Auteur Topic: verdrietig nieuws  (gelezen 47133 keer)

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
verdrietig nieuws
« Gepost op: oktober 24, 2012, 19:36:30 pm »
hoi,

heb eindelijk uitsluitsel over mijn oog, het is geen ontsteking
maar uitzaaiing van mijn borstkanker van 6 jaar geleden  ??? ??? :'(
ik viel bijna van mijn stoel, hij zij het ook niet echt tactvol vond ik
hij liet me binnen, ging zitten en zei: we zullen eens kijken
ja het is een metastase van de borst zei hij toen, geen ontsteking
pff hij zei dat zo zonder blijk van medeleven
dat gaat bestraald moeten worden, maar is niet zo erg zei hij, ga je niet veel van weten
grr kan er niet tegen als ze zo beginnen, net of het maar een griepje is ??? ??? ???

Hij ging morgen kontakt met mijn oncologe opnemen, kon haar vandaag niet bereiken
hij of de oncologe zou me dan bellen
vermoedelijk is het nog klein zei hij, want je bloed was goed
chemo zou ik niet nodig hebben, alléé als het alleen je oog maar is hé, je voelt je toch goed voor de rest
ik antwoordde: ja, maar veel spierpijnen, maar mijn oncologe zei dat dat hormonaal was
of er nu punctie moet volgen, voor echt zekerheid te hebben moet de oncologe uitmaken
maar ik denk wel dat ze dat gaat voorstellen en ook nog andere onderzoeken waarschijnlijk

ik had er al geen goed gevoel bij, omdat mijn klachten bijna niet verbeterden
na bijna 4 weken cortisonen te nemen
nu is het natuurlijk te hopen dat ik nergens anders uitzaaiingen ga hebben, maar dat is afwachten
ik ga niet té veel vooruitlopen op de zaken, stap voor stap bekijken
zal er weer moeten voor vechten
ben ik nu té vroeg gestopt met hormoontherapie, dat is mijn vraag nu
ben bijna een jaar gestopt
nu moet ik een beetje bekomen, want zit hier te trillen op mijn benen

vreselijk was het toen ik thuiskwam en dit slechte nieuws aan mijn kinderen vertellen
mijn zoon zat er héél stilletjes bij, zei ook niets
mijn dochter viel me huilend om de hals
groetjes Sabine

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
Re:verdrietig nieuws
« Reactie #1 Gepost op: oktober 24, 2012, 19:57:21 pm »
hallo lieve witte vlinder
wat erg !!!!! en  zo cru gezegd, tja voor de dokters ben je soms gewoon een 'nummer'
ik begrijp je ontzetting volkomen, ben ook nog steeds tegen die Kl. ziekte aan het vechten, bij mij was het 4.5 jaar  geleden,  verdoeme toch,
jij die anderen steeds zoveel moed kunt inspreken, warme knuffels geven,
we vechten met je mee en laat ons hopen dat het meevalt,
maar een oog is wel wat vervelend  hé, punctie ,.. bestralen ....het blijft eng...
dikke knuffel
annabel

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 24, 2012, 20:03:21 pm »
lieve Sabine,
er zijn maar weinig woorden die ik nu kan vinden
troosten kan nu even niet
daarvoor is de klap te groot
oppeppen gaat ook niet
er rest mij enkel je heel veel moed toe te wensen
alle kracht die in je zit naar boven te halen
en weer eens vechten tegen al het kwaad
Veel liefs
Fee

Titti

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 24, 2012, 20:30:34 pm »
Hey Witte Vlinder,
Wat een nieuws :(

Ik wil je veel moed en virtuele knuffels doorzenden!
Jij hebt me ook zoveel moed, knuffels en raad verstuurd!!!
Ik denk aan je en weet zoals je ons verteld dat je hier altijd terecht kan met je verdriet of steun!
We zijn er voor je!!!!!

Dikke KNUFFELtjes!

gr,

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 24, 2012, 20:36:33 pm »
Hey Kanjer...

Pffftttt... :'(

Trek je straffe madamme gevechtspak maar weer aan.. zodat je goed voorbereidt de strijd voor de 2de keer kunt gaan beginnen!! Je kunt het, en wij steunen je hier daarbij, dat weet je ;)

Heftig nieuws, oef dat sloeg bij mij ook in als een bom!! Ik was er ff van ontdaan.
Tja, tactish een slecht nieuws brengen...is voor veel artsen niet de sterkste kant..
Jammer, het komt zo anders over, al is de boodschap hetzelfde, als het empatisch gebracht wordt.

