Auteur Topic: Morgen MRI, 8 juni operatie  (gelezen 17129 keer)

Eowyn

• Bekijk profiel
Morgen MRI, 8 juni operatie
« Gepost op: mei 30, 2012, 20:14:41 pm »
Ik vermoed dat jullie de MRI scanner wel kennen... Eerlijk gezegd, ik vind het een foltertuig. Vooral het vreselijke oorverdovende lawaai. Ik zal dit keer zeker oordopjes meenemen.
Vorig jaar moest ik er ook in. Het is toen dat ze ontdekt hebben dat er niet één, maar twee tumoren waren. (dat hadden ze op de mammo en de echo niet gezien) Borstsparend opereren was toen geen optie meer. Dat was één dag voor de operatie.

Dit keer zal ik het verdict dinsdag pas horen. Veel kans dat er iets mis is, is er niet, maar je weet maar nooit.
En dan vrijdag 8 juni de operatie. Het komt nu griezelig dicht bij...
Ik heb alweer drie nachten niet goed geslapen. Nachtmerries, te vroeg wakker worden, huilbuien.
Vorige nacht heb ik in totaal misschien 3 uur geslapen. Anderhalf uur gehuild ook. Mijn man heeft ook gehuild, is ook op van vermoeidheid en stress. (hij zit in zijn laatste jaar gezinswetenschappen, werkt 4/5 op een job waarop hij zijn ontslag gekregen heeft en nu zijn opzeg moet uitdoen)

Eigenlijk, ergens diep vanbinnen, verlang ik wel naar de operatie. Niet omwille van de operatie, maar om even weg te kunnen uit deze heksenketel hier met een oververmoeide man, een zwaar rebellerende puber en een kleuter die er niks van snapt waarom mama zo veel weent en papa zo veel schreeuwt.

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:Morgen MRI, 8 juni operatie
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2012, 20:56:11 pm »
Hoi Eowyn,

Ja ik ken de MRI scanner, ben er ooit eens 1 keer onder geweest, is inderdaad niet min
voor mijn borsten ben ik daar nooit moeten onder gaan, bij mij zagen ze op de mammo niets, maar echo duidde iets aan
ben wel eerst borstbesparend geopereerd, maar omdat de tumor op de snederand zat en ik verschillende uitlopers had
moest ik een week later terug geopereerd worden, borsamputatie plus alle klieren weg

dinsdag heb je de uitslag, zijn weer bange en onzekere dagen hé
zal alvast voor je duimen
sorry ben even niet bij, welke operatie moet je ondergaan 8 juni?
Kan best geloven dat je slecht slaapt nu
ik wens je alvast veel sterkte voor de komende weken
moet inderdaad niet gemakkelijk zijn in huis
dikke powerknuffel
xxx Sabine

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2012, 22:12:11 pm »
Mastectomie andere borst en verwijdering van de eierstokken. Preventief...

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2012, 07:54:56 am »
Hoi Eowyn,

sorry dat ik het niet meer wist, maar ben soms zo verstrooid
en vraag dan dikwijls hetzelfde
mijn kinderen ergeren zich er hier verschrikkelijk aan, vooral mijn dochter
ik wens je alvast veel moed en sterkte voor je operatie
en je staat er niet alleen voor hé
wij zijn er hier om je bij te staan
groetjes Sabine

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2012, 08:53:33 am »
ook van mij heel veel moed Eowyn

Liefs
Fee

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2012, 13:50:02 pm »
Hallo Eowyn,

waarschijnlijk ben je nu al terug van het onderzoek met de scanner en ik hoop voor jou dat het meegevallen is !

Bedankt voor je reactie op mijn post ivm mijn controle morgen.

Ik hoop dat je operatie op 8 juni goed gaat en dat je gezinsleden wat meer begrip voor je opbrengen, dat verdien je wel !
Behalve natuurlijk de kleuter waarover je spreekt, die verstaat er inderdaad waarschijnlijk niets van.
Maar zowel je man als je rebellerende puber moeten beseffen wat jij nu meemaakt !
Ik kan ervan meespreken, heb ook een rebellerende puber van bijna 19 jaar, je zou denken dat dat aan die leeftijd al beter zou
zijn maar niets is minder waar.

Hopelijk zien we hier dindsdag goede uitslagen van het onderzoek van vandaag !!

Groetjes,
Sara

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2012, 15:32:16 pm »
hoi Eowyn,

heb ook aan jou zitten denken en hoop ook
dat de scan wat is meegevallen
dikke powerknuffel
xxx Sabine

gdb

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2012, 20:22:50 pm »
Dag Eowyn,
Ik hoop dat de uitslag van de scan goed was en dat jullie al een terrasje gedaan hebben intussen. Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende operatie. Ik duim met je mee dat alles goed mag gaan. Je weet ons te vinden hé als je het moeilijk hebt.
Knuf,
Greet

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2012, 08:37:02 am »
Dat hebben we dan weer overleefd.
Ik had oordopjes mee, maar in tegenstelling tot vorige keer kreeg ik dit keer wél een koptelefoon én een paniekknop. (had ik vorige keer ook niet). Dat was al een hele geruststelling.
Door de combinatie oordopjes - koptelefoon was het lawaai beter te verdragen. De rescue heeft zeker ook zijn werk gedaan. En toen ik bang werd, ben ik op aanraden van mijn kinesiste beginnen zingen, en weet je wat? Dat werkt!

