Auteur Topic: ben niet rap bang maar nu wel  (gelezen 47563 keer)

fee

• Bekijk profiel
Re:ben niet rap bang maar nu wel
« Reactie #90 Gepost op: oktober 18, 2012, 19:01:05 pm »
pfffffffff Sabine,
amaai zeg
ik zou direct naar een andere arts gaan

die zou me niet meer terug zien hoor

alé zeg, maak er me zelf druk om
dat kan niet door de beugel vind ik

ken je geen andere?
Eens kijken op internet of desnoods je oncologe opbellen?

Die kleurenfoto's ken ik
maar is dat echt nodig als ze een ontsteking vermoeden?
naar mijn weten zijn kleurenfoto's om beginnende schade op te sporen
aan het oog
ik kan het evrkeerd voorhebben
maar informeer je nog maar eens goed hoor!

Lijkt me in ieder geval geen arts waar je met je vragen bij terecht zal kunnen!

liefs
Fee

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: oktober 18, 2012, 19:04:12 pm »
hoi Fee,

hij moest kleurenfoto's hebben
anders kon hij met die prof in leuven geen kontakt opnemen
dus dat ga ik nog laten doen
maar ik ga me niet laten doen hoor
ga eerst kijken wat mijn huisarts morgen gaat zeggen
mijn oncologe zit morgen niet
groetjes Sabine

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: oktober 23, 2012, 06:54:39 am »
dag witte vlinder,

ik was even niet online wegens verhuis. Amai, sommige dokters, je vraagt je af waarvoor ze hun beroep hebben gekozen he.

Heb je nu al meer duidelijkheid? Gaat het wat beter met je oog?

creatief

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: november 10, 2012, 22:48:03 pm »
Hey Witte Vlinder,  moed houden hé, begrijp dat je wat bang bent nu maar 'angst lijdt niet tot leven'. Blijf hopen en vertrouwen Sabine, ik blijf je vanop afstand steunen met veel positieve energie, vergeet da niet ...! Mijn fysieke situatie is ook ni zo best; terug aangroei vh iGmeiwit en enkele andere slechte dingen ih bloed, verminderde Witte bloedcellen, rode bloedcellen,verlaagde bloedplaatjes enz. Heel vlug moe, moe nu al een tijdje geregeld tijdens da dag nam rusten, sleep me soms voort maar ik blijf me voortslepen. Ik blijf hopen envandaag op een symposium over mijn kanker toch een beetje hoop gekregen dat er nog enkele behandelingen kunnen gedaan worden. Zelf heb ik wel gekozen dat ik geen zware chemotherapie meer wil en geen stamceltransplantatie. Ik heb nu geregeld veel last van Neuropatie in voeten en handen en als ik nu terug die zware chemo moet ondergaan gaat dit verergeren. Ik wil nog wat kunnen doen in mijn leven. Een 2de lichtpunt is dat de medicatie er nog op vooruit is gegaan wat betreft Waldenström. En overleving gaat ook hoger in aantal jaren. Op enkele weken na, zei mijn dokter van toen dat ik nog 5 jaar had (waarvoor ik hem niet dankbaar was en zelfs kwaad) . Het zullen zeker enkele jaartjes méér worden! En normaal gezien krijg ik 11 Januari 2013 nog een totale L-knieprotese ...  . Chemo hft mijn kraakbeen sneller doen afbreken ( had al langer sluimerende arthrose). Ik zie wel waar 'het leven' mij brengt. Ik heb alleszins genoeg te doen. Fietsatelier, TaalOor(Nederlands voor anderstaligen) en koken in buurthuis. Daarbij ook lees- en rekenles aan drie Kinderen tss 11 en 16j die nog niet zo lang hier zijn en dan ook nog individuele contacten met mensen die kanker hebben. Ik blijf bezig en hoop na +- 6mndn revalidatie met de knie terug wat te kunnen gaan stappen . Veel moed toegewenst ...wannes

