Auteur Topic: ik mis mijn peter zo  (gelezen 7870 keer)

Heather82

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
ik mis mijn peter zo
« Gepost op: april 08, 2012, 22:29:18 pm »
Mijn peter is ongeveer een maand geleden gestorven, hij had longkanker maar was uitgezaaid naar zijn botten en hersenen. Tussen de diagnose vorig jaar in juli met longkanker en toen hij is gestorven was zo'n korte tijd voor ons, elke keer een beetje afscheid nemen. We hebben hem zien zieker en zieker worden en je verwacht dan ook dat het einde nabij is maar toch is die slag zo groot!  Maar hij heeft gevochten, verschillende bestralingen gehad zelfs tot een week voor hij stierf altijd met die kleine hoop dat het toch nog beter zou worden of dat het ons toch nog een paar extra maanden zou opleveren het mocht niet zijn .  Ik mis hem nu elke dag meer en meer en daarom ben ik hier op het forum om het van me af te schrijven, ik weet soms met mijn verdriet geen blijf! en wil dan de mensen rondom mij niet lastig vallen. dat is het voor nu. alvast bedankt als jullie dit lezen!

Jet

• Bekijk profiel
Re:ik mis mijn peter zo
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2012, 23:13:39 pm »
Hoi Heather...

Verdriet doet wat met een mens. :'(.
Als je van iemand houdt, vindt je dat normaal en alles is normaal,
dan... realiseer je het gelukkig niet dat..er ook zomaar een einde aan het "er zijn" kan komen.

Met ziekte...hoop je altijd op beterschap of...meer tijd!

Als het sneller minder gaat door ziekte dan verwacht...voel je onmacht en dat geeft je nog meer verdriet als het overlijden daar een gevolg van is.
Je had beslist een hele fijne band met je peter.. waar hij ook blij en trots mee was..
Die rijkdom heeft niet iedereen., dat is een extra stukje waarde, die zo speciaal is en blijft...en je hele leven bij je blijft!

Mooie herinneringen zullen straks de bovenhand krijgen.. als je verdriet wat afgenomen is..
Verdwijnen hoeft niet..verdriet mag er altijd zijn en ook beleefd worden.. voor nu en later.
Tijd... ja, tijd..is er nodig om het wat te verzachten..
Zodat je het een plaatsje kunt geven..naast de mooie en liefdevolle herrinneringen..die voor jou speciaal waren!

Schrijf het maar van je af...en deel..zo krijg je ook de steun die je nu zo nodig hebt.

Dikke troost knuff,
Jet

Heather82

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2012, 10:47:49 am »
Bedankt Jett wat een mooi berichtje heb je geschreven.

Mijn peter heeft hier in de living een speciaal plaatsje gekregen en er staat altijd een kaarsje en bloemetje bij!

Vandaag gaan we eten bij mijn meter want zij blijft natuurlijk ook achter alleen met haar verdriet, daarom proberen we er voor haar dubbel zo hard te zijn want wij hebben aan mijn peter beloofd dat we voor haar gingen zorgen. Er zijn zo van die feestdagen die altijd speciaal zijn geweest en ik ben eigenlijk blij dat mijn meter vandaag wou laten doorgaan zo komen er inderdaad ook fijne herrinneringen naar boven.

Weet je wat ik raar vindt? Dat ik nog altijd verwacht dat mijn peter gaat bellen of dat hij ineens gaat langskomen en zeggen dat het allemaal maar een slechte droom was. Dat het niet echt gebeurt is... héél raar! Hoewel ik wel goed besef dat hij er niet meer is, een mens kan toch raar doen hé?

Alvast bedankt voor je berichtje!

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2012, 15:48:26 pm »
Hoi,heather,het is helemaal niet zo raar hoor dat je verwacht dat je peter zal binnenwandelen,als was alles een nare droom.Dat hoort bij de verwerking en is een deel van het rouwproces,dat jij nu doormaakt.Ik merk uit je woorden dat je een superwarme band had/hebt met zowel je peter als je meter.Ik weet niet of je gelooft in een hiernamaals.Maar misschien is die droom wel een teken van je lieve peter,waarmee hij je duidelijk wil maken dat hij er altijd zal zijn voor jou,ook al kan je hem niet zien.Iemand is pas echt 'dood' als hij verdwenen is uit het hart van diegenen,die hem/haar liefhadden.Dat zal bij jou nooit het geval zijn,want jouw peter zal altijd dat mooie ,warme,speciale plekje in je hart behouden,wat er ook gebeurt.En ook al is het allemaal niet meer zo tastbaar;kan je hem niet meer echt zien,kan hij niks terugzeggen als je praat tegen hem;toch zal hij altijd ergens dicht bij jou zijn,als een speciaal beschermengeltje.Misschien krijg je ooit wel een onverwacht teken van hem:bv als je aan hem denkt,dat je zijn lievelingsliedje hoort of zo.Soms zit het in kleine dingen.
Nu is alles natuurlijk nog heel dichtbij,dus overheerst vooral de pijn van het afscheid.Maar mettertijd zal je dit een plaatsje kunnen geven én zullen terug de mooie,goede,warme herinneringen de bovenhand krijgen,ik wens jou en ook je familie heel veel sterkte.En als je nood hebt om je hartje te luchten,schrijf het hier maar eens van je af,groetjes,indian

