28, 2012, 12:44:03 pm »
Hallo Sabine,

ik moet de 31ste onder de MRI, om 09u30. Tegen dan mag jij al weer naar huis, waarschijnlijk.
En ja, dan wachten tot de 5de november voor die uitslag en als die nog twijfelachtig is, dan een afspraak maken voor een biopsie,
dan weeral wachten tot die ingreep, en dan weeral wachten op die uitslagen.....
Het is altijd maar "wachten". En dan hoop ik dat het wachten niet voor niets is geweest.
We hadden zo gehoopt op prettiger feestdagen dan verleden jaar, dat ik met Kerstmis geen traiteur meer zou moeten laten komen,
dat ik het zelf allemaal terug zou kunnen maken en dat we op 31-12 terug eens konden gaan feesten ipv nu weeral in de zetel te moeten blijven liggen, net terug uit het ziekenhuis, maar dan dit keer zonder borst.....
Sinds verleden jaar zal de herst en de winter nooit meer zijn zoals vroeger voor mij.

Veel sterkte voor dinsdag, Sabine, en ja, laat die duimen van jou maar draaien op woensdag voor mij, ik zal hetzelfde doen voor
jou op dinsdag, daar mag je zeker van zijn !!!

Nog een fijne zondag xxx

Sara

Kath

• Nieuwkomer
  • *
  • diagnose eierstokkanker in 2012
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: oktober 28, 2012, 13:27:23 pm »
Hoi Sabine, Sara en andere lotgenoten die 'wachten',

Jullie verhaal volg ik al even op dit forum. Ik wens jullie veel courage komende dagen, want die zijn wel belangrijk. Kop op, meiden!
Morgen is het mijn beurt, om de eerste keer na een reeks chemo's, op gesprek te gaan bij de oncologe.
Het geeft toch onrust in mijn hoofd.....Het herstel loopt maar traagjes (had het zelf positiever gehoopt): nog steeds geen eetlust, weinig energie, pijn in de benen...
Zal er wel allemaal bijhoren zeker....

Tot we de volgende keer iets van elkaar horen/lezen?
Lieve groet
Kath

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: oktober 28, 2012, 16:10:17 pm »
Hoi Kath,

veel moed en sterkte bij je oncologe
zal ook voor jou duimen
kan best jouw onrust geloven, maar chemotherapie is zwaar
en vergt ook tijd om terug energie en eetlust en al te krijgen
ik hoop echt bij jou dat het gewoon wat extra tijd vergt om op te knappen
dikke oppeppknuffel

@ Sara : woensdagnamiddag of avond mag ik naar huis weet ik nog niet
              ga zeker 's morgens voor jou duimen, dat is beloofd, en ja dat wachten hé
              ik weet toen, 6 jaar geleden voor mijn borst was ik bij de gynaecoloog na mammo en echo
              mammo niets te zien, echo was onduidelijk, gynaecoloog belde toen voor afspraak punctie
              en mocht toen de dag erop al gaan, misschien dat het bij jou ook zo rap kan gebeuren
              hopenlijk zijn de uitslagen niet twijfelachtig en volgt er geen punctie
              succes ermee en goede moed

xxx
Sabine

duizendpoot

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: oktober 29, 2012, 09:38:25 am »
Hey, Sabine, lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb. Maar af en toe is er iemand waarvoor ik een uitzondering maak. 1x per week ga ik nog wel eens kijken, hoe het met iedereen gaat.
Ik vind het zo erg voor jou, meid. Hopelijk valt het achteraf gezien nog mee. Ik begrijp wat je bedoelt, met een naald in je oog. Dat is pas eng, ik zou dat ook niet kunnen zonder dat ze mij in slaap doen.
Ik moet op 15 november een onderzoek naar mijn darmen laten doen, aangezien ik constant problemen heb in die regio en nu reeds een aantal weken pijn heb in mijn buik. Maar kan ook gynaecologisch zijn. Dus we wachten af. Momenteel ben ik er nog gerust in, dat verandert wel tegen die dag. Maar ik kom hier niet om over mij te schrijven maar voor u, meid, van mij krijg je een heel sterke Straffe Madammen knuffel. Hopelijk valt de uitslag nog mee en is het inderdaad maar heel klein en hoef je geen chemo. Ik geef ook een dikke knuffel voor je man en je kinderen. Ik versta heel goed wat je man bedoelt met het is nu erger, omdat je weet wat er te wachten staat. Ik blijf je verhaal volgen.
Ik zal voor je duimen  ;) :-*

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: oktober 29, 2012, 12:36:57 pm »
dankjewel Betty

alle knuffeltjes zijn welkom nu.  Ik hoop echt dat die prof zich vergist, maar dat zal de punctie uitwijzen
de huisdokter zei dat die punctie net langs mijn oog zou gebeuren, klinkt nog griezelig
maar was bang dat ze door mijn oog uitmoesten brr

moet je een coloscopie laten doen dan?
Zal ook voor jou duimen dan, ik krijg die dag mijne uitslag
groetjes Sabine

