Auteur Topic: trage ontwikkeling bij zoontje. Ook hersentumor?  (gelezen 4525 keer)

M8eld

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
trage ontwikkeling bij zoontje. Ook hersentumor?
« Gepost op: juni 19, 2012, 22:52:31 pm »
hallo

Wie heeft een klein kindje met hersentumor?

Soms vrees ik voor ons zoontje. Mijn man heeft een hersentumor, fibrilair astrocytoom, graad 2 en 3.
Ons zoontje van 20 maand ontwikkelt zich zo traag. Hij heeft pas zijn eerste stapjes gezet, maar dat gaat nog moeizaam. Hij kroop ook heel laat en rolt zich bijna niet om.
Ik ben soms bang voor een gelijkaardig parcours als dat van zijn papa, maar soms denk ik dat ik me ook te veel zorgen maak hierover.
Ik weet dat ik het eigenlijk aan een neuroloog/neurochirurg zou moeten vragen, maar daar zie ik tegen op en vaak denk ik ook dat ik zelf overdrijf in mijn gedachten.

Heeft iemand ervaring met een kindje dat traag ontwikkelde en een tumor heeft?

Groeten
Machteld

Leen DR

• Bekijk profiel
Re:trage ontwikkeling bij zoontje. Ook hersentumor?
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2012, 12:26:48 pm »
Hallo

Ik had een anaplastisch astrocytoom graad 2 en 3.
Gezien ik nog jong ben (bijna 29) en graag nog kinderen wil, heb ik gevraagd aan mijn neurochirurg of dit erfelijk is.
Hij heeft me gezegd dat de tumor die ik had niet erfelijk is.

Bij jou man is het een andere tumor.
Als ik jou was, zou ik het vragen aan een neuroloog, dan heb je zekerheid.

Groetjes
Leen

Julo

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2012, 14:40:55 pm »
Dag Machteld,

Ik zou het ook zeker navragen aan je neurochirurg of neuroloog. Waarschijnlijk heeft hij geen hersentumor, maar is hij traag in zijn motorische ontwikkeling. Hiervoor kan hij eventueel (indien nodig) oefeningen doen bij een kinesist. Dit lijkt mij sowieso een vraag voor een neuroloog. Je hoeft je helemaal niet te schamen om dit te vragen. Toen bij mijn dochtertje een pilocytair astrocytoom werd geconstateerd, heb ik onmiddelijk gevraagd of haar zusje ook niet beter onder de NMR ging. Ze  hebben mij toen verzekerd dat dat kans dat haar zusje dit ook had of zou krijgen niet groter was dan voor eender welk ander kind.
Ik ben er zeker van dat de neuroloog zal begrijpen waarom je deze vraag stelt.

Ellen

M8eld

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2012, 19:10:30 pm »
hallo

Bedankt voor de reacties.
Ik heb gebeld met de neuroloog van mijn man en die kon ons idd geruststellen.
Intussen stapt onze zoon en is hij een stuk "contenter".
Alleen ligt hij nog steeds alleen maar op zijn rugje in bed, en haal ik hem er nog steeds 's avonds uit zoals ik hem er 's avonds ingelegd heb. Maar ja, 't zal een rustige slaper zijn zeker ;)