Echter als hij als arts goed is, is dat toch wel fijn en belangrijk.. dus, als er een punktie komt, verwacht dan geen warme woorden, HELAAS!!  Maar wel een daadkrachtige vakbekwame arts.

Lieve Sabine... vangen... een dikke troost en moedkus en een extra stevige knuffel..
Liefs Jet :-* :-* :-*

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 24, 2012, 20:59:05 pm »
bedankt lieve dames voor jullie steun
en oh zo fijn en hartverwarmend, jouw telefoontje Jet
was aangenaam verrast
dankjewel
dikke kus
 :-* :-* :-* :-*

Christelke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 24, 2012, 21:46:36 pm »
Dag Witte Vlinder,

Inderdaad heel verdrietig nieuws.  Ik heb je verhaal hier gevolgd, maar dit had ik echt nooit gedacht...
Ook ik wil je een dikke knuffel toesturen, en heel veel kracht om er tegen te vechten!

Groetjes,
Christel

klavertje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 24, 2012, 22:44:49 pm »
Oh neen  :'( :'( :'( Sabine,

Rotziekte >:(
Je verdiend dit niet....

Ik hoop van harte dat ze er vlug bij zijn en dat je goed hersteld :(
Zou je nu een warme knuffel willen geven en zeggen dat het goed moet komen!!
Je bent een sterke vrouw Sabine dat weet iedereen hier op dit forum....en wij zijn er om je te steunen!!
Ik voel echt een boosheid in mij....waarom toch ???

Veel veel moed en VECHTEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Nathalie  :-* :-* :-*

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 24, 2012, 23:39:20 pm »
Ik vind dit zo erg voor je, Sabine !!!! ik werd er helemaal koud van toen ik het las !
Niemand van ons verdient zoiets, echt niet.

Toch wil ik je veel sterkte toewensen voor de periode die gaat komen, ik hoop dat je
veel steun hebt aan je gezin, maar dat is wel zo, denk ik, na al wat ik van je gelezen heb.
Hopelijk valt de behandeling mee en blijft het hierbij !!

Waarom moest God deze ziekte toch onder de mensen brengen ????
Straks nog tegen mijn mama gezegd, die katholiek is, ze wist er ook  geen antwoord op deze keer....
En toch, elke keer dat ik zelf iets aan de hand heb, zoals nu ook weer, ze hebben weer iets gevonden in mijn
geopereerde borst, steek ik automatisch een kaarsje aan.

Dikke steunknuffel, komt recht uit mijn hart ! xxx

Sara

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 25, 2012, 07:50:57 am »
dankjewel lieve dames
jullie steun doet me zo goed en is hartverwarmend
voel me juist of ik in een nachtmerrie ben beland,
ik hoop elk moment wakker te worden en dan te beseffen dat het maar een droom was
maar helaas !!! :'( :'(
net zoals velen hier zal ik weer al mijn vechtlust naar boven moeten halen
maar dat gaat me wel lukken
voel me wel nog héél bibberachtig op mijn benen
ben nog niet bekomen van de schok
ik had dit ook niet verwacht, niemand denk ik
iedereen dacht aan ontsteking, alleen mijn oncologe was er eerst niet gerust in
maar toen mijn bloed goed bleek te zijn, dacht ook zij aan ontsteking
oogarts wist nu niet of er punctie ging volgen, ging hij bespreken met oncologe
maar ik denk van wel, alleen zo is er echt duidelijkheid
is een zware ingreep, maar word daarvoor volledig in slaap gedaan
ben daar wel bang voor, zo recht in je oog, maar ik probeer daar nog niet té veel aan te denken
als er punctie moet komen liever vandaag nog dan morgen
hopenlijk moet ik dan niet té lang wachten
als er iets kwaadaardigs zit achter mijn oog wil ik onmiddellijk actie
vandaag gaan ze me bellen, dan weet ik hopenlijk al wat meer
dikke warme knuffel voor iedereen
xxx
 :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

kris0043

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 25, 2012, 09:18:07 am »
Heel veel sterkte!  Ik volg je verhaal en dat van vele anderen, zonder echter veel te reageren.
Deze keer moet ik echt wel een dikke bemoedigende knuffel doorsturen en je een schouderklopje sturen, al heb je daar nu niet veel aan natuurlijk.
Wees maar zeker dat heel veel mensen nu mee op je schouder zitten om je te steunen.
Hopelijk krijg je vlug zekerheid omtrent de te volgen behandelingen.

