Auteur Topic: en toch ben ik weer niet op mijn gemak ;-((  (gelezen 15448 keer)

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:en toch ben ik weer niet op mijn gemak ;-((
« Reactie #15 Gepost op: oktober 02, 2012, 16:28:05 pm »
denk ik ook niet nee, er zijn zoveel mensen met hernia
en die hebben toch geen kanker gehad
onbewust steken we veel op de chemo, maar niet alle klachten hebben daarmee te maken
maar ik doe het ook hoor

@ Eowyn:

klaar voor het onderzoek, zal straks aan jou denken als ik er onder lig  ;)

:-* :-* :-*

groetjes Sabine

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 02, 2012, 22:09:48 pm »
inderdaad, chemo zal er niets mee te maken hebben maar toch steek ik het liever daarop dan te moeten
toegeven dat ik misschien weer iets teveel zal gedaan hebben en mijn rug belast  :-[ maar soms, heel soms, durf ik
als eens denken dat ik nu vanalles en nog wat heb en vroeger had ik nergens last van.
Heb net een ontsteking op de urinewegen achter de rug en nu dit... Toeval? Een mens begint te twijfelen hé

En dan lees je hier op het forum hoe sommige mensen slecht nieuws krijgen en dan denk je "next time will be me". Ik zal
wel niet gespaar worden. Ergens kan ik nog altijd niet geloven dat die rotkanker zou weg zijn. Ik blijf me elke dag afwachten
of het uitstel van executie was al die chemo, bestralingen, etc...
Erg dat ik dit denk en voor sommigen onder jullie zal het zever lijken want velen onder jullie zijn er erger aan toe dan ik. Waarom
klaag ik dan in godsnaam hé. Sorry dus maar ik kan het me niet laten om te denken dat ook ik hier ooit zal moeten zeggen dat er iets
werd gevonden  ???

Wat de pijn al niet met een  levend wezen kan doen zoals Linda het zo goed zei. Ik heb hier net het slechte nieuws gelezen op het
forum by the way. Ik verschoot weer een ongeluk. Dat het net weer iemand moet zijn die me moed probeert in te spreken.
@linda : ik vind het echt heel erg voor jou en ik kan me best inbeelden dat je nog steeds wat verdoofd bent van het slechte nieuws. Wie zou dit niet zijn  :-\
Ik wens je in elk geval veel moed en sterkte!! En dat je moed effe in je sloefen zit is maar meer dan normaal maar ik weet zeker
dat je taai genoeg bent om ook hier weer je moet bijeen te rapen.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 03, 2012, 07:03:33 am »
hoi Thalia,

ja het is altijd gemakkelijker het op de chemo te steken, dan durfen toegeven dat je over je grenzen bent geweest
daar herken ik me ook in, nu ben ik daar anders in geworden na 6 jaar
zeg wel nog steeds dat ik chemogeheugen heb, maar nu met mijn oog bv, kan normaal niets met de chemo te maken hebben
zou wel héél lang erna zijn

ik heb dit jaar ook al ongeveer 6 blaasontstekingen achter de rug, wat nu eindelijk is opgelost door de uroloog
twijfelen zullen we altijd doen vrees ik als we iets mankeren, geloof me ik doe dat na 6 jaar ook nog steeds
en als ik iets voel en lang sukkel gelijk nu geraak ik ook wat in paniek
maar de halfjaarlijkse controles per jaar heb ik toch zo'n angst niet meer
heb eigenlijk met mijn angst wat leren omgaan door in 2009 in cursus mindfulness te volgen
is echt een aanrader, en heeft mij enorm geholpen, misschien ook iets voor jou

en klagen doe je zeker niet, je zit alleen boordevol angst
en daar zou je misschien iets kunnen proberen aan te doen
het niet willen geloven dat je kanker weg is, altijd die angst en onzekerheid
het vreet massa's energie van je, en je krijgt er massa's stress door, gevolg: nog meer pijn en klachten
vicieuze cirkel natuurlijk
klinkt misschien raar, maar sinds die mindfulness heb ik zo'n gevoel gekregen
mij krijgt dat rotbeest niet meer te pakken, is natuurlijk onzin, want dat kan ik niet weten
maar dat is gewoon mijn gevoel, en daardoor leef ik wel een stuk relaxter
en kan ik genieten van de kleine dingen
de eerste wijze zin die ik in de mindfulness meekreeg is: gedachten zijn geen feit
het leven is té kort om altijd in angst te leven, zo vond ik dat

het weekend van november ga ik een relaxweekendje doen van 3 dagen
in een bed en breakfast, samen met 7 anderen en de lerares van mindfulness en de uitbaatster
we gaan daar veel wandelen, yoga, mindfulness, shiatsu massage, met gezonde voeding bezig zijn
sauna, jacuzzi, echt iets waar ik aan toe ben
genieten moeten we proberen, zoveel mogelijk van elke dag, van alle kleine dingen, hoe moeilijk soms ook
groetjes Sabine

mamavan4

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 03, 2012, 09:51:24 am »
Hallo Thalia,

Ken het gevoel waar jij mee zit goed. Ik heb sinds ik nolvadex neem ( 4/5/2012 ) last beginnen krijgen in mijn linker been. Ik vermoed dat het van de rug komt want daar had ik al jaren last van. ( stressreactie wegens doorgemaakte zwangerschappen, waardoor verhoogde botombouw thv de onderpool van het linker SIG )
Bij mij straalt de pijn uit naar de lies en naar de voet. Meeste last van als ik zit. De huisarts, die ook sportarts is, heeft gezegd dat mijn onderste wervel vastzit. Soms bekruipt me ook de angst dat het uitzaaiingen zouden kunnen zijn. Begin december moet ik op kleine controle en ga ik het daar eens vragen. Ben ook bang!
Wens je alleszins het beste.