Heather82

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2012, 21:46:10 pm »
Ik heb vandaag echt een supermoeilijk dagje! Ik weet niet hoe het komt eigenlijk maar tis vandaag gewoon echt moeilijk! ik probeer te denken dat het verdriet wel zal afnemen en dat het draaglijk gaat worden maar voel me immens ongelukkig! ik mis hem zo waarom moest hij toch gaan? ik snap het niet... sorry echt een kutdag vandaag!  >:(

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2012, 21:55:16 pm »
Heather...

Dat gevoel van jou over vandaag,  heb ik vandaag ook... ondanks dat ...
stuur ik een super dikke troostknuf naar jou!
Het is ook moeilijk als steunpunten en persoonlijke warmte wegvalt..
Liefs...Jet :-* :-* :-*

mercator

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2012, 07:10:30 am »
Mijn peter is ongeveer een maand geleden gestorven, hij had longkanker maar was uitgezaaid naar zijn botten en hersenen. Tussen de diagnose vorig jaar in juli met longkanker en toen hij is gestorven was zo'n korte tijd voor ons

Ik sta er nog voor. Mijn vriendin heeft onbehandelbare longkanker in beide longen. Ze hoest elk half uur bloed en longweefsel op en dat gaat met veel pijn gepaard. Verleden zaterdag heb ik in het ziekenhuis afscheid van haar genomen. Nu vrijdag komt ze naar huis en daar ga ik het haar laatste dagen of weken nog zo aangenaam mogelijk maken. In het ziekenhuis kunnen ze niks meer voor haar doen.
Hoe ik dat moet gaan klaarspelen weet ik nog niet. Ik heb een eigen zaak en kan dus niet full time bij haar zijn. Maar haar laten sterven in een ziekenhuis , zonder mij, zonder haar favoriete spullen en ons hondje is geen optie. Dat hadden we van tevoren afgesproken, nog voor er van enige ziekte sprake was.

Heather82

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 21, 2012, 15:42:44 pm »
Mercator, sorry dat ik nog niet had geantwoord wij zijn op vakantie geweest even uitwaaien in Schotland.

Het is altijd moeilijk te weten dat je voor zoiets staat en niemand kan veel zeggen of doen om dat beter voor je te maken, ik denk wel dat je een goede keuze hebt gemaakt om je vriendin niet te laten sterven in een ziekenhuis zonder jou. Het is fijn om te weten dat ze geborgen is bij jullie thuis samen met je hondje. Dat maakt het afscheid nog steeds pijnlijk maar dan weet je dat ze gelukkig is. Zeker omdat ze dit zelf zo wou.

Hopelijk is het draaglijk momenteel en als je wilt praten je weet ons te vinden...

mercator

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2012, 10:53:19 am »
[Dat maakt het afscheid nog steeds pijnlijk maar dan weet je dat ze gelukkig is. Zeker omdat ze dit zelf zo wou.

Hopelijk is het draaglijk momenteel en als je wilt praten je weet ons te vinden...

*
Intussen is alles voorbij. Mijn dierbare vriendin S. is gestorven in de nacht van 3 op 4 juli, exact 1 maand na de diagnose op 4 juni.
Nu bereid ik mij voor op de uitvaartdienst in het crematorium.

Gisteren was ik in kleding aan het kopen om er een beetje netjes bij te lopen, en ik raakte helemaal in paniek, ik wist niet wat te kiezen. Zij deed dat nl. de vorige 5 jaar voor mij.

Nee, het is helaas niet echt draaglijk. In bijzijn van anderen kan ik mij nog iet of wat gedragen, maar als ik hier alleen zit op de flat stort ik vaak in.
*

Heather82

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 26, 2012, 15:06:49 pm »
Soms schieten zelfs woorden te kort van wat we voelen...

Mercator, nog veel sterkte ik hoop dat het een mooie dienst was voor je vriendin, en ik hoop ook dat ze zachtjes is ingeslapen.

Ik hoop dat je het mettertijd een plaatsje kunt geven en dat je weer plezier vindt in kleine dingen...

Ik heb de laatste 2 weken weer héél moeilijke momenten gehad, en hoop dat het verdriet die ik voel ooit weer draaglijk wordt! :'(