Auteur Topic: Rugproblemen bovenop  (gelezen 9661 keer)

Eowyn

• Bekijk profiel
Rugproblemen bovenop
« Gepost op: oktober 04, 2012, 16:08:35 pm »
Ik zal maar een nieuw draadje starten, het loopt anders overal tussendoor hé...

Dus: ik heb een hernia 'beginstadium', maar een wervel lager dan de vorige keer. Twee wervels zijn aan het verslijten. Hoewel ik pas 41 ben, verwondert mij dat eigenlijk niet, met al die miserie die ik meegemaakt heb. Ik heb een gewichtsprobleem en dat zal er zeker ook mee te maken hebben.
Aangezien het intussen al bijna 4 maanden aan de gang is, en ik alle alternatieven een kans heb gegeven, zit er niets anders op dan epidurale injecties.
Dinsdag kan ik naar de fysioloog, en dan zal vastgelegd worden wanneer...

Maar al bij al ben ik 'blij' dat deze vreselijke pijn, die de laatste twee weken zo ernstig is geworden dat het mijn functioneren belemmert, niets met de kanker te maken heeft.

Terwijl ik bij de huisarts was, heb ik ook maar bloed laten trekken om de tumormarkers nog eens na te gaan. De operatie is al van in juni, en nog tot december voor de controle. Even checken tussendoor kan vast geen kwaad...

gdb

• Bekijk profiel
Re:Rugproblemen bovenop
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2012, 17:01:14 pm »
Hey,
Eindelijk weet je nu waar alle pijn vandaan komt. Gelukkig heeft het niets met de kanker te maken. Maar je zit er toch maar weer mee hé. Ik hoop dat ze je toch vlug kunnen helpen, zodat je van die vreselijke pijn verlost bent.
Dikke knufs,
Greet

Jerommeke

• **
  • Diagnose 2000
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2012, 18:58:26 pm »
Hey Eowyn, weet dat ik duim (wel moeilijk typen hoor)  :)en dat het snel verlichting in de pijn kan brengen.

Supermegaknuffel

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2012, 19:13:02 pm »
Eowyn,

wat een opluchting dat de pijn niets met de kanker te maken heeft!

Hoop dat de epidurale injecties je pijn verlichten. ik heb ook sedert 5 jaar (ik ben er 42) sleet op mijn wervels. Vervelend, he, gezien je daar niet veel aan kan doen.

Dikke knuffel

creatief

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2012, 14:53:58 pm »
Ik heb intussen ook mijn bloed weer eens laten controleren. Tumormarkers zijn prima, maar mijn leverwaarden swingen de pan uit.
Niet te verwonderen met al die pijnstillers en antidepressiva die ik nu neem...

Voor alle zekerheid toch maar weer eens een echo van de lever...
Alweer reden tot onrust... ik word hier ZO MOE van!!!

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 05, 2012, 17:50:23 pm »
ja, die vermoeidheid... Tobben, vooruit willen, ons eens forceren, het vergt veel van lichaam en geest.

xxx

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2012, 10:46:35 am »
Mijn moeder moet weer naar het ziekenhuis. Ze is al een paar dagen regelmatig aan het overgeven. Laat ons hopen dat het een griepje is en niets ernstigers.

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2012, 06:42:29 am »
Met ma gaat het beter, ze kan alweer iets eten en gaat wellicht vandaag weer naar huis.

Voor mij is het een bizarre dag: drie ziekenhuisbezoeken, voor drie verschillende problemen, op één dag.
Naar de radioloog om te weten wat er met mijn lever aan de hand is. (laat ons hopen dat het alleen komt door de vele pijnstillers die ik genomen heb...)
Naar de fysioloog om te weten wat er aan de rugpijn te doen is.
Naar de psychiater, mijn maandelijkse afspraak die al langer vast lag, ook toevallig vandaag.

En ik denk dat ik voor de meesten onder ons spreek, als ik zeg dat ik ziekenhuizen haat... vooral de wachtkamers...

