Auteur Topic: Hoeveel kan een mens 'lijden'?  (gelezen 4277 keer)

cariem

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Hoeveel kan een mens 'lijden'?
« Gepost op: juli 04, 2012, 15:46:28 pm »
 Twaalf jaar geleden is mijn vader gestorven aan lymfklierkanker. Op zeven maanden na de diagnose is hij thuis van ons heen gegaan. Omdat ik zelf verpleegster was, heb ik verlof genomen en hem in huiselijke kring verzorgd tot hij er niet meer was.
Mijn eerste kennismaking in familie met kanker.
Verleden jaar werd een hersenstamtumor bij de toen vijftienjarige zoon van mijn broer vastgesteld.Niet te opereren. Mijn broer kan dit niet plaatsen en doet of er niets aan de hand is. Zelf heeft hij de ziekte van croon. Elk jaar bij de controle hoopt hij op een wonder en toch heeft zijn zoon meer klachten.
tweede kennismaking met kanker in familie
Nu zit ik zelf te wachten op de bevestiging van "mijn eigen kanker". Ik ben 56 en voel ook duidelijk dat er iets in mijn lichaam zit dat er niet thuis hoort. Ik heb dezelfde misselijkheid , pijn en ziekteverschijnselen als mijn vader.
Zou het hier ook zijn van : "derde keer goede keer?" :o

summer36

• Bekijk profiel
Re:Hoeveel kan een mens 'lijden'?
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2012, 15:30:44 pm »
Deze ziekte onstaat niks en niemand.Wanneer ze toeslaat,hoe en in welke vorm,veelal kunnen we het enkel ondergaan en bidden voor het beste.Allicht is de fase van ontkenning van jouw broer zijn manier om te blijven vechten,te blijven hopen op beterschap(misschien tegen beter weten in).Want hoe verwerk je zoiets hé?Hoe aanvaard je zoiets?
Je schrijft dat je dezelfde klachten hebt als je vader.Ben je reeds naar de dokter geweest?Ik geloof je best als je zegt dat er iets in je lichaam zit dat er niet hoort.Ikzelf wist ook dat de tumor kwaadaardig was ook al waren de eerste uitslagen allemaal goed.Na drie dagen kreeg ik toch gelijk,toen was ik al over de eerste schock heen.
Hoe het ook zij,ik wens je heel heel veel sterkte,ook voor je broer en zijn zoontje,groetjes,indian

rie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Hoeveel kan een mens 'lijden'?
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2012, 12:41:26 pm »

Hallo,

De pijn is ondraaglijk bij momenten en dan bedoel ik het diep verdriet
dat ondraaglijk is. Ieder heeft zo zijn eigen tegenslagen. Ik had al zoveel
meegemaakt in mijn leven dat ik mezelf wijsmaakte dat ik nooit
kanker kon krijgen. Zo veel pech kon een mens toch niet hebben.
Blijkbaar wel dus. Op een moment dat ik den kwaaie uit was zoals ze zeggen
kreeg ik de diagnose nierkanker.
Ik denk dat je in ieder geval zo vlug mogelijk zekerheid over je eigen gezondheid
moet hebben.
Om de pijn niet te voelen moet ik afleiding hebben wat niet altijd lukt. Op die momenten is het lijden
te erg wetende dat je als alleenstaande mama 2 studerende kinderen achterlaat.
hopelijk vind je de moed om toch terug te vechten tegen al dat lijden.
Rie