Auteur Topic: Cysten door Nolvadex  (gelezen 8199 keer)

LIBRA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Cysten door Nolvadex
« Gepost op: september 03, 2012, 13:46:02 pm »
Ik moest onlangs op controle voor de tweede maal op één jaar voor mijn eierstokken.  De eerste keer alles in orde.  Na 6 maand  2 cysten van 6 cm.  De gynaecoloog zegt dat het door de Nolvadex komt (neem het nu 9 maanden).  Eind oktober heb ik mijn eerste grote controle echo's mammo's etc dan zullen we bespreken wat ze hiermee gaan doen.  Bij vrouwen met uw voorgeschiedenis dus borstkanker zei de dokter zijn we geneigd beide eierstokken weg te halen.  Heeft iemand hier ervaring mee weghalen niet weghalen.  Het houdt niet op.

@ Witte vlinder wou ik vragen die spierpijnen die je had, had je die ook in de boven rug tussen de schouderbladeren, ik heb op die plaats al een maand heel veel spierpijn en ook in de benen.  Ik maak mij soms ongerust; dan denk ik;  zijn dat nu spierpijnen of is dat botpijn ? Ik weet het dat zijn geen positieve gedachten, maar ik wordt hier allemaal zo bang van.  Ik ben omringd door niets anders

rietepetiet

• Bekijk profiel
Re:Cysten door Nolvadex
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2012, 17:28:43 pm »
beste libra ook ik heb pijnlijke gewrichten en spieren sinds ik nolvadex neem. De gewrichten komt van artrose dat hebben ze op de botscan gezien en oestroegeen beschermd de botten dus nu er geen meer is  voel ik veel meer pijn van de gewrichten maar de spierpijnen zijn van de nolvadex. Ik moet van de kine veel fietsen of op de hometrainer om mijn spieren te rekken want nolvadex zou de spieren wat laten inkrimpen en dat zou die pijn veroorzaken. En het helpt wel een beetje maar alles gaat toch niet weg. Ik hoop dat ik je wat heb kunnen geruststellen
dikke knuffel

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2012, 18:52:35 pm »
Hoi Libra,

ik had nooit pijn op dezelfde plaats, dan had ik het in het midden van mijn rug, dan tussen de schouderbladen, dan mijn nek, alleen onderaan in de rug had ik nooit pijn.  Ik bouwde door die hormonen héél véél spierspanning op en had ook veel last van blokkades, kinesiste moest me 1 tot 2 keer per week loskraken en dan ging het weer een paar dagen. 
Mijn kinesiste zei ook dat ik zoveel mogelijk moest bewegen, ik doe zumba, het gekke was altijd, als ik aan het dansen was voelde ik niets, dat is toch het beste bewijs dat er niets aan je rug scheelt zei ze dan, maar dat het echt door je hormonen komt.
Ik nam in die tijd ook magnesium en vitamine B, hielp ook wat tegen spierpijnen en om de 2 maanden deed ik een ontgiftigingskuur, want die nolvadex belast de lever enorm en dat geeft nog meer spierpijnen.
Kinesiste deed soms ook acupunctuur, ik liet soms ook hotstone massage doen, alles wat met warmte te maken heeft : kruidenpleister, kersepitkussen, alle klein beetjes helpen, ging in die tijd 3x per week naar de kinesiste, vond dat een gezondere manier dan altijd aan de pijnstillers te zitten

nu die hormoontherapie gedaan is kamp ik nog met vele spierpijnen, is iets verbeterd, dat wel, en zit minder vast
maar heb er nog veel last van, maar komt omdat ik nog altijd in een kunstmatige overgang zit, ben té jong om in de menopauze te zitten, mijn lichaam vecht daar tegen, dus mijn spierpijnen nu is hormonaal, als ik eens boven de 50 ben gaat dat beteren zegt mijn kinesiste
ik ga nog steeds 2x per week naar haar toe, 1x voor mijn spieren, en 1x voor mijn arm
en dan gaat het goed

en Libra, ik begrijp jouw angsten goed hoor, dacht ook dikwijls dat ik uitzaaiingen had in mijn rug, was ook dikwijls ongerust, kinesiste heeft me toen dikwijls moeten oppeppen.  Als je altijd maar pijn hebt wordt je vanzelf wel bang, ook al ben je nog zo positief, zo heb ik het toch ervaren
groetjes Sabine

LAPERLA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2012, 19:32:30 pm »
Hallo Libra,

Ik heb ook mijn eierstokken moeten laten weghalen na cysten en gezwellen die er kwamen. Ook door de Nolvadex.
ik ben van borstkanker geopereerd juli 2011 en mijn eierstokken werden weggehaald eind april 2012. De baarmoeder was ik al kwijt.
Blijkbaar is dit een bekend probleem. Van de operatie kan ik niet veel vertellen, enkele kleine sneetjes en ge recupeert héél vlug, dat is echt geen probleem. Het is alleen die warmteopwellingen erna, amaai, dat is niet van de poes. Ik had ervoor er al enkele maar die zijn niks vergeleken met deze hier. Ik kan 's nachts hierdoor niet goed slapen, laat staan als het héél warm is. Dit is voor mij echt het enige zware nadeel, maar ja , we moeten erdoor hé.
Als je graag nog wat meer info hebt, ik ben er hoor, je laat maar iets horen. Groetjes
Laperla

LAPERLA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2012, 19:33:34 pm »
'k wou er nog bij zeggen Libra, ik ben uit je streek, dus we zouden ook es kunnen afspreken indien je dit wenst. Ik woon in Willebroek
groetjes

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 04, 2012, 11:55:00 am »
Mijn eierstokken werden preventief weggehaald op 8 juni, en ik moet zeggen dat ik nergens last van heb. Geen opvliegers, wel moodswings maar dat had ik van tevoren ook al, dat is niet toegenomen, voorlopig geen andere klachten. Hout vasthouden...