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: november 11, 2012, 09:41:33 am »
hoi Wannes,

bedankt voor je lief, positief berichtje
dat zijn net dingen die ik nu nodig heb, ik voel precies je positieve energie naar hier komen

ik lees dat jij ook veel last hebt van vanalles
maar als ik dan lees hoe jij met dit alles omgaat
wat een power, moed en kracht heb jij toch
jij bent een voorbeeld voor mij
zo wil ik ook in het leven staan
elke dag is een nieuwe dag en een mens moet genieten
van elk klein moment
en jij doet dat duidelijk
mij geeft alleszins jouw bericht weer hernieuwde kracht
donderdagavond zal ik het weten of ik terug kanker heb of niet
ik bereid me alleszins daar al op voor, ook al blijf ik hopen dat het niet zo is
en als het zo is hoop ik ten zeerste dat ze mij kunnen behandelen
en me nog zolang mogelijk op deze aardbol laten rondlopen
net als jij, daar gaan we voor hé

ook jouw wens ik veel moed toe
ook voor je knieprothes
groetjes Sabine

monody

• **
  • Geloof in positieve heling!
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: november 17, 2012, 22:35:02 pm »
Hey Sabine, 
geduld is een schone manier om met dit alles om te kunnen gaan en te beseffen dat je zeker niet alleen bent op deze wereld. Want er zijn echt veel mensen met een levensvisie die totaal anders is gelopen dan ze gewend waren. Dat moet ik op dit forum het meest bewonderen en respecteren op de manier waarop we hier allemaal met mekaar verbonden kunnen zijn, los van alle scrupules. Zonder mekaar ooit gezien te hebben kunnen we toch een ferm hart onder de riem steken en geeft deze site dan toch de mogelijkheid om het eens van je af te schrijven terwijl men weet dat er aan de andere kant altijd wel iemand is die je begrijpt en kan meeleven met het onrecht waarvan we allemaal het slachtoffer (geworden) zijn.  Dit gegeven geeft mij vooral de moed om verder te gaan en me nu vooral niet te laten kisten door de negatieve invloeden die onze ziekte met zich meebrengen.  Akkoord, de ene dag is de andere niet, maar laat plaats voor het positieve, om dan jezelf te beloven er iedere keer weer tegenaan te gaan, één dag per keer want daar worden we al moe genoeg van hé. Lieve Sabine, weet dat ik sterk met je meeleef en vooral wens dat jij de moed niet laat zinken want dat zouden ik en nog vele andere 'forum-leden' niet kunnen aanvaarden omdat jij voor velen van ons altijd zélf zoveel opbeurende berichtjes hebt geschreven. Je moet vooral zo blijven denken, zeker nu het voor jou moeilijke tijden zijn. Ik weet dat dit niet gemakkelijk is en ik versta maar al te goed dat je er bang van bent. In mijn familie en vriendenkring hebben we ook meermaals moeten ervaren dat deze vreselijke ziekte soms meerdere keren terug de kop opsteekt op andere plaatsen in onze body. Ja er zijn vele manieren om daar dan (nogeens) tegen te moeten vechten maar er is maar één manier de goeie, en ik spreek uit m'n eigen ervaring, en dat is vooral GELOVEN dat je na de heling er nog wél zal zijn met de positieve gedachte "nog betekenis te hebben voor je familieleden en vrienden". Je manieren van doen zullen zich dan aanpassen en je zal merken dat er dan andere talenten, waarvan je het bestaan nog niet eens vermoedde dat je ze hebt, je verdere leven een nieuwe richting zullen geven. Want voor mij is erin geloven dat alles zal goedkomen de grootste kracht om niet stil te blijven staan maar verder te denken en dan nog het liefst aan het ontluiken van een nieuwe dag waarop die grote gouden zonnebol zich weer opstelt aan het firmament om de schoonste taak ter wereld uit te voeren; WARMTE GEVEN en dat is tegelijkertijd het mooiste gebaar dat iedere mens met graagte ontvangt.... en niet alleen van de zon! Groetjes Johan