Auteur Topic: Partner met terminale longkanker  (gelezen 23841 keer)

mercator

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Partner met terminale longkanker
« Reactie #30 Gepost op: juli 09, 2012, 09:47:32 am »
Beste forumleden

Ik ga denk ik de draad hier afsluiten wat mijn bijdragen betreft. Ik heb het hele lijdensproces van mijn partner van begin tot eind op een luttele maand meegemaakt. Ik deed haar op 4 juni naar het ziekenhuis voor een spoedopname en exact een maand later op 4 juli is ze in mijn armen gestorven.Verder kan ik over het verschijnsel "kanker" niet veel vertellen.

Wel houd ik mij beschikbaar voor ev. vragen over het exacte verloop van het ziekteproces en het instorten van mijn geliefde partner. Dat kan via privé bericht, want dat is TE confronterend en triggerend op een openbaar forum. Maar ik kan wel mensen helpen om zich heel concreet voor te bereiden op wat kan gebeuren.

Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

VRiendelijke groeten en beste wensen

Mercator

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 09, 2012, 10:02:53 am »
Hoi Mercator,

Fijn dat je voor Sofhia... opkwam, goed gedaan..
Het is zo jammer dat er mensen zijn, die geen gehoor geven aan de wensen van ernstig zieke mensen.
Dat, dat belang niet voldoende gezien kan worden. Zelfs op een minder nette manier toch willen doordringen..
Daar kan ik niet bij.. totaal ongepast en voor mij zeer negatief!!!
Tja, waar draait het dan om?? Niet om Sofhia... is mijn mening, zover die geventileerd mag/kan worden op een forum.

Voor dinsdag....  en de komende dagen, weken...nog heel veel sterkte!!
Neem de tijd.. om het te verwerken.
Geniet na, van al het goede wat je overkwam samen met Sofhia..koester die mooie herinneringen..
Heb je nood aan...het van je af te schrijven...vooral blijven doen.

Het leven komt, geeft en neemt.. Ieder volgt zijn eigen pad.. er is geen programma of Tom-Tom voor..
En dat is uiteindelijk ook goed!!!

Veel wijsheid, vertrouwen en mooie ervaringen op jouw verdere route!
 ;)Jet

« Laatst bewerkt op: juli 09, 2012, 22:19:01 pm door Jet »

mercator

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juli 09, 2012, 16:47:52 pm »
Fijn dat je voor Sofhia... opkwam, goed gedaan..

*
Dat is toch maar vanzelfsprekend?
*
Het is zo jammer dat er mensen zijn, die geen gehoor geven aan de wensen van ernstig zieke mensen.

*
Je bedoelt die getuigen van Jehovah ? Ach, die leven in hun eigen wereldje, ze bedoelen dat niet kwaad. Ik vergelijk het maar met een stofzuigerverkoper die er écht van overtuigd is dat hij een prima stofzuiger kan leveren.
*
Dat, dat belang niet voldoende gezien kan worden. Zelfs op een minder nette manier toch willen doordringen..
Daar kan ik niet bij.. totaal ongepast en voor mij zeer negatief!!!

*
Dat klopt, maar ze kregen dan ook lik op stuk, ze werden aan de deur gezet als schooiers.
*

Geniet na, van al het goede wat je overkwam samen met Sofhia..koester die mooie herinneringen..

*
het verwerkingsproces lijkt al wat op gang te komen. Alleen, daarnet: ik wilde nette kleren voor morgen kopen voor de uitvaart en ik raakte helemaal gestresseerd, ik wist niet wat kiezen. Sofia deed dat voormij, ik schoot even helemaal vol in dat pashokje.
*

Veel wijsheid, vertrouwen en mooie ervaringen op jouw verdere route!
 ;)Jet

*
Dankjewel Jet. Ik heb alleszins veel over Sofia, mijzelf en anderen geleerd de voorbije rampmaand. Dat echte liefde bijv. echt bestaat, da's geen verzinsel. En dat het het enige is waarop je kan vertrouwen-als het er is. Niet op een idee of een boek van 2000 jaar geleden.
*

[/quote]
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2012, 16:50:10 pm door mercator »

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juli 09, 2012, 20:40:00 pm »
hoi Mercator,

ik wens jou ook nog veel sterkte voor morgen
Ik kan er net als Jet niet bij dat sommige mensen zo onbeschoft kunnen zijn
goed dat je ze aan de deur hebt gezet
groetjes Sabine

mercator

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juli 11, 2012, 09:30:40 am »
De uitvaartdienst(crematie) gisteren om half 2 is nagenoeg perfect verlopen. Ik had een stuk muziek gecomponeerd voor haar bij het begin van onze liefdesverhouding begin 2008, dat werd als achtergrondmuziek gebruikt bij een power point presentatie met foto's van S., dat had haar oudste dochter gemaakt.
Ik zat naast haar 2 zussen die samen met mij aan haar doodsbed bleven waken die vreselijke nacht van 3 op 4 juli.
Toen ik haar rouwfoto zag bij de kist stortte ik heel eventjes in. Ik had die nl. gemaakt meer dan 4 jaar geleden, ik wist precies waar en wanneer.

Nu zit ik dit moment in de flat in Nederland waar ik als geboren Vlaming de laatste 4 jaar zo vaak verbleven heb. Deze middag ga ik nog even iets drinken met de benedenbuurvrouw en haar vriend-die heeft S. en mezelf ook prima geholpen de laatste vreselijke weken, en dan sluit ik hier definitief af. Ik ga terug naar België, ga een tijdje bij mijn moeder van 82 jaar inwonen en zie dan wel wat ik verder doe.

Ik voel dat het verwerkingsproces op gang is gekomen, ik huil nagenoeg niet meer. Ik merk aan een bepaald detail dat heel de tragische toestand mij fysiek ook zwaar belast heeft: als ik met de kam door mijn haren ga blijft daar telkens een bos haar in kleven, iets wat ik tevoren nooit had. Mijn haar begint dus letterlijk uit te vallen van verdriet blijkbaar.

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juli 11, 2012, 10:28:19 am »
Hallo,

Ziekte en verdriet...doet veel meer met je, dan dat je bedacht. (is ook niet te plannen of helemaal te voorkomen)
Ook lichamelijk... haaruitval door ziekte en stress, is daar een onderdeel van.
Rationeel denken, zien en redenerend bekijken, is echt iets anders dan  't emotioneel alsnog te ervaren.
Emoties..komen en zijn er, ook als je ze liever niet hebt..  en komen vaak onverwachts.
Laat komen... zo komt, ontstaat  of is er al, een balans..om te blijven functioneren.. in moeilijke en veranderde leefomstandigheden.
Het was een heftige tijd.. en dat suddert op een andere manier nog wel even door.
De passende crematie.. met de aanvulling van je/jullie persoonlijke beelden en muziek zal  in de herinnering blijven bestaan

Het samen nog wat ondernemen met mensen die het van dichtbij mee maakten, en er voor jullie waren is een mooi iets daarin.
Stap voor stap... geen gekke of  te snelle grote sprongen  maken.. blijf het overzien.
En ondanks alles is het wel fijn voor je, dat je weer even terug kunt gaan naar het huis en de warmte van of bij  je moeder!!

Bij deze, kracht en veel goeds voor de komende tijd!
Jet
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2012, 10:29:50 am door Jet »