Auteur Topic: vlaamse ondersteuningspremie (VOP)  (gelezen 6846 keer)

johann

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
vlaamse ondersteuningspremie (VOP)
« Gepost op: september 01, 2012, 13:26:59 pm »
Dag Allemaal !

Ik ben HNPCC(syndroom van Lynch) positief bevonden na een pancreascarcinoom ,kreeg hiervoor een Whipple operatie en postoperatief adjuverende radio-chemotherapie....en jaren later een caecumadenocarinoom waarvoor operatie en chemo...

Ik werk half-time  en 50% op ziekenkas.
Doch kwam de vraag van de adviserende geneesheer van de mutualiteit om zo'n VOP aan te vragen... Door zo'n premie ben je aantrekkelijker voor de werkgever....in mijn geval kan ik nog minder uren per week werken met loonbehoud.

je moet deze tewerkstellingsondersteunende maatregel zelf aanvragen...ik heb dit zelf ook allemaal moeten uitzoeken,veel tijd verloren met papieren te bezorgen op verkeerde bestemmeling etc....dus hieronder zijn de te volgen stappen,zoals ik het uiteindelijk verkregen heb....

Je hebt een schriftelijke verklaring nodig van de arbeidsgeneesheer Idewe, hier wordt een code ingevuld..zie formulier http://vdab.be/arbeidshandicap/wzvop.shtml ( zie punt 2 Heb ik er recht op...)

Dit formulier gaat naar de dienst Arbeidshandicap Vlaams-Brabant...hier beslissen ze of je in aanmerking komt of niet....

Indien Ja dan zal je uitgenodigd worden voor een gesprek van 2 uur op een consultatiebureau,waar je gezien wordt door een dokter en een maatschappelijk assistent.....zij beslissen in team of je in aanmerking komt voor de premie!!!

in mijn geval krijg ik een tegemoetkoming in de loonkost maar er komt ook geld vrij voor een aanpassing op de werkvloer(=ondersteuning van een arbeidspostaanpassing)

veel geluk!

« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2013, 19:16:16 pm door johann »

johann

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: vlaamse ondersteuningspremie (VOP)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2013, 11:27:12 am »
Dag beste mensen,

De arbeidspostaanpassing is nog altijd niet in orde bij mijn werkgever!  >:( Ik ben het al meerdere keren gaan vragen.

De gratis buspas gekoppeld aan de arbeidspostaanpassing heb ik wel van de Lijn gekregen.

Ik werk nu reeds 4 maanden aan 40 % en 50% betaald !

Verder :

Ik heb een Attest " HOEDANIGHEID 66 %  INVALIDE RIZIV "

met dit formulier krijg ik 8,40 euro korting bij Telenet = Sociaal Tarief eerste lijn

en

bij Mobistar  8,90 euro korting(korting sociaal tarief op abonnement) en 3,10 euro korting(Korting sociaal tarief op telefoondiensten).

Gewoon ter info hierboven,misschien zijn er mensen die dit nog niet in orde gebracht hebben...

grtjs

« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2013, 19:21:30 pm door johann »