Auteur Topic: zo misselijk  (gelezen 3743 keer)

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
zo misselijk
« Gepost op: juli 07, 2012, 10:11:18 am »
heb het zo moeilijk, woensdag weer chemo gehad de 12e al, en ik voel dat het zo niet meer gaat, ik ben zooo moe en sta wankel op mijn benen, de dag na de chemo ging het nog, maar de 2e dag....ben ook zo misselijk geworden, eten gaat bijna niet meer, van de geuren alleen al moet ik braken,fruit gaat nog, maar ik ,moet dringend wat aansterken, zo kan ik niet verder, en tis net weekend, zou motilium helpen? kweet niet of ik da nog heb liggen.

woensdag alweer de volgende  chemo...mijn lichaam krijgt  de tijd niet om te herstellen, ik word er zo moedeloos van, hoe moet het verder? de schrik gaat niet meer over,
het is mooi weer en ik heb het koud, ik zit hier maar, durf niet zo goed alleen op stap voor een boodschapje omdat ik me zo wankel voel.
maar mischien helpt bewegen wel ? ik kan toch niet de ganse dag rusten.ik wil ook niet meer vermageren dus ik zal wel iets moeten eten.
morgen gaat het mischien beter, ik weet het , maar vandaag heb ik nood aan wat klagen omdat ik me zo miserabel voel.
annabel

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:zo misselijk
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2012, 13:01:53 pm »
Hoi Annabel,

ik kom je even een dikke moedgevende knuffel brengen, want je hebt het nodig hé
je klaagt niet hoor, kom hier maar van je afspreken op tijd, wij vangen je wel op
krijg jij elke week chemo en hoeveel kuren moet je nog hebben?
Kan best begrijpen dat jij het héél moeilijk hebt, je voel je ook héél ziek en wankel op je benen
en dan die misselijkheid erbij, en dan is een dipje gauw daar hé

ik braakte ook de hele dag door, middag kreeg ik niet binnen, ook geen water
smaken boterhammen of beschuitjes je ook niet
weet je waar ik veel smaak aan had en versterkt toch ook veel: soep
je kan daar best veel ingooien, laat iemand anders je soep koken als je het zelf niet kan
of gewoon dozensoep, heb ik ook veel gegeten
had hier toen een goede buur, die maakte duivensoep voor mij, is héél versterkend
maar kippensoep eigenlijk ook, is goed voor aan te sterken
je kan via het ziekenhuis ook van die melkdrankjes krijgen als je héél slecht kan eten
daar zit ook alles in wat je nodig hebt, je moet het alleen lusten, ik kreeg het niet binnen
boodschappen doen deed ik ook niet, maar af en toe moest ik hier gewoon buiten
ik ging dan de bos in wandelen, als ik moe werd draaide ik me om en ging terug naar huis
die frisse boslucht deed me goed en was ook goed voor mijn dipjes
dus ook een tip, ga wandelen ook als is het maar eventjes, zeker doen in de dagen dat je je wat beter voelt
je voelt je mentaal direct héél wat anders

veel sterkte nog met je volgende chemokuren
en een dikke powerkus
xxx  :-* :-* :-*
Sabine

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2012, 16:47:47 pm »
Hallo Annabel,

Is ook niet alles wat je in je lichaam krijgt, je 12de chemo, is toch heel normaal dat je ziek bent van al dat spul

Heb je er al met je oncoloog over gehad hoe zwaar je het ervaart en dat je niets kan binnen houden, misschien via een dieetiste die je kan helpen
Zeg nooit dat je klaagtwant dat doe je niet, je bent aan het vechten, wij lotjes begrijpen dit allemaal heel goed

In gedachte sla ik een sterke arm om je
Liefs viviane

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2012, 17:13:28 pm »
hallo
bedankt voor de steun
ondertussen gaat het al wa beter, heb zaterdag naar ziekenhuis gebeld, maar ja twas weekend ( das altijd zo met me) en motilium mocht wel, heb het wel beperkt, eten gaat al iets beter: zeker géén vlees , soep gaat wel ja, en youhurt, maar mijn man is er ook nog hé, gisteren zijn we ergens iets gaan eten, zodat hij ook nog eens iets kon kiezen wat hij wou eten,ik probeerde kaaskroketjes maar echt lekker was het niet.
ja, sabiene, eens gaan wandelen kan deugd doen,maar wij wonen in het centrum ( hebben eigen zaak )en alles is nu voor de rekening van mijn man, dus tijdens de dag kan ik ook niet ver weg, ik sta te bibberen op mijn benen, en ben bang om te vallen,
maar ik ga nu woensdag voor de 13e chemo ondertussen toch iets vragen om me iets beter te maken,
verleden week was mijn dokter er weer niet , hopelijk nu overmorgen wel, want  een vervang dokter die zegt niets, die zit maar te lezen in je dossier en dat is het
ben heeet zo beu aan het worden,
eigenlijk kan ik dit nog steeds niet aanvaarden ik bid en hoop op een beetje betterschap, nog deze maand moeten er terug scans gemaakt worden, en ben er heel bangt voor wat er nu weer uit de bus gaat komen,
en dan die slechte fles die je op voorhand de avond voordien en in ziekenhuis zelf moet op drinken...nuchter...denk dat dat nu niet lukt
kennen jullie die fles?
enfin ik ga straks even met mijn man naaar de ikea rijden, zo ben ik er even uit en kunnen we daar ineens iets eten, ben ik daar al vanaf
groetjs en tot weldra

rikkertje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2012, 12:10:44 pm »
Ja, ik ken dat die flessen, maar ondertussen is dat in het ziekenhuis waar ik ga vervangen door een baxter. Gelukkig.
Vraag er eens naar.