Auteur Topic: Levens Partner aan kanker verloren  (gelezen 21170 keer)

tomzb

• Nieuwkomer
  • *
  • Autumn leaves.....
    • Bekijk profiel
Levens Partner aan kanker verloren
« Gepost op: augustus 08, 2006, 18:45:20 pm »
Hallo,

Ik heb zojuist mijn levens partner (haar naam is Yuwadee) aan kanker verloren.
Ze was pas 34 jaar en kreeg 1 jaar geleden te horen dat er maag kanker geconstateerd was. Aanvankelijk was dit bericht een gigantische schok waar zij veel beter mee om kon gaan dan ik. Ze is door een verschrikkelijke lijdensweg gegaan (de kanker spreide verder). maar ze had toch altijd de energie en kracht om lief voor mij te zijn. Zo'n 6 weken geleden heeft de kanker haar hersenen aangetast en vanaf dat moment verslechterde haar situatie met de dag totdat ze afgelopen weekend in een coma belande en momenteel wordt ze door machines in het leven gehouden. Omdat er geen hoop meer is worden de machines morgen uitgeschakeld zodat ze eindelijk kan inslapen en de rust gaat krijgen die haar toekomt. Door haar zal ik de sterkte en kracht hebben om dit grote verlies te overkomen en haar in mijn euwige herinneringen te houden. Ik bid voor haar.
Tom Zuurbier

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:Levens Partner aan kanker verloren
« Reactie #1 Gepost op: september 23, 2006, 23:01:40 pm »
Hoi Tom,

Ik heb bewondering hoe je partner kon omgaan met deze ziekte en toch nog de moed kon opbrengen om jou te steunen. "Aanvaarding" is een teken van moed en durf. Gedreven door de liefde voor jou wenste ze je waarschijnlijk het allerbeste toe. Stel haar niet teleur en wees fier op haar : altijd en overal; dit is wat ze zou gewild hebben!
P.S.: Mijn echtgenote was pas 30 en wou in het begin de ziekte niet aanvaarden. Op het einde wel en dat heeft eveneens zeer veel goed gemaakt.
Laat ons met opgeheven hoofden terugblikken aan de goeie herinneringen samen.

Groetjes en sterkte,
Steven.

tomzb

• Nieuwkomer
  • *
  • Autumn leaves.....
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2006, 14:28:59 pm »
Hallo Steven,
Bedankt voor je reactie. Ze is op 12/8 rustig ingeslapen terwijl ik haar vasthield en haar de slaap in begeleide.
Ik ben dit grote verlies nog niet te boven en ben nog iedere moment van de dag hiermee bezig. Hoop dat het op termijn wat beter gaat.
Sterkte en groeten,
Tom

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2006, 15:19:59 pm »
Hoi Tom,
Van hoop moeten we leven zeggen ze. Maar deze uitdrukking heeft in ons geval meestal een wrange nasmaak.
Van nature ben ik een optimist. Mede hierdoor heb ik me ook al veel beter gevoeld. Maar zo af en toe krijg ik ook wel eens een "krak". Een paar keer had ik het zelfs heel goed te pakken. Ja, het doet pijn. Maar als dat slecht is, weet ik nog zo niet. Ik denk dat we beter eens een traan kunnen laten en de emoties hun gang laten gaan, dan alles op te kroppen. Want daaraan zouden we zelf ook (mentaal) kapot gaan.
Ik weet niet of jullie kinderen hebben, maar mijn 2 dochtertjes houden de herinnering mede 'levend'. Zeker de jongste, die als 2 druppels water op haar moeder lijkt.
Volgens mij 'slijt' het wel, maar VERGETEN... nee, dat NOOIT. Daarvoor hebben we samen te veel meegemaakt en liefde en leed gedeeld.

Groetjes, Steven.

F.

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2006, 19:30:52 pm »
Hallo iedereen,

Ik ben zelf mijn grote liefde verloren aan kanker  Het verlies is ondraaglijk. Ik hou me sterk aan herinneringen van ons. Mijn liefje rust nu in vrede en ik zal hem nooit meer vergeten hij heeft me zoveel geleerd.  :D

Hij had zo'n vechtlust voor zijn leeftijd (18) ik denk iedere dag aan hem zonder hem ben ik niks meer waard.  Groetjes en sterkte in deze moeilijke periode ...

tomzb

• Nieuwkomer
  • *
  • Autumn leaves.....
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2007, 15:45:15 pm »
Hallo,