Dikke knuffel,

Kris

lady

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 25, 2012, 09:54:20 am »
Hallo Sabine,

ik volg je verhaal al een tijdje en dacht eerlijk gezegd ook niet dat het deze richting uit zou gaan. Hou de moed er in, meisje! We zijn er om elkaar te steunen en begrijp heel goed dat je de dokter zeer onmenselijk vond, voor hem ben je een "zoveelste" patiënt maar ze vergeten dat je al een hele geschiedenis achter de rug hebt.
Ik sluit me aan bij de groep mensen die nu mee op je schouder zitten om je te steunen.
Veel sterkte!
lady

Kleintje

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 25, 2012, 12:06:23 pm »
Heel véél sterkte Sabine!!!
Wat is dit toch een rotziekte he!!

Groetjes

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 25, 2012, 13:35:08 pm »
hoi,

de oogarts heeft me juist gebeld, hij was vriendelijk aan de telefoon, is al iets hé.  Hij heeft het besproken met de oncologe en die stelt toch punctie voor, 13 november mag ik nu voor een punctie gaan, ik vroeg of dat niet eerder kon, neen zei hij, de anethesist en al moet ook kunnen, maar moest er eerder iets vrijkomen bel ik je.  Dat vond ik wel fijn.  Hij vroeg ook: past dat, 13 november voor je?  Om 12 uur moet ik dan daar zijn, moet ik een nachtje daar blijven.  Hij zei gisteren, dat als er eventuele punctie moest volgen dat ik dan 's morgens om 7 uur moest binnenkomen.  Ik vroeg hem dat, ik zei: ik dacht dat ik 's morgens dan moest binnenkomen, ja zei hij, ik wou dat wel maar ik beslis daar niet alleen over.  Een week erna moet ik dan bij de oncologe komen voor uitslag, heb ik ook al een afspraak voor gemaakt, 22 november om half 6 's avonds mag ik gaan.
Ik heb toevallig iets op het internet gevonden wat ik ga afprinten en meenemen naar haar, hier is de link : http://sanconet.be/nieuws/nieuwe-behandeling-voor-kankeruitzaaiingen-naar-het-oog, maar ja zullen ze hier nog wel niet doen

mijn man heeft het er ook moeilijk mee, hij zei gisteren nog: heb deze keer het moeilijker dan de eerste keer, nu weet ik wat er gaat komen.  Is waar en hervallen klinkt nooit goed hé.  Mijn grootste bekommernis is: is het goed te behandelen, en is het alleen op mijn oog?  Weer afwachten allemaal.

Ben in de voormiddag met mijn dochter  naar de oogarts moeten gaan, ze heeft veel hoofdpijn de laatste tijd, en nu de laatste dagen vooral in school veel last, kon haar niet meer concentreren.  De oogarts waar ik altijd met mijn zoon ga was pas vrij 21 november, ik gisteren wat zitten rondbellen, kon ik vandaag gelukkig in Zonhoven met iemand terecht.  Ze heeft nu een bril nodig voor alleen in school, zijn we ook gaan kiezen in de voormiddag en ik heb haar zo door naar school gebracht, toen eventjes bij ons ma gestopt.  Het viel haar enorm zwaar, ze huilt bijna nooit in gezelschap, maar nu kon ze haar tranen niet inhouden.

Morgen moet ik ook naar de huisarts, een EKG (hartfilmpje) laten maken, de oogarts vroeg dat, is omdat ze me in slaap doen
groetjes Sabine

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 25, 2012, 13:50:44 pm »
 ;) Hoi powerdame..

Fijn als de planning al duidelijk is voor je!!
En zie... dat persoonlijke belletje laat weer een andere kant van je arts zien hè!!
Zoekt en ge zult vinden... de tijd van nu ...de mogelijkheden zijn er..  Lees, en neem de info mee in de vraagstelling met een openblik..niet alles wat we lezen is, wat exact in je plaatje zou kunnen passen!!
Maak geen overuren op de pc...dat turen en teveel info kan je meer vermoeien..

Tja, in je gezin is het ook schrikken en de onwetendheid wat er kan en is zoals bij de eerste keer...die is er nu niet meer..zo geeft het ook al meer angst en onzekerheid op voorhand..
Kop op, we hopen met z'n allen dat de uitslag en komende behandelingen zullenl leiden naar een mooi en goed en positief resultaat..

Daar duimen we voor.. enne als iedereen die op je schouder zit om je te steunen, dat gewicht over je 2 schouders goed gaat verdelen..nou meid...dan sta je sterk..geen storm of ander ongemak wat je dan nog omver waait en krijgt!!
Samen STERK!!

Dikke power en rustknuff ,
 :-* :-* Jet
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2012, 13:52:27 pm door Jet »