Het prikken lukte weer eens niet. Ik ben gezegend met hele fijne adertjes. Op drie plekken hebben ze moeten prikken om in een ader te geraken.
En ik heb een bulging in mijn rug (voorstadium van een hernia). In dat geval kun je beter niet op je buik liggen, tenzij met een kussen onder je buik en onder je voeten. Maar daar had ik ff niet aan gedacht. Ik dus 20 minuten op mijn buik. Gevolg: ik kon bijna niet meer lopen van de rugpijn. Nu is het al veel beter, gelukkig.

Uitslag dinsdag. Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken. Druk weekend, veel werk.

Liefs

enit

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 01, 2012, 13:32:20 pm »
Zal verschrikkelijk voor je duimen voor de uitslag van diosdag.
warme knuffel
Tine

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 01, 2012, 14:40:06 pm »
ik duim volop mee
groetjes en dikke knuffel
Sabine

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2012, 18:54:14 pm »
Hoi Eowyn,
Ik duim dat je uitslag goed is,ik moet ook altijd één keer per jaar onder dat machine,ook altijd blij dat het achter de rug is,
Heel veel sterkte met de operatie die korterbij komt
Groetjes viviane

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 01, 2012, 19:59:18 pm »
Hoi Eowyn...

Goed van je...om het machine toe te zingen... wat een goede tip.
En yes...met succes, het lawaaimachientje kreeg je niet klein.
Jij hebt gewonnen!
En vertrouwen opgebouwd voor een eventuele volgende keer.. Goed gedaan! (behalve de rugpijn dan)
Als het nu ook nog "mooie/goede" opnames gemaakt heeft...die je zingen belonen, dan is het helemaal super!
Zo...kun je met meer vertrouwen naar de operatie toeleven.. 8 juni..
Laat de puber maar rebelleren..(zal ook een gedeelte het afreageren zijn, op de problemen van zijn/haar lieve mam).
Wisselwerking ook door gedrag van/ met ouders en hun zorgen!
Goed weekend...te druk...oei..oei... ook ontspannen als 't enigzins maar kan!!

Liefs..en een dikke rustgevende knuff,
Jet ;)
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2012, 23:51:46 pm door Jet »

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 01, 2012, 23:48:13 pm »
Hallo Eowyn,

ik ben blij voor je dat het al bij al nog meegevallen is, met de scanner !
En het is goed, dat je een druk weekend hebt, zo kan je je gedachten wat herzetten voor de uitslag van dinsdag.
Maar inderdaad : niet vergeten van af en toe eens te rusten !
Ik moet nog tot maandag wachten op de uitslag van mijn bloedafname van vandaag, en ik heb eigenlijk niets speciaal gepland
voor dik weekend, en heb er al spijt van, want mezelf kennende, ga ik weer 2 dagen piekeren thuis.
Gelukkig kan ik maandag gaan werken, ik zou eigenlijk liever hebben dat het wachten 2 werkdagen duurde dan 2 dagen in het weekend.
Maar ja, we vinden wel iets om ons bezig te houden :-)

Zoals Jet zegt : het kan inderdaad goed zijn dat je puber moeilijk handelbaar is (rebellerend) omdat hij/zij zich onmachtig voelt tegenover hetgeen jij meemaakt, mijn zoon heeft dat ook vaak, dat hij echt onleefbaar is, maar zoals vandaag : hij wou direct meegaan, heeft naar alles wat de dokter zei, aandachtig geluisterd en ik zag dat hij zich steeds herzette op zijn stoel toen de dokter mij aan het onderzoeken was, zodat hij alles goed kon zien.
Meer nog : toen de verpleegster mij bloed moest afnemen, had ze even misprikt en ik voelde mij wat raar in de maag en ze vroeg of het ging, en mijn zoon direct zo van : "mama, gaat het ?" Je ziet, dan kan hij lief en vriendelijk zijn en soms thuis is het een echte hel met hem. Maar vandaag heb ik weeral maar eens het bewijs gehad dat hij wel degelijk met mij begaan is, en ik denk jouw puber ook.
Ik heb een zorgeloze jeugd gehad, met een mama die nooit ziek is geweest en mijn vader ook niet, nu nog trouwens zijn ze tamelijk goed, ondanks het feit dan mijn mama 77 jaar wordt in augustus en mijn vader die is verleden week 69 geworden), maar mijn zoon heeft dat geluk nu niet gehad, met mijn borstkanker. Ik had het hem ook graag bespaard, maar ja, ik kan het zelf niet veranderen.....
Ik kan me voorstellen hoe ik me zou gevoeld hebben moest mijn moeder kanker gekregen hebben als ik 18 jaar was en het spijtige is,
dat vele jongeren, meer dan vroeger denk ik, het MOETEN meemaken, dat een van hun ouders op jonge leeftijd kanker krijgt.
Als ik daarstraks al zie, hoeveel vrouwen dat daar in die gang zaten te wachten in het borstcentrum van het UZ Gasthuisberg, dan denk
ik : oh mijn God, zoveel vrouwen die door de hel moeten gaan of geweest zijn !!!!

Ik wens je alvast heel veel sukses met de oepratie op 8 juni, maar ik ben er zeker van dat we elkaar nog gaan "horen" voor het zover is, eerst en vooral al dinsdag of woensdag met de uitslagen van de scanner.

Een oprecht gemeende dikke dikke knuffel !!!!
Sara

rietepetiet

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 02, 2012, 16:17:09 pm »
hay eowyn ook van mij veel sterkte en een goede uitslag