Auteur Topic: darmkanker met uitzaaiing naar de lever  (gelezen 6147 keer)

DorienH

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
darmkanker met uitzaaiing naar de lever
« Gepost op: juli 10, 2012, 16:19:42 pm »
Mijn mama heeft 1.5jaar geleden de diagnose darmkanker gekregen. Ze is hier succesvol van geopereerd en heeft preventief chemotherapie gekregen. Vier maanden geleden ging ze op controle voor een echo van de buik en was er niets meer te zien. Vorige week waren er op de echo toch wel wat vlekken te zien op de lever. In eerste instantie dacht de dokter aan kalkvlekken maar het bleken uitzaaiingen van de darmkanker te zijn. Morgen begint mama aan haar eerste chemokuur... na 3 sessies zullen ze opnieuw een scan maken om de activiteit van de kanker te bekijken en kijken of de chemo aanslaat... Zo niet word de dosis verhoogd. Zo wel gaan ze nog even door zodat de kanker zo weinig mogelijk actief word en dan zullen ze proberen het aangetaste deel weg te nemen..; daarna zal nog wel chemo volgen.

Heeft iemand ervaring met dit alles?

Alvast bedankt

Groetjes Dorien

Harie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:darmkanker met uitzaaiing naar de lever
« Reactie #1 Gepost op: oktober 13, 2012, 20:52:07 pm »
Aan Dorien ,

Ik zou je zeggen,heel vele goeie moed en  leest mijn heel verhaal hier op het forum,dit zou er
ongeveer bij passen.
Bij mij was er ook uitzaaing,maar naar de lymfiklieren.
Graag raad ik Je aan van mijn verhaal te lezen.
Denk er aan dat ze heel vele  kankers kunnen genezen! dat hebben ze mij gezegt.
Ik heb alles te danken aan de bestralingen en chemo,maar zeer bijzonder de dokters en
verpleegkundige,deze vergeet ik niet en ga ik regelmatig bedanken.
Ik ben stoma patient en voel mij heel gelukkig,er zijn andere gevallen die erger zijn.
Ik hoop dat ik Je bij deze wat kan helpen?