Kath

• Nieuwkomer
  • *
  • diagnose eierstokkanker in 2012
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: oktober 29, 2012, 14:52:14 pm »
Een HOOPgever voor de collega lotgenoten: mijn tumormarker is OK...oef...eerste periode weer gerust...in januari CTscan...lijkt belangrijk te zijn...nu verder herstellen..
Succes voor jullie de komende dagen....
Kath

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: oktober 29, 2012, 15:15:14 pm »
hoi Kath,

oh wat fijn voor je, ben echt héél blij
dikke knuffel, ben je weer gerust tot januari
groetjes Sabine

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: oktober 29, 2012, 15:16:19 pm »
Sabine,

Ik val een beetje uit de lucht want ik lees het nu pas....
En ja, ik weet niet echt wat zeggen. Uitzaaiingen naar het oog, daar heb ik zelf nog nooit van gehoord.
Ik wil je alleen maar zeggen, dat ik het nooit verwacht had en ik het zo graag anders had gezien.
Weet dat ik je altijd een straffe gevonden heb en dat jij hier een steun bent voor velen. Altijd klaar om een ander te troosten!
Ook al heb je het zelf ook zwaar...
Mijn petje af , Sabine...

Katrien.

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: oktober 29, 2012, 15:35:57 pm »
Dag lieve Sabine,

je telt zeker de uren af tot morgenvroeg ? Ik kan het me voorstellen, ik tel al een week ook de uren af tot overmorgen,
9u30. Wat een geluk dat dit forum bestaat, want ook al zijn we "maar" virtuele vriendinnen, dat is een heel pak beter dan
de meeste van onze echte vriendinnen. Niet dat die het niet goed voorhebben met ons, maar niemand kan begrijpen wat een
mens met "onze" ziekte doormaakt, niemand = hij of zij die het zelf niet voorgehad hebben.
Ze geven je wel goede moed, maar binnenin weten ze echt niet wat er in je omgaat.
Ik heb bvb een goede vriendin en die is over een paar jaar terug een cyste uit de borst gehaald, allemaal goedaardig,
en die zegt nu van : "och kom, dat was 2x niks, ik heb wel geen nabehandeling gehad, maar ben toch ook borstsparend geopereerd
geweest, en ik voel daar nu niets meer van en heb ook geen angst dat dat terug komt." Natuurlijk niet, ik zou veel geld geven om
ook maar een cyste gehad te hebben ipv hetgeen ik nu gehad heb en misschien terug heb......

Ik ben vandaag de ganse dag alleen thuis en ook deze avond en deze nacht, en dat maakt het nog erger....
Morgen moet ik 1 dag gaan werken en hopelijk herzet dat mijn zinnen wat !

Heel heel veel moed voor morgen, Sabine, en ik hoop op het allerbeste voor jou natuurlijk !!!

Ik stuur jou vele kilo's moed !!!! Ik weet niet hoe ik het anders kan uitdrukken, sorry voor mijn woordgebruik..... :-)

Sara

gdb

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: oktober 29, 2012, 18:13:19 pm »
Dag Sabine,
Ik lees het hier net. Ik vind het zo erg voor je. Ik hoop toch nog dat ze zich vergissen. En dat je kan wakker worden uit die vreselijke nachtmerrie. Wat is dat toch allemaal. Je hoort niet anders meer. Die waaromvraag waar we nooit anwoord zullen op krijgen hé.
Sabientje, ik wens je heel veel sterkte voor morgen en stuur je heel veel steunknufs. Ik hoop dat je je uitslag toch vroeger kunt bemachtigen. Het is toch niet menselijk dat we steeds zolang moeten wachten. Mensen die het niet hebben meegemaakt weten niet wat een hel dat is voor ons.
Aan iedereen die moet gaan voor onderzoeken, wacht op uitslagen en bezig is met behandelingen een superdikke megasteunknuf. Ik denk aan jullie allemaal.
Greet

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: oktober 29, 2012, 18:15:42 pm »
@ Katrien: dankjewel, ik hou in mijn achterhoofd dat het toch niet van mijn borst kan komen
                 omdat mijn tumormarker goed is, we zullen wel zien

@ Sara : dankjewel voor je kilo's moed, en geen sorry hé, vind het wel grappig hoe je dat schrijft
              en ben er héél blij mee.
              Moet morgen pas om 12 uur daar zijn, ga morgen nog vanalles bijhalen in de winkel, moet vooral bezig blijven in de voormiddag
              zal blij zijn als ik terug wakker ben, voel me vandaag nog redelijk kalm
              alleen thuis vanavond, dat maakt het inderdaad erger hé, het is dan dat je begint te denken
              kom straks hier nog kijken, als je nood hebt aan een praatje
              je mag hier altijd wat posten, we zijn er voor elkaar wat op te peppen hé
              als je me liever persoonlijk mailt, mijn mailadres staat bij mijn persoonlijke gegevens
              of een persoonlijk bericht sturen, je ziet maar
              dan gaat je avond wat vlugger voorbij, zeker doen als je er nood aan hebt hé
              van je afschrijven doet mij ook zo deugd en het helpt me vooruit

xxx Sabine  

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: oktober 29, 2012, 18:16:54 pm »
hoi Greet,

ik hoop ook dat ze zich vergissen
en dat ik inderdaad uit die nachtmerrie kan ontwaken
xxx Sabine

fee