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2012, 20:49:02 pm »
Hallo,

Het gaat wel degelijk om een hernia, een scheurtje met een uitstulping. Niet groot, maar wel op een heel ongunstige plek, nl. vlak bij de zenuwwortel. Dat verklaart de hevige uitstralende pijn.
Morgen krijg ik een epidurale. Bij 8 op de 10 gaat het binnen de 14 dagen na een eerste epidurale al veel beter. Laat ons hopen dat ik één van die acht ben!
Ook de lever werd vandaag gecontroleerd vanwege de zeer hoge leverwaarden, maar er is niets ernstigs aan de hand. De vrees voor uitzaaiingen was gelukkig ongegrond.

Morgen dus nog even doorbijten en hopen dat ik dan écht op de goeie weg zit!

Groetjes,
Veroniek

PS mijn moeder is vandaag weer naar huis gegaan, het was blijkbaar gewoon een buikgriep, gelukkig maar!

Jerommeke

• **
  • Diagnose 2000
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 10, 2012, 08:59:05 am »
Hallo Eowyn,

We duimen verder en blijven erin geloven dat het de goeie kant uitgaat.

Warme deugddoende knuffel
Jerommeke

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 10, 2012, 15:26:55 pm »
Hallo Eowyn...

Wat kan een mens druk zijn voor de gezondheid en alles wat er mee samenhangt.. pfft
Hernia op een moeilijke plaats is niet mis.. Epudraal, is dat pijnstilling op de plaats van de pijn?
Geen operatie noodzakelijk.. als dat voldoende werkt en de zwelling afneemt dan?
(mijn zoon werd geopereerd dit jaar en heeft nu nergens last meer van. Had ook te lang met veel pijn en onvoldoende pijnstilling gelopen)

Fijn dat je moeder ook weer thuis kan zijn.

We duimen voor de rest..
Dikke powerknuff..
Jet

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 16, 2012, 22:51:57 pm »
epidurale was geen pretje. Ik moest vrij lang wachten, dan naar de OK en net dan werd de arts opgeroepen voor het mug-team. Dat heeft bij mij vanalles getriggerd. Ik kreeg paniekaanvallen en flashbacks, waarbij ik hevig ga trillen. Dat heb ik overgehouden aan de dood van mijn zoontje. Ik moest dus ook xanax krijgen, want als ik zo beefde konden ze onmogelijk prikken.
In plaats van rond 17 u was ik pas rond 20u30 thuis, totaal overstuur en met heel veel pijn door de extra spanning. De flashbacks zijn  tot in het weekend blijven spoken.

En dan nog het lastigste nieuws: na een dag of vijf moest de pijn minder worden, maar dat gebeurt voorlopig niet. In mijn rechterbeen heb ik nu een soort dof gevoel dat ik nog niet eerder gehad heb.

Maandag weer naar de fysioloog. Als hij een tweede prik voorstelt, denk ik dat ik ga weigeren. Hij moet me tijd geven. De voorgeschiedenis hakt hier te diep op in...

liefs voor iedereen, ik lees de verhalen, maar schrijf momenteel niet veel.

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 17, 2012, 07:39:52 am »
Beste Eowyn,

je verhaal treft me zo. Je hebt al zo veel moeten meemaken.
Ik kan me voorstellen dat je niet veel komt schrijven. Gebruik je energie maar voor jezelf. Wij duimen allemaal voor jou.
Liefs,

creatief

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 17, 2012, 07:49:21 am »
hoi Eowyn

sta altijd even stil van wat jij hier schrijft
wat heb jij al zoveel meegemaakt en het houd niet op
hoop nog alsnog dat je pijn nu wat minder word en dat je geen 2de prik nodig hebt
kan me voorstellen dat je niet veel fut hebt om hier te schrijven
gebruik al je energie en kracht maar voor jezelf nu
ik stuur je nog wat extra kracht en energie door, en héél véél powerknuffeltjes
ik duim ook voor jou
xxx
Sabine

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 20, 2012, 20:28:55 pm »
Het had al lang beter moeten zijn.
Ik geraak intussen uitgeput door het voortdurend wakker worden van de pijn 's nachts.  :'( :'( :'(