Auteur Topic: Schoonmoeder heeft kanker...  (gelezen 1737 keer)

Cerinka

• Gast
Schoonmoeder heeft kanker...
« Gepost op: juli 11, 2006, 19:17:54 pm »
Hallo,

Ik ben een 21jarig meisje. Mama van een 3maand jong zoontje.
Mijn schoonmoeder heeft kanker. Ontdekt 4 dagen na de geboorte van ons kindje.
Ze heeft al 3 weken ziekenhuis achter de rug, is 3 dagen thuis geweest (5 als je dag van aankomst en terug vertrekken meetelt) en is nu terug opgenomen.
Ze heeft borstkanker, maar ongeneesbaar! Ze heeft gewoon heel simpel veel te lang gewacht met naar de dokter te gaan. Zij dacht dat het gewoon een ontstoken borst was. Mijn vriend (het gaat dus over zijn moeder) heeft haar borst gezien en hij zei zelf dat dat niet normaal was, dat ze dat wel moet geweten hebben dat dat kanker was.
Vandaag moest ik papieren laten invullen, ik heb ze ook gelezen... De kanker zit zowat overal: borst, oksel, bijnier, bekken, bot zelfs tot in het vetweefsel hebben ze dingen ontdekt die er niet moeten zijn...
Nu kan je natuurlijk al raden dat wij hier erg verdrietig om zijn. Zij zal haar kleinkind (het eerste trouwens) nooit zien opgroeien, dat doet zo'n pijn!

Lieve groetjes,
Cerinka

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:Schoonmoeder heeft kanker...
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2006, 20:16:53 pm »
Hoi Cerinka,

Sorry voor de late reactie, maar bij deze wens ik dit alsnog te doen.
Misschien een tip: Bewaar foto's en andere herinneringen aan je schoonmoeder. Je eigen zoontje zal er je ooit dankbaar voor zijn. Ik weet wel dat dit niet hetzelfde is als Oma (of Mémé) gekend te hebben in levende lijve, maar toch... Ooit komt de dag dat je zoon er zal naar vragen.
Uit ervaring weet ik ondertussen dat in het begin herinneringen pijn zullen doen. Maar na verloop van tijd zullen net die herinneringen aan de goeie momenten je er weer bovenop helpen. Vergeten zul je haar nooit en dat hoeft ook niet. Hou de herinneringen levendig samen met iedereen die haar gekend heeft.

Veel sterkte,

Steven
« Laatst bewerkt op: september 20, 2006, 21:25:02 pm door Bostie »