Auteur Topic: uitzaaiingen hersenen= bestralingen!!  (gelezen 22871 keer)

Jet

• Bekijk profiel
Re:uitzaaiingen hersenen= bestralingen!!
« Reactie #15 Gepost op: mei 18, 2012, 00:18:32 am »
Annabel...

Spannende dag morgen...
Van mij .... heel veel moed,  power, rust samen met een dikke knuff..
Go for it!! 
Jet ;)

rikkertje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 18, 2012, 08:44:41 am »
Lieve Annabel,

vandaag zijn mijn gedachten bij jou.
Ik hoop dat je mijn mailtje kreeg, ik vind het zelf niet terug, vind geen 'verzonden berichten'.

Maar ondertussen lees ik hier dat er mensen zijn die je veel gerichte en duidelijke uitleg konden geven. Dat doet me goed. Dus jij kan vandaag wat beter gewapend ten strijde.

Dikke steun,
R

PS weet toevallig iemand waar je je eigen verzonden berichten kan terugvinden in 'mijn berichten'?

www.bloggen.be/frisco

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 18, 2012, 10:48:26 am »
Hallo Rikkertje.

Probeer het zo eens:
Ga naar mijn berichten... dat zie je bovenaan.
Klik en dan zie je...aan de linkerkant..onder berichten: nieuw bericht en daaronder staat postvak in en postvak uit.
Klik op postvak uit...en daar staan je verzonden berichten..
Die zie je dan rechts met datum van verzenden. Op klikken en dan kun je het terug lezen..
Maar misschien ben je vergeten, bij je bericht op verzenden te klikken en dan is het weg...omdat het dan niet verzonden geweest is..

Succes.. ;)
Gr. Jet

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 18, 2012, 16:48:25 pm »
              ;)
Nooit de moed opgeven
Kun je niet vliegen, loop
Kun je niet lopen, ga
Kun je niet gaan, kruip
Maar blijf nooit stilstaan
Nooit dalen, altijd opgaan
Kun je niet lachen, glimlach
Kun je niet glimlachen, wees toch blij
Kun je niet blij zijn, wees tevreden
Tevreden..
Al is het maar voor een hele kleine reden.
Maar nooit de moed opgeven
En altijd voorwaarts streven
Stappen voorwaarts -stapje terug
Met de steun van ons allen...in de rug!
                        ;)

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: mei 21, 2012, 10:55:52 am »
hallo
heb nu pas de energie om terug een berichtje te laten,
het waren moeilijke dagen,
het maken van het masker was beangstigend,  ge ligt vast en kunt nie bewegen, alleen met de ogen knipperen;eerste bestraling is even later al gebeurt,
vandaag heb ik weer een moeilijke dag, ik voel dat mijn haar gaat beginnen uitvallen, er blijvan hoe langer hoe meer haren in de borstel zitten,
raar hoor, ge weet dat het gaat komen en toch....het knijpt precies mijn keel dicht,
mijn energie is nul, willen wel , maar na eindje stappen is het op ....ook s'avonds; rap naar bed, om dan te liggen woelen en draaien en ondanks een licht slaappilleke toch niet kunnen slapen,
ik ga nu nog maar wa rusten, want deze middag is het weer richting ziekenhuis
dikken knuffel

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: mei 21, 2012, 11:36:04 am »
Hoi Annabel...

Het zal in het begin het zwaarst zijn... vreemd, onbekend, lichamelijke reacties...met een koppie waar van alles in omgaat..
Daarbij een "verplicht nieuw, ander, geen kapsel"  Is ook wel heftig ..
Kanjer... daar is niet aan te ontkomen..dus probeer er, met niet al te veel stress.. doorheen te worstelen..
Verspil geen energie aan wat niet hoeft..
Lees je graag? Dat zou fijn zijn om te doen... gewoon achter  een leuk boek of tijdschrift  wegduiken..
Geen moeilijke of zware kost.. maar fun of romans, detectivs enz..
Ik kan er helemaal in verdwijnen..dan is er even niets anders dan het boek...
Het is maar een tip hoor..