Groetjes
Heidi

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 03, 2012, 21:13:02 pm »
vandaag weer een slechte dag gehad. Deze morgen viel de pijn super goed mee dus ik dacht dat de kiné effect had gehad maar.....
in de namiddag weer super veel pijn gehad. Zo een pijn dat je niet weet hoe je je moet zetten. En geloof me, zo een hele dag in een bureaustoel zitten, veel verschillende posities zijn er niet. T'is niet dat ik me even kan leggen, uitrusten en wachten tot het even beter gaat. Al doet lang liggen ook niet zo een goed  ???
Een dafalgan innemen helpt van geen kanten. Wat nemen jullie zoal tegen de pijn?

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 03, 2012, 22:01:20 pm »
Dafalgan en brufen. En troost je, het helpt bij mij ook niet.  :-\

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:08:44 am »
Ik heb 'geluk', het is maar een bulging. Er is een wervel bijgekomen in vergelijking met twee jaar geleden, en er is nu ook sprake van degeneratie. Maar geen tumoren, uitzaaiingen,...
Vreemd toch dat je blij kunt zijn met zoiets...

Nu is het wachten op een epidurale injectie, die het probleem zou moeten oplossen. Intussen is het pijn verbijten. Vanmorgen ellende: ik kon mijn bed niet uit van de pijn... Het wordt met de dag erger.

Sabine, die driedaagse klinkt zo heerlijk, wou dat ik mee kon!!

Thalia, tot vrijdag is nog lang. Ik hoop dat je wat fijne dingen kunt vinden om in afwachting te doen...

Liefs

Jerommeke

• **
  • Diagnose 2000
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:09:46 am »
Ik neem Diclofenac 100 retard, eentje nemen en werkt 24u maar is zeer slecht voor je maag.
Het is een beetje zoeken,bestaat ook in 25,50 en 75.  Is wel strak spul hoor! :o

Linda

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:29:45 am »
hoi Eowyn

wat een opluchting dat het geen tumoren of uitzaaiingen zijn hé
voor mij mag mijn oog ook vanalles zijn, maar liefst geen uitzaaiingen
op mijn ct scan was alvast geen tumoren op te zien
maar of je dan toch nog uitzaaiingen kan hebben, ik weet het niet
gisteren heb ik de hele dag gelegen wegens duizeligheid en last van mijn oog
vandaag weer wat beter
maar zoals gisteren, dan groeit mijn ongerustheid wel  ???
pff wou dat het al dinsdag was
hoop echt dat ik dat weekendje weg kan meedoen, dat er niets tussenkomt

voor pijn in rug en nek ga ik naar de kinesiste, af en toe van die warmtepleisters, zalf
een hotstonemassage, maar ik heb dan wel geen hernia hé
mijn rug en nek blokkeert regelmatig, toen met die hormoontherapie nog meer
als de kinesiste dat losmaakt kan ik er weer tegen, is de pijn té doen

mijn schoonzuster heeft een nekhernia
is een tijdje naar de kinesiste geweest en pijn is nu draaglijk zegt ze
groetjes Sabine

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 04, 2012, 21:09:16 pm »
morgen aspraak op fysiotherapie. Ben benieuwd wat ze me daar gaan vertellen. Met een beetje geluk kunnen die me al wat helpen. Zouden
die kunnen voelen wat er verkeerd zit?

Tot vrijdag is inderdaad nog lang maar op het werk is het zo druk momenteel dat de dagen toch redelijk snel gaan. S'avonds daarentegen, voor tv dan gaan je gedachten automatisch naar iets anders natuurlijk  ???
Snel vrijdag!!! Al ben ik toch weer bang om onder die MRI te gaan. Want stel dat het toch slecht nieuws is... Toch raar maar ik voel me daar echt niet goed bij als ik zo op controle moet ofzo dan heb ik dat ook. Zolang je niets doet kunnen ze je niet zeggen dat ze iets gezien hebben hé
Enfin, ik moet wel. Ik kan niet blijven met de pijn rondlopen.

Met de medicatie moet ik ook opletten want als het zwaar voor de maag is mag ik het niet nemen. Ben spijtig genoeg maagpatiënt. Heb al maagzweren gehad dus ze zijn dan extra voorzichtig natuurlijk.

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 15, 2012, 11:03:08 am »
Fysiotherapeut achter de rug. MRI achter de rug. Nu nog alleen wachten op het resultaat  ??? ??? Pfff wat gaat de dag vandaag lang duren.

