Auteur Topic: maag weg genomen  (gelezen 3308 keer)

gisèle

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
maag weg genomen
« Gepost op: oktober 22, 2012, 11:09:51 am »
Dag mensen

ik ben hier nieuw ,ben een vrouw van bijna 56 jaar en woon in belgie
op 20 september 2012 ben ik geopereed ,ze hebben volledig men maag weg genomen en van dunne darm een maag gemaakt
(omdat ik een maagzweer had met vertakkingen aan in midden van de maag )was best om volledig men maag weg te nemen .
na 8 dagen mocht ik in ziekenhuis beginnen met water te drinken,nadien met yougurt,beschuit of wit brood,en dan gemalen eten
na 14 dagen verblijf in ziekenhuis mocht ik naar huis ,en ook gemalen eten . thuiszorg verzorgd nog steeds de ene opening waar drein in stak .ook heb ik nu een port-a cath omdat de medikatie die ik 2x per dag zou moeten innemen veel te groot zijn voor nieuwe maag
deze week moet ik op controle bij chirug en nadien naar dagkliniek omdan te starten met port-a cath en baxsters
ik kan beetjes eten maar vet arm . ik luister naar die nieuwe maag . en als ik pijn krijg stop ik met eten
ik haal ook bij de apotheker " fortimel " dat is kracht en fitaminen. wel niet in een keer uitdrinken ,maar met beetjes uitdrinken en verdelen door heel de dag zodat de nieuwe maag geen pijn krijgt .
overdag ga het maar s'nachts word ik om de 2u wakker en val ik in een diepe put ........waarom ik nu weer ?? :'(
soms denk ik ....heb ik nog een toekomst ?? 
ik ben wel getrouwd ,man werkt ,men zoon woond in Engeland ,en ik hou me recht aan men kleine schatten van hondjes

zijn hier ook nog mensen die dit hebben mee gemaakt en er door zijn gekomen ?? op ander toppy lees ik berichten die al heel lang geleden zijn geschreven ??

groetjes
gisèle

Mariak

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:maag weg genomen
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2013, 12:36:03 pm »
Beste Giselé

Ben een vrouw van 51 vorig jaar in juli dezelfde operatie ondergaan.
Ik had maagzweren maar was zwaar allergisch tegen alle maagmedicatie !
Zo ben ik toevallig op maagkanker uitgekomen, en hebben ze een gastrectomie uitgevoerd .Herken je hele verhaal!!
Nu is het al een jaar geleden en mijn leven is terug, bijna zoals vroeger ben wel snel moe en heb geen uithoudingsvermogen, kan wel bijna alles eten wel met beetjes maar dikwijls ben ook 7kg bijgekomen van na mijn revalidatie heb ook nog enkele ongemakken en hoe is het met jou verder ???
Groetjes Maria

ROYALE

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: maag weg genomen
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2013, 16:45:52 pm »
Mijn zus had ook maagkanker, na 4 keer borstkanker te hebben gehad.
Ze hebben haar maag ook volledig weggenomen, wat eigenlijk niet meer hoefde daar het al buiten de maag zat.
Zij heeft daarna een behandeling gevolgd bij Dr Vogl in Frankfurt waardoor haar tumormarker gedaald was van 350 naar 50.
Ah ja zeiden ze hier in Belgie maar dat kunnen wij ook!!!!!!!!!
Wij kennen Dr Vogl maar daar is het nu te laat voor, was hun antwoord. Een half jaar later is mijn zus gestorven.
Naar mijns inzien staan ze hier nog niet ver met maagkanker en is het aangewezen om naar Duitsland te gaan.
Als zij haar maag nog had gehad had zij haar 4 behandelingen daar kunnen doen en had ik ze misschien toch een paar jaar langer gehad.