Auteur Topic: Jullie ervaringen nolvadex?  (gelezen 9508 keer)

Eowyn

• Bekijk profiel
Jullie ervaringen nolvadex?
« Gepost op: april 05, 2012, 17:37:31 pm »
De oncologe raadt me aan om met nolvadex te starten, om me te beschermen tegen enerzijds metastasen, anderzijds nieuwe kanker. Zij zei dat bijna niemand last heeft van nevenwerkingen, maar als ik dit forum doorsnuister heb ik daar toch een ander beeld van.
Wat is jullie ervaring? (als er mensen zijn die geen nevenwerkingen hebben, graag ook reageren want het lijkt alsof het voor iedereen rotzooi is.)

« Laatst bewerkt op: april 05, 2012, 17:39:50 pm door Eowyn »

Meloen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Jullie ervaringen nolvadex?
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2012, 18:23:55 pm »
Ik heb eigenlijk geen echt vervelende bijwerkingen gehad: vermoeidheid en gewrichtspijn, maar niets ondraaglijks...

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2012, 18:58:59 pm »
ik heb het hier al zoveel vertelt
de eerste 9 maanden had ik bijna geen last van bijwerkingen, alleen wat vapeurs
maar na 9 maanden begon ik erge spierpijnen te krijgen in de rug en nek
gelukkig had ik een goede kinesiste, die wist er wel raad mee
heb ook 1 keer een poliep gehad in de baarmoeder, was ook een bijwerking van de nolvadex
maar het is natuurlijk voor iedereen verschillend
toen ik na 2,5 jaar overschakelde naar aromasin dacht ik nog dat het misschien zou beteren
maar het is allemaal familie van elkaar
mijn klachten werden nog erger, ik kreeg er ook nog gewrichtspijnen, vochtophopingen en blaasontstekingen erbij
ik hield de pijnen draaglijk door dikwijls naar de kinesiste te gaan, hete kruidenpleisters te plakken
en af en toe liet ik een hotstone massage doen, een weldaad voor pijnlijke spieren
gr Sabine

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2012, 19:51:57 pm »
Dag Eowyn,

Als je oncologe aanraadt om met Nolvadex te starten, denk ik dat je dat sowieso moet doen. Ongeacht de (soms vele nare) bijwerkingen.
Het blijkt inderdaad een goeie beschermer te zijn tegen uitzaaiingen en nieuwe kanker. Waarom ze zegt dat bijna niemand bijwerkingen heeft, begrijp ik niet. De meeste lotgenoten klagen er wel degelijk van. In meerdere of mindere mate, maar ze zijn er zo goed als bij iedereen.
Het is nu drie en een half jaar dat ik Nolvadex slik en de ernst van de bijwerkingen gaat op en af. Soms weken aan één voel ik zo goed als niks en dan plots zit ik weer met hevige gewrichtspijnen (vooral de handen en voeten) en warmte opwellingen. Ik kan er geen touw aan vastknopen hoe het komt : wanneer en hoe hevig...?
Het is mij een raadsel, die grillige willekeur. Het is onmogelijk om te voorspellen hoe jou lichaam daarop zal reageren, maar dat je 'iets' moet nemen om je te beschermen, dat is wel duidelijk, dacht ik. Ik doe in ieder geval dapper verder, tot de voorgeschreven vijf jaar om is..
Groetjes,
Keane

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2012, 20:00:49 pm »
ja ondanks de vele bijwerkingen ben ik wel blij dat ik het volgehouden heb
je hebt gewoon geen andere keus vind ik
dat 100 keer liever dan terug te hervallen hé
begrijp ook niet dat je oncoloog zegt dat bijna niemand bijwerkingen heeft ervan
mijn oncologe zei dat ook
die dat zeggen moesten ze verplichten om het een paar jaar te slikken
ze zouden wel anders piepen
groetjes Sabine

info@AKF

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2012, 11:14:55 am »
Beste Eowyn,

Als je graag wat meer zou weten over Novaldex (officiële naam: Tamoxifen), kan ik je deze link aanraden:
http://www.reliablecancertherapies.com/nl/therapies/tamoxifen

Vriendelijke groeten,

Jessica

LAPERLA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2012, 17:25:25 pm »
Opvliegers, pijn enz... ik heb er geen last van, ik heb integendeel nu een kanjer van een gezwel op de R-eierstok en links een cyste. Nolvadex zit hier voor iets tussen. Dus ik moet terug onder het mes op 25/4 zodat mijn eierstokken verwijderd kunnen worden.
Ik vind dit veel vervelender, de angst is nu veel groter, wat als het gezwel kwaadaardig is. Een keuze hebt ge niet, ge staat met de rug tegen de muur en het is inkasseren. Of ge Nolvadex wel of niet moet nemen? Dat moet ieder voor zich uitmaken, ik ga het daarom niet laten.
Voor wie het interesseert, ik neem Nolvadex nu 8 maand.

Laperla

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2012, 08:19:33 am »
Dank voor de info. Ik heb intussen aan meer mensen naar ervaringen gevraagd, en bij de meesten lijkt het toch wel mee te vallen.
Mijn moeder neemt het ook, en zij heeft enkel last van gezwollen enkels en soms gezwollen handen. Maar anders verdraagt ze het wel goed.

lady

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2012, 19:04:35 pm »
Sinds 1 maart neem ik Nolvadex en mijn bijwerkingen zijn vooral draaierigheid, dus ik moet opletten met bruuske bewegingen met het hoofd of niet te snel opstaan als ik gelegen heb. Verder heb ik rillingen alsof ik de griep heb gedurende de eerste uren nadat ik het medicijn ingenomen heb. Volgens mijn huisarts duurt het 3 maanden voor het lichaam gewoon geraakt maar als het aanbevolen wordt, zou ik toch ook niet twijfelen om het medicijn in te nemen.

Vriendelijke groeten

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2012, 19:43:08 pm »
Geen nolvadex. Mijn leverwaarden zijn niet goed en nolvadex zal dat nog erger maken.
Gezonde voeding en veel buiten bewegen blijven de boodschap, want ook mijn vitamine D zit veel te laag.
En ik zou een beetje (lees: veel, maar dat klinkt niet motiverend) moeten vermageren. Dat zou het risico ook al verlagen...

rietepetiet

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2012, 15:49:49 pm »
ik neem nu 3 maand nolvadex en heb last van spierpijn daarom fiets ik 2x 15 min op de home trainer om de spieren te rekken, gewrichts pijn en ijskoude voeten dat los ik op met magnesium en 's avonds een warm voetbad met bad zout want anders beginnen 's nachts mijn voeten te gloeien of ze in brand staan. Opvliegers vallen redelijk mee mijn grootste prombleem in kunnen slapen ik mag blij zijn dat ik rond drie uur kan slapen maar het is geen uitzondering dat het zes of zeven uur wordt. Ik ga dat niet alleen op de nolvadex steken, mijn herval, amputatie en oksel ruiming zitten daar ook voor veel tussen. Het is allemaal nog recent dus zal daar ook wel verwerking bij komen. In het begin had ik ook last van de maag maar daar drink ik sap van aloë vera voor uit de natuurwinkel en dat helpt zeer goed. Ook tegen mij is gezegd dat ik de eerste was met problemen maar dat is normaal als de dokter zegt dat er eventueel erge bijwerkingen kunnen zijn dat neemt niemand die pil en ze geeft toch 50 procent minder kans op herval. De dokters hebben ook niets anders als ze iets haddebn dat beter werd verdragen dan kregen we dat ook wel.Maar als je zoals ik pas begint lijkt 5 jaar zo lang net of er nooit een einde aan komt.