De fysiotherapeut heeft me mijn hele verhaal laten doen en heeft dan wat tests gedaan. Hij heeft mijn benen zowat in alle richtingen zitten draaien en keren. Voel je pijn?? Nope. Hier op niet? Nope
en zo bleef dat maar doorgaan. Nogthans IK HEB PIJN. Alleen niet wanneer ze met mijn benen zitten draaien en keren. Ik heb eigenlijk alleen pijn bij het zitten. En dan niet altijd hé. Als de stoel een beetje goed zit en
ik een goede dag heb dan voel ik niets of weinig. Maar in een wachtzaal op een harde stoel, te lang zitten in de auto, slenteren in een winkel. Dat doet pijn!!
Hij heeft een echt genomen van mijn pezen en hij denkt dat het een ontsteking zou kunnen zijn op de pees. Blijkbaar op de scan is er een irritatie te zien aan mijn linkerpees. De kiné moet me dus oefeningen laten doen en ik moet 2 weken lang ontstekingremmers innemen.
Nu zou je toch stilaan denken dat de pijn weg is niet? Wel nee, ik kan soms een dag hevige pijn hebben (soms onverklaarbaar waarop, slecht gelegen? verkeerde beweging?) en soms heb ik een hele dag niets of weinig. Niet te snappen. Maar helemaal weg gaat het niet.
Ik begin me stilaan af te vragen of die ontstekingremmers niet verstoppen wat er echt gaande is.
Vanavond krijg ik waarschijnlijk de uitslag van de MRI. Die moest ik toch maar doen van de Fysio. Zo ben je op je gemak. Yeah right, ik zal NOOIT maar dan ook NOOIT op mijn gemak zijn. De schrik blijft constant achter de hoek loeren.
De fysio zei, wacht even af na je MRI en ga dan op het gemak terug wat sporten; Kwestie van je spieren en pees terug wat te sterken.
Pfff, ik weet het allemaal niet meer maar op de moment zelf ben ik altijd op mijn gemak en denk ik "oef, het zal dus wel niets zijn". En een dag later denk ik "stel dat hij zich vergist". Hij zegt dan wel "niets wijst op kanker en ik kan je dat voor 99% zeggen".
Maar stel u nu voor dat hij er serieus naast zit. Ben ik nu aan het overdrijven? De huisdokters spreken ook niets ernstigs en lijken zich ook niet druk te maken maar toch kan geen enkele dokter me zeggen : DIT heb je!! Tof wel straf niet?
Hoeveel dokters ga ik nog moeten doen? Stel nu dat die rotte MRI niet duidelijk is. Want wat ziet men daarop eigenlijk. Is kanker daarop te zien? Zien ze daar metastasen of niet? Of zien ze wel iets maar dan moeten ze toch verder onderzoeken om te zien
waarover het exact gaat?
Zouden jullie soms geen dokter willen zijn? Soms komt die gedachte echt in mijn op. Stel dat ik dokter zou zijn zeg. Dan zou ik bij elke pijn weten welk onderzoek ik nodig heb om kanker uit te sluiten. Ik zou ook met mijn eigen ogen zien wat er scheelt of niet.
K'ga stoppen met zagen want ik moet wel op een cirkelzaag lijken nu
 :D :D :D :D

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: oktober 15, 2012, 11:28:44 am »
Hoi Thalia 't cirkelzaagje... :D

Draai je rondjes maar door hoor. Schrijf het maar op hier en deel gelijk wat je bezighoud..
Angst en onzekerheid stapelen zich snel op bij onduidelijkheid. Het "zagen" heeft absoluut een nutig effect! Daardoor wordt er toch iedere keer weer een stukje weggezaagd van de berg zorgjes en het onmachtige gevoel wat er in je bolletje teveel zit!

Dokters zijn en blijven mensen en helaas geen machine wat ieder foutje gelijk goed kan opsporen, inschatten en verhelpen.. Jammer hé, als dat zo was...tja, dan had je soms sneller een oplossing, maar ook dan kan dat machine niet goed werken of stuk gaan.
100% zekerheid is bijna onmogelijk, hoe je het ook benaderd..
We moeten het doen met wat er is en kan..
Dus voor jou, eerst vrijdag de mri en dan weer verder kijken wat dat brengt!
En pijn hebben is gewoonweg vervelend..waar,wanneer en hoe dan ook!
Hopelijk komt daar snel een passende oplossing voor!
Ik wens je heel veel rust en sterkte om de wachttijden door te komen en een positieve uitslag..
Duim er voor!

Warme groet met een dikke knuff,
Jet ;)

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: oktober 15, 2012, 12:32:55 pm »
hoi Thalia,

ik hoop ook voor jou dat je rap duidelijkheid hebt, want die onzekerheid is slopend
je moet het mij niet vertellen, heb al zoveel onderzoeken gehad, ze weten nog niet wat er aan mijn oog is
oncologe ging bloed nakijken en me morgen bellen daarvoor, zit ook met de piepers hier
veel sterkte
xxx Sabine