Auteur Topic: Abiraterone (Zytiga) bij uitgezaaide prostaatkanker  (gelezen 43672 keer)

Jet

• Bekijk profiel
Re:Abiraterone (Zytiga) bij uitgezaaide prostaatkanker
« Reactie #45 Gepost op: november 06, 2012, 21:19:56 pm »
6-11-12

Na het stoppen van de Abiraterone zijn er ook verschillen merkbaar..
De urine die rechtstreeks uit de nier via de nefrostomie katheter in de opvang zak komt...is zoetjes aan helderder geworden.. (of dat iets met 't stoppen te maken had zijn ???)
De totale conditie verslechtert steeds sneller..

Problemen met het buikvlies wat met antibiotica behandeld wordt tijdens het thuis dialyseren  s ‘nachts.
Het is een slechte dag.. op meerdere fronten..
Na een stroom uitval veel problemen gehad gisteravond en vannacht.. Door de stroomuitval, ook geen extra lucht... dat was beangstigend.
Een dialyse machine die stoorde en stopte.. via noodoplossing uiteindelijk weer stroom... bah...rot uren en probleem uren waren het.

Gelukkig is de storing vanmorgen gelijk door een electricien goed en vakkundig opgepakt, geregeld...
Er moet een nieuwe meter geplaatst worden, en wordt die morgen vroeg al geplaatst.

Vandaag huisarts op bezoek gevraagd omdat het niet goed gaat, en die heeft  nu extra antibiotica voorgeschreven omdat de longen niet zuiver aan hoorden,  waardoor er ook minder adem is..
Alles is door hem met Nefroloog overlegd omtrent de dosering en toepassing.
Met huisarts heeft manlief, informatief over euthanasie gesproken.. gisteren met alle problemen was ’t hem echt te veel.. toen kwam op…als ik nu een pilletje had.. nam ik die in..

Pfft... heftig en wat komt er nog??
Je bent zo machteloos..kunt alles willen doen, maar het is zo moeilijk,  om als het voor hem zo naar is en voelt, om dan goed te doen..
 :'( Jet

Jet

• Bekijk profiel
Re:Abiraterone (Zytiga) bij uitgezaaide prostaatkanker
« Reactie #46 Gepost op: december 16, 2012, 13:13:43 pm »
Lieve mensen, bedankt voor de fijne en persoonlijke woorden na het overlijden van manlief op 30 nov.

Na 2 weken is het nog steeds een beetje onwerkelijk..
Dagen gaan en komen voorbij.. Tijd, dat zal er nodig zijn om weer in een ritme te komen na de drukke maanden en dagen waarin er iedere keer wel een of ander onverwachtse gebeurtenis was..en de zorgen die kwamen en gingen daaraan gekoppeld.
Van een van zijn behandelaars uroloog/oncoloog vanaf 't eerste uur kreeg ik een mooie mail.. enkele regels eruit zijn:

**" Ik weet dat het een zwaar verlies is voor jou want uw echtgenoot was een bijzonder moedig en optimistisch man iemand waarmee het aangenaam vertoeven is

Ik ken hem ondertussen sinds 2000 en meerder malen heeft hij mij verbaasd met zijn standpunten en eenvoudige logica hij wist steeds wat hij wou en ging recht door de zee
Enkel omwille van zijn wilskracht en optimisme is hij erin geslaagd om zolang te overleven na de vreselijke diagnose van 2000 elke stap heeft hij bewust meegemaakt en kranig gedragen, zelfs de laatste maanden die zo moeilijk en lastig waren.
Ik bewonderde zijn houding tegenover zijn ziekte, zijn werk en zijn omgeving u mag terecht trots op hem zijn

Nogmaals veel sterkte en het was een voorrecht dat ik zoveel jaren voor hem mocht zorgen en steeds volop van zijn vertrouwen mocht genieten."**

Zo fijn als je als patiënt ’n zeer vakkundig mensen mens arts hebt die zich op een passende wijze inzet voor je belangen en daar heel erg ver in ging..en  in de loop der jaren steeds vaker het onmogelijke mogelijk maakte  en dat steeds zeer snel zonder veel wachttijden.
Dankbaar ben ik, dat manlief daardoor ook zo kon zijn zoals de arts hem beschreef.

Dat wens ik iedereen toe! Vergeet daarbij niet, dat het een wisselwerking wordt en is tussen arts en patiënt en dat, dat belangrijk is in en bij alles!
 Voor iedereen.. veel moed en kracht..wijsheid en geduld.. in wat je tegenkomt. Vertrouwen op het meest haalbare in en voor je ziekteproces.. Geef dingen de tijd, panikeer niet te snel, praat en sta open voor adviezen , denk mee, en als je een keuze ergens in of voor moet maken, doe dat en ga er dan voor..

Kanker heb je echt niet alleen, ook je partner en omgeving heeft daar mee te maken.
Samen beleef je het en samen sterk, of bezorgd,verdrietig kunnen en mogen zijn, is wat ik allen toewens.

Deal met wat er op je pad komt en vervolg je weg..
Zie niet om… maar kijk vooruit! 

Liefs met een dikke knuffel,
Jet

Jet

• Bekijk profiel
Re: Abiraterone (Zytiga) bij uitgezaaide prostaatkanker
« Reactie #47 Gepost op: juli 30, 2014, 15:43:24 pm »
Hallo... tja.. het gemis blijft!

Abriaterone /Zytiga
Wordt nog steeds voorgeschreven en kan absoluut een middel zijn wat het PK proces remt..
Ondanks wij die ervaring helaas te weinig mochten meemaken, wil ik wat positiefs over de Abiraterone/Zytiga kwijt.. 
 Er zijn ook goede resultaten  die in het PK proces, heel veel langer dan wat ik met manlief ervaren heb, een positieve PSA uitslag gegeven hebben of nog steeds doet!
Niet doemdenken ..maar.. er uithalen wat mogelijk is.. en als Abiraterone/Zytiga daar een bijdrage aan kan leveren..is dat een mooi middel !

Veel succes en power om in het beste te blijven geloven!

Jet  ;)