Liefs en sterkte

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2012, 12:30:07 pm »
mijn eierstokken zijn er uit vanaf 2009, sindsdien heb ik toch wat klachten bijgekregen
vapeurs die heviger zijn
veel droger overal
meer blaasontstekingen
hormonaal veel klachten omdat ik nog altijd in een kunstmatige overgang zit
dus nog veel spierpijnen, vochtophoping enz

@ Eowyn: wat zijn moodswings?

groetjes Sabine

LIBRA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2012, 13:43:11 pm »
Dank aan jullie allemaal; het was al een tijdje geleden dat ik nog op het forum kwam door de zorgen van mijn broer (longkanker in juni dit jaar) .  Toen ik dat hoorde van mijn eierstokken dacht ik waar moet ik naartoe met mijn onrust en ja ik dacht HET FORUM met al die bekende madammen !

Sabine en Eowyn was dat ook door de nolvadex dat de eierstokken verwijderd werden ? 

Soms denk ik, ik neem dat niet meer.  Maar dat risico durf ik niet te nemen.  Nochtans zei een arts mij ooit dat mijn behandelingen uit proportie zijn. Ik weet niet wat allemaal te denken.  Je hoort vanalles en dan ga je twijfelen. Hij zei " ze maken je bang je neemt alles wat ze zeggen en hierdoor maken de medische bedrijven winst." En daar zit je dan met je angst dat het terugkomt en de angst dat je iets anders krijgt door wat je neemt zodat het niet zou teugkomen.  Ingewikkeld niet.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 04, 2012, 15:25:33 pm »
hoi Libra,

neen bij mij waren het niet de nolvadex dat mijn eierstokken verwijderd moesten worden
ik kreeg van de nolvadex poliepen op mijn baarmoeder, moest toen overschakelen naar aromasin
ik zat momenteel in de overgang, ik nam nog geen maand aromasin of ik kreeg terug mijn maandstonden
oncologe schrok en zei: dat mag helemaal niet, je neemt aromasin, je moet in de overgang zijn
terugkeren naar nolvadex ging niet, want daar kreeg ik poliepen van
ik kreeg toen zoladexspuiten elke maand, en zodoende was ik dan terug in de overgang
9 maanden heb ik die spuiten volgehouden maar elke maand had ik 14 dagen constant barstende hoofdpijn
kon die zoladex niet verdragen
na die 9 maanden ging ik terug naar de oncologe; ik zei: dit hou ik geen 2,5 jaar vol
ze zat met de handen in haar haar, ik weet nog dat ik toen zei: gooi dan die eierstokken er maar uit
dan zit ik ook in de overgang, ze werd kwaad en zei: zeg dat is wel héél drastisch
maar er was gewoon geen ander optie, ik wou die spuiten niet meer
en toen stemde ze toch in om mijn eierstokken te laten verwijderen
was ik blij dt ik van die zoladex spuiten vanaf was
groetjes Sabine

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 04, 2012, 21:32:40 pm »
libra,

ook ik heb heel veel last van de spierpjnen door de nolvadex
ik was zo graag van de kinesist afgeraakt
maar het lukt me niet
als ik wil blijven functioneren = half tijds werken en huishouden moet ik wel gaan
of ik ben aan mijne zetel gekluisterd

nadat ik 9 maand nolvadex nam zat ook een cyste van nog maar slechts 2.2 cm
je kan dat ook hebben door een eisprong maar normaal is een eisprong nooit meer dan 2cm, daar het 2.2 was vreesde ze een cycste
december moet ik terug om te zien of die cyste idd een eisprong was op dat moment of wel een cyste die tegen december ofwel gegroeid is of hetzelfde gebleven is.

Mag ik vragen of je dat hebt gevoeld dat je met een cyste zat?
Ik heb af en toe een vage pijn"mentruatiepijn" rond die streek ,kan je dat voelen?
Liefs
Fee

LIBRA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 05, 2012, 09:30:50 am »
Beste Fee,

Ik ben zes maand geleden naar de gyneacoloog gestuurd door mijn huisarts omdat ik pijn had ter hoogte van mijn eierstokken.  Soms trok die pijn door tot in mijn rug, ja in feite pijn zoals bij mijn maandstonden vroeger.  Ik ben na 1 maand Nolvadex in de menopauze gekomen in januari dit jaar.  Ik dacht eerst dat het mijn maandstonden waren die nog aan het zoeken waren om door te komen.  Bij dat eerste bezoek aan de gyneacoloog was er niets te zien perfect.  Voor alle zekerheid zei de dokter kom binnen zes maand terug .
Dat heb ik dus in augustus gedaan en ja toen zaten er 2 cysten van samen 6 cm naast elkaar op de rechter eierstok ( de plaats waar ik pijn heb).  De pijn komt en gaat.  Eind oktober na mijn eerste grote controle zullen we bespreken wat we ermee gaan doen.  Ik heb een collega en die heeft haar beide eierstokken moeten laten verwijderen omdat ze zo een hevige pijn had aan de onderbuik en bij het vrijen.
liefs

Libra

cinneke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: november 13, 2012, 15:17:33 pm »
Hallo Libra,

Ik zit met hetzelfde probleem, cystes op beide eierstokken van 4,5 en 5cm ... mij werd ook aangeraden te wachten tot
mijn volgende controle in December. Ik heb ook zo een zeurderige pijn net alsof ik mijn maandstonden krijg maar dit is geleden van mijn eerste
chemo begin vorig jaar. Ik neem ook Nolvadex, de spierpijn komt me ook zeer bekend voor !

Groetjes
Cindy