Auteur Topic: amandelkanker  (gelezen 9519 keer)

zeetje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
amandelkanker
« Gepost op: mei 07, 2012, 20:38:17 pm »
Ik heb kanker in de amandelen.  Is er iemand met dezelfde ziekte die hierover wenst te praten?

Isolde

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:amandelkanker
« Reactie #1 Gepost op: oktober 02, 2012, 23:15:29 pm »
Hallo,

Bij mijn man (46j) is onlangs ook amadelkanker en tongkanker vastgesteld. Het is effen schrikken en we weten nog niet wat ons te wachten staat. Operatie is uitgesloten want de kanker zit tot op de tongwortel en dan moeten ze ganse tong verwijderen.Al allerlei onderzoeken gedaan, NMR scan, gastroscopie,.... Op 8 oktober start hij voor 7 weken radiotherapie en elke week Chemo.
Heb zoveel schrik, maar ik moet me sterk houden voor hem en onze zoon.

Hoe is het met u?

Grtjs

vebali

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2012, 14:11:16 pm »
Hallo

Bij mijn vriend is er amandelkanker vastgesteld,na operatie wegname klier in de hals.Krijgt normaal 7 keer chemo en 37 keer stralen.Ik ben zo bang voor wat moet komen.De slaagkans is 7 op 10 maar toch zie ik het zwart in.

Vebali

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2012, 15:56:12 pm »
Hoi,kan jullie spijtig genoeg geen advies geven,want mijn kanker was een andere soort,maar ik wil jullie toch allen het allerbeste toewensen,veel goede,positieve kracht,groeten,indian

vebali

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 17, 2013, 10:52:47 am »
Hallo,
Wij zitten nu in week zes de laatste chemo is gedaan,nu nog 9 bestralingen en dan zou het moeten afgelopen zijn,mijn vriend doet heel goed zijn best kan bijna niets meer eten,maar hij blijft actief gaat soms nog enkele uren per dag gaan werken,niet  te geleoven en ik maar zitten trunten over een schouderoperatie,ik voel me zo belachelijk,ik kan niet gaan werken een depressie doorgemaakt.Chapeau voor julie hier allemaal de kracht die jullie hebben respect xxx.

piet

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2013, 19:28:42 pm »
bij mij eveneens deze week amandelkanker vastgesteld,operatie is niet meer mogelijk,wegens uitzaaiengen naar tong en keel,begin maart bestralingen en chemo,hoe heb je deze bestralingen en chemo verwerkt,heb nu al veel slik problemen lees dat er bij bestralingen nog meer komen,is dit juist

Koenraad

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: amandelkanker
« Reactie #6 Gepost op: oktober 08, 2013, 13:01:08 pm »
Amandelkanker is een van die zeldzame kankers waarbij iedereen de wenkbrauwen fronst omdat ze er nog nooit van hebben gehoord. Op internet vind je dat deze vorm van kanker vooral voorkomt bij oudere mannen boven de 60 en vaak in verband wordt gebracht met roken en alcohol. Dat deed mensen nog vreemder opkijken, ik ben 43, nooit gerookt en een zeer matig drinker. Maar soit, de diagnose was wat ze was...
Er was uitzaaiing naar de lymfeklier en ik had een gezwel zo groot als een golfbal in mijn hals zitten. Opereren was geen optie wegens te groot en te vergevorderd.
Ik heb nu een reeks van 4 chemo's, gevolgd door 32 bestralingen in combinatie met nog andere chemo achter de rug.
Ik heb dat allemaal relatief goed doorstaan, alleen leef ik al ruim twee maanden op sondevoeding. Normaal eten lukt totaal niet meer, ook al omdat al mijn achterste tanden preventief zijn weggenomen. Het is niet zozeer een slikprobleem, ik heb gewoon een totale aversie van vast voedsel. Van zodra ik iets in mijn mond steek, wil ik dat onmiddellijk weer uitspuwen, zelfs al proef ik niet eens meer wat het is   :(
Nu ga ik nog tweewekelijks op controle in afwachting van de PET-scan in december. Dan zou ofwel alles verdwenen moeten zijn ofwel is er nog restweefsel. Indien dat zo is wordt er nagegaan of dat levensvatbaar is en wordt dat weggenomen. Het grootste deel van de behandeling is dus achter de rug, en het is zeer ingrijpend geweest. Maar als ik nu terugkijk op wat ik al allemaal heb meegemaakt, dan moet ik zeggen dat mijn geteisterde lijf dat allemaal behoorlijk heeft verdragen. Mijn sterkte is ook mentaal, denk ik. Ik heb geen nanoseconde geloofd dat dat slecht ging aflopen. Ik heb nl nooit pijn gevoeld. Elke keer dat artsen mij vroegen hoeveel en welke pijnstillers ik nam, moest ik antwoorden: niks! Ik ben naar de dokter gegaan omdat dat gezwel in mijn hals echt gigantisch werd, en ik last had van mijn oor, maar mijn keel waar de eigenlijke oorzaak zat heeft bizar genoeg nooit pijn gedaan...