Auteur Topic: Morgen eerste keer jaarlijkse controle  (gelezen 6808 keer)

LIBRA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Morgen eerste keer jaarlijkse controle
« Gepost op: oktober 18, 2012, 13:14:10 pm »
Ik moet het van mij afschrijven ik ben heel angstig ( morgen heb ik mijn eerste grote controle) en durf er niets van te zeggen in mijn omgeving, het gaat dan altijd van het zal wel goed zijn.  Dat hebben ze verleden jaar ook gezegd en het was niet goed. Ik hoor ook dat de controles zowat bij iedereen anders zijn, bij mij is het thorax lever milt mamo bloed, bij mijn collega doen ze veel minder enkel mamo en bloed en zij heeft een amputatie gehad en chemo.  Wat is de normale gang van zaken ?
Vroeger kon ik bij mijn broer terecht die had altijd van die troostende woorden maar nu durf ik zoiets niet te zeggen tegen hem, wanneer je hem daar zo ziet liggen heb ik momenteel geen recht van zagen.

liefs

Libra

Jet

• Bekijk profiel
Re:Morgen eerste keer jaarlijkse controle
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2012, 21:14:27 pm »
Hallo Libra,

Spannend..ik snap je wel.. Dat gaat pas weg als je weet hoe het is..
Van het positieve uitgaan..lijkt mij een goed plan, zonder dat je de realiteit wegduwd.
Een controle is er niet voor niks.
En wie wil nu niet, dat het oké is.. En dat is ook zo in de meeste gevallen.  ;)
Helaas is en blijft altijd de mogelijkheid dat het soms wat afwijkt, wat dan nog eens bekeken moet worden.. Laten we dat ook ff meenemen, maar absoluut niet voorop zetten.
Als we het zelf zouden invullen...hoefden we nooit op controle en was het altijd goed..totdat we zulke grote klachten kregen, dat we er niet meer omheen kunnen..om 't te controleren en te laten onderzoeken.

Ik ga duimen voor het goede en wens je veel vertrouwen in dat!
Jammer dat je te weinig mensen om je heen hebt waar je de steun en 't begrip van krijgt op een open, oprechtte wijze, zodat je ook je twijfels kunt bespreken/delen.
Blijf wel jezelf, en open erin!! Niet voor anderen al invullen...uit angst dat ze je niet gaan begrijpen of aanvoelen.. Praten..praten, praten.. Het lucht echt op als men gehoor vindt..
Gelukkig, kun je dat hier ook vinden toch!!

Vertroetel je broer maar, en misschien zal hij het toch wel opmerken dat jij, je inhoud als het over jezelf gaat.. Ontneem hem de kans om jou ook te steunen met troostende woorden niet te veel meid!!

Sterkte en succes voor morgen..
Dikke knuff,
jet

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2012, 22:03:24 pm »
Er brandt een kaarsje voor je...

Liefs

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2012, 14:24:41 pm »
hoi Libra,

ik hoop dat je eerste grote controle wat is meegevallen
angstig ja zo'n eerste controle, was bij net een film die ze terug spoelde
had toen een vriendin meegenomen, wou echt niet alleen gaan toen
bij mij is het nu 6 jaar geleden, en ik ga nog elk half jaar op controle
1x voor mammo, echo en bloed en gewoon manueel onderzoek
2de keer bloed, manueel onderzoek en een uitstrijkje
groetjes Sabine

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 02, 2012, 16:41:27 pm »
HOI libra...

Is het gelukt om te bellen??
Het is een moeilijke week om artsen en zo te bereiken met de speciale dagen, waardoor er veel minder gewerkt werd.. in de ziekenhuizen op de poli enz..

Afijn, hopelijk is het gelukt en was de uitslag "gunstig" voor je.

Warme knuff,
Jet

LIBRA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2012, 12:14:34 pm »
Ik heb het zo druk gehad met mijn broer dat ik nog de tijd niet genomen heb om op het forum te gaan.  Mijn bloed was goed behalve vitamine D maar dat is voor de tijd van nu blijkbaar normaal.  Mamo echo lever enz was ok.  Nu had ik weer cysten op beide eierstokken, de ene keer links de andere keer rechts.  Ze komen en gaan ik begrijp dat niet.  Ik doe al die onderzoeken Privé ik voel men dan meer als mens behandelt. Het enige nadeel,  het neemt allemaal meer tijd in beslag. Morgen moet ik met al de resultaten naar het Ziekenhuis bij de behandelende gyneacologe. 
Dank voor jullie steun.

Libra

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 05, 2012, 15:44:10 pm »
Hey libra,ook ik heb tekort aan vitamine D.Kan inderdaad als oorzaak hebben:de tijd van het jaar.Maar mijn huisarts vond het raadzaam om vitamine D-ampul in te nemen één keer per maand gedurende de maanden dat er minder zon is.Tekort zou een gevolg kunnen zijn van de nolvadex,die ik moet nemen.Neem jij die ook?
Vitamine D zorgt ervoor (onderandere) dat je goed calcium kan opnemen.En vermits de hormoonmedicatie kan zorgen voor afname van de calcium(osteoperose) voel ik me toch beter met maandelijks zo'n ampulleke te nemen.Is vrij verkrijgbaar bij de apotheker.
Een jaar geleden had ik ook een cyste op mijn rechtereierstok.In het verslag stond dat dit een functionele cyste was.Blijkbaar kunnen die volgens de cyclus gaan en weer terug komen.
Succes morgen,groeten,indian

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 06, 2012, 08:46:18 am »
hoi,

tijdens mijn hormoontherapie moest ik elke avond een calcium tablet nemen waar vitamine D inzat
nu is mijn hormonentherapie een jaar gedaan maar mijn oncologe raadde me in juni toch aan
om elke maand een vitamine D ampul te nemen, en dit te blijven doen
calcium moest ik niet meer bijnemen op voorwaarden dat ik genoeg kalk binnenkreeg
drink 's middags een chocomelk en 's avonds een pudding, was voldoende volgens haar
groetjes Sabine

LIBRA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 06, 2012, 18:39:00 pm »
Ben net terug, alles in orde maar de Gyneacologe zei ook van zeker een vitamine D kuur te nemen is heel belangrijk zei ze, tegen kanker.  Eierstokken moeten in het oog gehouden worden maar de cysten zijn ook functioneel.  Ik neem ook Nolvadex en wist niet dat het de Vitame D afremde.  Ik moet er  nu 1 per week 4 maal nemen, dus een maand.   
@ Indian
@ Sabine

Mag je dat gans het jaar door nemen ?  Ik weet dat sommige vitamines zich opstapelen in het lichaam, maar weet niet dewelke.  Ik las net in het nieuwe Pink ribbon boek (lag in de wachtzaal) dat je wel moet oppassen met suplementen in te nemen.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 07, 2012, 06:41:14 am »
hoi Libra,

zolang ik die hormonenkuur heb gedaan nam ik gedurende die 5 jaar kalktabletten en vitamine D in
ook vitamine B en magnesium, kon geen kwaad zei mijn oncologe, kinesiste en huisdokter
en nu moet ik nog 1x per maand vitamine D innemen, de oncologe zei letterlijk: blijf dit maar doen
groetjes Sabine

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 08, 2012, 16:16:45 pm »
Ik neem maandelijks een vitamine D-ampul in in de maanden dat er minder zon is:oktober tot april.Ben dit beginnen innemen op voorschrift van huisdokter omdat die waarde in mijn bloed te laag was.Ik neem dit nu verder in wegens  de nolvadex die ik nog moet nemen.
Ik eet/drink ook veel melkproducten
groetjes,indian