Bij deze een ferme krachtgevende knuff,
Jet
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 11:40:23 am door Jet »

Da-Yucka

• Longkanker sinds 2010
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: mei 21, 2012, 12:39:35 pm »
hey Annabel

ik heb zopas maar u berichtje gelezen en wil je ook alleen maar het allerbeste toe wensen... ik ben toch ook weer hevig geschrokken hoor en weet niet echt goed wat te schrijven maar zoals ieder lotje hier wens ik jou heel veel suc6 met de behandeling...

veel liefs en een hele dikke knuffel xxx

rikkertje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: mei 21, 2012, 13:17:56 pm »
Hey Annabel,

nog vergeten in mijn mailtje, je haar.
Ik ben een expert in kaal worden, nu al de 4e keer  :(.
Wat ik doe is mijn haar heel heel kort scheren als ik voel dat het wat pijn begint te doen. Als het dan echt begint te vallen en dat doet me dan echt pijn, fysisch bedoel ik (natuurlijk ook aan mijn hartje  :'(), dan scheer ik het toch helemaal af. Anders doet het zo'n pijn, ook 's nachts, net of er stekeltjes in mijn hoofd zitten.

Ik begrijp dat het een grote stap is dt scheren, je kan het een paar dagen uitstellen, maar vallen doet het toch, hoe dan ook.

Ga je voor sjaaltjes of een pruik? Zelf wissel ik gewoon af, de ene keer een pruik, dan weer een sjaaltje.

dikke knuffel,

abba

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: mei 21, 2012, 16:01:08 pm »
dank aan allen dat jullie aan me denken,
rikkertje, ik ga voor kombinatie pruik, mutsjes, alleen ik heb nog geen pruik, ben 10 dagen gelden gaan zien hier in antwerpse, maar ze hadden mijn kleur niet, en verlden week was rare week , heb nog niets gehoord van die winkel, 2 mutsjes heb ik al via internet, ik ga er deze avond nog een bestellen, morgen heb ik in de voormiddag een afspraak in st niklaas in haar kliniek ga daar eens zien of ik daar iets vind, maar das ook altijd op afspraak en enkel morgen om 10 u was er een gaatje, we zien wel ik ben er nog nooit geweest,.en anders bel ik even naar die winkel in antwerpen of pruikej al binnen is,, denk zelfs dat  er een filiaal is in mortsel maar das dan weer een tripje..hoe is het met jou ? al wa meer energie ? en de bijwerkingen ?

jet:
ik lees heel graag boeken, alleen : mijn hoofd of ogen zijn te moe, wil altijd maar rusten, heb energie voor niets, de angst snoert nog steeds mijn keel dicht, ik probeer, en probeer te ontspannnen, maar kan toch altijd geen pillek nemen hé
ik  gan nu....rusten..

rikkertje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: mei 22, 2012, 12:01:13 pm »
Ik had mijn eerste pruik van bij Jeangout in Sint-Niklaas, kunsthaar, dat onderhoudt makkelijk. Ze zat perfect en leek heel natuurlijk.
Voor de 2e pruik zou ik terug naar Haarkliniek Jeangout gaan, maar had me vergist en voor een afspraak gebeld naar het nummer dat er net boven stond, Haarcenter. Ik kwam dus bij Jeangout en daar had ik geen afspraak, maar ze konden me een uur later wel ontvangen. Ondertussen ging ik dus naar het andere adres, Haarcenter, op het Regentplein. Ik moet zeggen dat ik daar heel goed ontvangen ben, er werd gemeten en gedaan, de pruik die ik wou moest in mijn maat besteld worden.

Daarna terug naar Jeangout, ik had toen nog mijn haar dat al kort geknipt was. In vergelijking met het vorige adres en met wat ik jaren terug ervoer was het daar nu een zeer commerciele boel. Ze probeerden me zelf een pruik met echt haar aan te smeren, hoewel ik absoluut kunsthaar wou. Heb er dan eentje gekocht omdat ik ondertussen al zo moe was. Achteraf blijkt de pruik veel te groot te zijn, er werd daar niet gemeten. Ik kan ze tot aan mijn ogen trekken en tot over mijn oren!
Ik ben echt boos dat ze misbruik maakten van de situatie.

Achteraf heb ik spijt niet in het Haarcenter gekocht te hebben, minder commercieel, zeer professioneel. 

Hopelijk valt jouw pruikje mee. Lijkt nu mss. minder belangrijk, maar straks is het dat wel weer, als je terug wat beter bent. Daar duim ik voor.