Gecondoleerd met het verlies. Het is inmiddels voor mij zo'n 4 maanden terug dat ik met het overlijden van mijn vriendin werd geconfronteerd maar ik ben er nog steeds ieder moment van de dag mee bezig.
Haar dood heeft mijn leven volledig veranderd en vaak interreseert het mij niet zo veel meer. Om eerlijk te zijn heb ik nog steeds heel veel momenten dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen. Vooral als ik naar plaatsen ga waar ik vaak met haar heen ging wordt ik nog steeds geconfronteerd met plotselingen momenten van intens sadness.  Zoek vaak ook de plaatsen op waar ze graag heen ging en als ik daar dan ben dan voel ik een enorme hechte band met haar. Realiseer me dan dat pijn en verdriet ook heel mooi kunnen zijn in a sense. Omdat ik mensen niet continue wil belasten met mijn probleem praat ik er nog nauwelijks over met andere mensen. Bovendien denk ik dat niemand mij kan helpen behalve mezelf dan. Ben er wel van overtuigd dat ik hier sterker uitkom maar het zal nog de nodige tijd en energie kosten.
Wens je  het allerbeste toe.
gr
Tom

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2007, 17:17:25 pm »
Hoi Tom,

Ik heb je een mailtje gestuurd!!!

Steven

tomzb

• Nieuwkomer
  • *
  • Autumn leaves.....
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 23, 2008, 14:15:17 pm »
Rest in peace MY NUCH!

tomzb

• Nieuwkomer
  • *
  • Autumn leaves.....
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 06, 2008, 14:45:09 pm »
Hello,

Het is nu bijna 2 jaar dat mijn levens partner aan kanker was overleden en vooral de laatste dagen komen alle emoties van 2 jaar geleden weer in alle volte terug. Ik kan me werkelijk ieder uur nog zo goed herinneren.
Alhoewel ik er weer redelijk bovenop ben gekomen zal ik deze gebeurtenis en het gemis nooit meer vergeten.
Wens julie allemaal sterkte in het gevecht.
gr
Tom

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2008, 18:50:05 pm »
Hey Tom,

Denk dat dit heel normaal is. Hoewel ikzelf het tweede jaar iets 'beter' doorstond dan het eerste, vond ik de aanloop naar die 2de verjaardag toch weer enorm zwaar om dragen. Nu deze verjaardag alweer een maand of 2 voorbij is, herneem ik zowat de dagdagelijkse sleur.
We kunnen nu eenmaal niet rondom bepaalde data heen (verjaardagen, bepaalde feestdagen en/of familiebijeenkomsten). Maar met verloop van tijd gaan we wellicht vele data nog koesteren, behalve dan diegene van het verlies dat ons trof.

Groetjes, Steven

tomzb

• Nieuwkomer
  • *
  • Autumn leaves.....
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: augustus 12, 2008, 15:30:54 pm »
Het is vandaag 2 jaar geleden dat mijn Nuch (Yuwadee is haar echte naam) om 12.44pm, terwijl ik haar vasthield, aan die rotziekte is gestorven.
Ben vandaag naar haar favorite shopping mall (Central Pinklao, Barom Rachachonnanee road, Bangkok) geweest om haar overlijden te herinneren. Alhoewel het inmiddels alweer 2 jaar geleden is, sta ik er nog ieder moment van de dag bij stil. Rest in peace my Nuch!
Sterkte aan jullie allemaal.

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: augustus 12, 2008, 20:54:53 pm »
Sterkte op deze moeilijke dag Tom.
Ik voel de ellende die je doorstaat :-\

Regards, Steven
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2008, 20:55:51 pm door Bostie »

tomzb

• Nieuwkomer
  • *
  • Autumn leaves.....
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 19, 2008, 15:19:59 pm »
 ;)
Afgelopen week zat ik in een restaurant in Central Lardphrao (Bangkok) rustig beer te drinken toen plots de lievelings song van mijn overleden Nuch werd gespeeld waardoor ik plots zo in de war raakte en alles weer boven kwam. Ondanks het feit dat mijn NUCH alweer meer dan 2jaar geleden door die rot ziekte is overleden wordt ik nog steeds geconfronteerd met intense herinneringen aan haar. Wens jullie allemaal sterkte met juliie problemen.
Gr.
Tom Zuurbier

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 19, 2008, 22:02:44 pm »
zucht.

ik hoop dat je verder kan met het leven, hopelijk zijn er ook dagen dat het beter lukt? Mijn mama is ook aan het aftakelen aan kanker en ik ben bang voor de dagen,weken en zelfs jaren die gaan komen, ik zal haar zo missen.

Ik wens je alle moed,
Melissa

anonymous

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: november 09, 2008, 12:35:38 pm »
Sterkte Tom