Denk aan je Annabel!

abba

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: mei 22, 2012, 21:28:11 pm »
hallo rikkertje
gisteravond weer iets raar voor gehad, dat kon er echt ,nie meer bij , maar ja, in de namiddag kreeg ik overal aan mijn armen jeuk, dat verergerde en verergerde....... jeuk, jeuk, ik dacht dat het door antibiotica kwam maar ja was dat zo, omhalf 2 dee nacht naar dokter van wacht gebeld om te vragen wat ik kon doen, die ist het ook niet, smeer iets vettig zei hij of aftersun...heet wer hoe langer hoe erger en ik  was kei kei moe, maar van slpaen kwam niets terecht, tegn half 5 heb ik bad genomen met wat badolie in dat bracht een beetje opluchting , en zo kon ik daarna nog even een uurtje slapen, tegen 6u was de jeuk in volle hevigheid terug en nu overal...mijn armen benen, rug , lies, voetenn, niet te doen,!!! om half 9 ziekenhuisgebeld en dokter zei dat het door de pillen kwam, ik moest zyrtec halen, ja ja maar om 10 had ik afspraak in haarkliniek jean gault(ofzo) daar aangekomen had ik het zeer lastig en geloof het of niet het eerste het beste pruikje was dirket goed, alleeen was de kleur iets telicht vond ik maae vriendin die kapster is en mijn man waren oook mee en ook zij vonden het ok", ik heb van naturen fijn en dun haar en de van de meestte pruikeen he bik zo direkt het gevoel dat er 'iets' op mijn hoofd staat dat 'ik' niet ben, het duurde en duurde wel want de verkoopster was eerder stagaire, en de jeuk was zo hevig...... was blij terug naar huis te keren , ik kocht ineens ook een mutsje maar ik schrok wel van de prijs=68 euro !!!maar ja ik ou weg richting apoteker en geloof het of niet na 1 pilleke zyrtec en 1 uurtje later was de jeuk weg...
dan rap iets eten thuis een een uurtje rusten en hop naar de 3e bestraling, ik ga nu slapen want ben heel moe, hopelijk lukt het wat
tot mails
annabel

rietepetiet

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: mei 24, 2012, 12:29:58 pm »
Liefste Annabel een is een tijdje geleden dat ik nog op het forum was. Ik was blij te zien dat iemand jou kon uitleggen wat er ging gebeuren want anders moet de hele behandeling zeer beangstigend zijn. Ik wil jouw steunen en knuffelen om jou wat positieve energie te geven. Luistert naar jouw lichaam. Doe wat je kunt en gaat het niet rust dan maar, het is niet niks wat jouw lichaam en geest meemaakt. Houdt er vooral de moed in. Een dikke warme steunende knuffel

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: mei 24, 2012, 12:51:29 pm »
 ;) Hoi Annabel...

Zomaar ff een powerknuff...voor een kanjer!!
Jet

Schoeffie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 28, 2012, 19:00:24 pm »
Hallo Annabel,
Gaat het een beetje met je ?
Sterkte en goeie moed hè....
Schoeffie

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 29, 2012, 20:02:17 pm »
Hey Abba, ik denk dat niemand je een goed antwoord kan geven op jouw vraag 'Wat gebeurt er allemaal?'
Abba, ik kan je maar één goede raad geven mar ni makkelijk om doen, ik weet het maar heb het zelf ooit geprobeerd en het lukt me nu meestal wel: elke dag opnieuw proberen te leven ONDANKS al dat slechte nieuws. Ik heb toen ik een maand op isolatieruimte -zware chemo-stamceltherapie had gelegen thuis en schreef de volgende tekst op mijn spiegel in de badkamer: GO FOR IT, gogogo, 't komt allemaal in orde !
Heb die tekst enkele maanden nadien in mijn gsm gezet en het is het eerste dat ik 's morgens lees als ik mijn gsm aanzet. Ik ben blij als ik 's morgens opsta en blij als ik 's avonds moe in mijn bed kan kruipen... HEt is inderdaad steeds rotnieuws voor je Abba. Je zal geen antwoord vinden op je vraag. maar probeer jezelf met kleine dingen op te peppen ... ni makkelijk maar ik duim mee voor jou ...