Auteur Topic: Mijn tumoren verspreiden zich razendsnel.  (gelezen 50810 keer)

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:Mijn tumoren verspreiden zich razendsnel.
« Reactie #30 Gepost op: april 28, 2012, 19:30:26 pm »
heb niets tegen alternatieve geneeswijze, integendeel
om andere redenen wens ik niet naar dr Duchateau te gaan
om hygiënische redenen, blijkbaar kijken velen daar niet naar, maar ik werd kotsmisselijk bij hem binnen
verder ga ik daar hier niet op in, wil hem niet afbreken
als arts zal hij waarschijnlijk wel bekwaam zijn, maar er zijn er nog die héél bekwaam zijn
ik geloof er niet in dat hij 1 van de beste is in héél België
Hij is hier overal berucht ja, en dat is niet alleen om zijn bekwaamheid als arts
groetjes Sabine

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: april 28, 2012, 20:24:34 pm »
Hoi mensen...

Het is echt voor velen heel fijn en goed als er tips en adressen zijn en komen over behandel mogelijkheden.
Daar is men hier op het forum ook vaak naar op zoek..
Iedere kans op...  is er een..  Wat voor de een een kans is...is voor de ander helemaal niets..ook dat mag.
Echter,TEVEEL op de manaf schrijven, over de praktijkruimte,
of behandelaar als persoon in kwestie, lijkt mij, meer iets voor de prive antwoorden..
Prive berichtjes zijn beter geschikt, als het om uitgebreider info over personen of ervaringen gaat waar men terecht kwam, of zou kunnen komen.
Waarin de ervaringen over de persoon en situaties beter uitgelegd kunnen worden.. zeker als er ook namen genoemd gaan worden.
Zodat dat het hier niet gaat escaleren in....mogelijke roddel en achterklap.
Wat beslist niet de bedoeling van de schrijvers zal zijn!
Informatie, of hulp voor, bij en aan elkaar, is hier het uitgangspunt..toch!

Nu niet boos gaan worden......
deze reactie is goed bedoeld en niet bedoeld om te katten ;D

Jet

gdb

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: april 28, 2012, 20:30:24 pm »
Hallo lotjes,

Bedankt allemaal voor de reacties. Het is me allemaal nogal wat. Moesten we zeker zijn dat het helpt, doen we het natuurlijk. Maar voor mij is en blijft het ongelooflijk duur. Ik ga me toch eerst nog even verder informeren en ga het eens bespreken met mijn oncoloog. Ik weet echt nog niet wat ik ga doen. Ik woon in Oudenaarde en Bilzen is toch wel heel ver, maar als het helpt dan maakt dat niet uit. Maar dat is nu net de vraag hé, helpt het wel. Nog even wat opzoeken dus, vooraleer ik beslis.
Hartelijk dank en vele dikke knufs,
Greet

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: april 28, 2012, 21:17:27 pm »
Bedankt Jet, ik weet wat je bedoelt
het was ook niet mijn bedoeling om iemand af te breken
ik schrijf soms té rap iets
boos ben ik zeker niet, ben blij om jouw reactie
dikke knuffel
xxx Sabine

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: april 28, 2012, 21:29:56 pm »
 ;) dikke duim ;D en  :-* voor Sabine..

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: april 29, 2012, 09:13:33 am »
Hallo,

Ik woon in de gemeente net voor Waarschoot, werk met veel mensen van Waarschoot en ik heb nog nooit niets gehoord van dien mens....ik zelf moet morgen een botscan laten nemen omdat ik zoveel pijn heb aan een rib onder mijn slechte borst.....overmorgen is het mijn verjaardag en donderdag mag ik om de uitslag...ik mag wel morgenavond al bellen naar mijn huisarts....maar dan hebben we volk en ik ben zo bang dat het niet goed zal zijn....ik weet niet wat ik moet doen....alleen mijn man en 1 collega is op de hoogte tegen de rest heb ik gezegd dat alles toppie was..... soms haat ik mijn leven na kanker....en ik mag dan nog niet klagen in tegenstelling met jou Greet....maar de laatste tijd ben ik zo moe, moe van te lachen omdat ik toch blij moet zijn dat alles achter de rug is, moe van de schijn op te houden dat ik het werkelijk achter mij liet, moe van bang te zijn als ik eens migraine heb, enz......sorry maar mijn dipje is precies een diepe put aan het worden....
Veel moed Greet ik bewonder jou!

Nicole

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: april 29, 2012, 13:58:52 pm »
Hoi Nici..

De schone schijn ophouden...is zo vermoeiend.. 
Maar gewoon zijn en zeggen hoe het is...geeft zowel steun.. als veel onverwacht onbegrip en daardoor ook negatieve reacties...en zo kom je tussen 2 dilemma's te zitten waardoor je eigenlijk het liefst ....niets meer wil..
Het niet meer weet.. pfft
Wat is goed of beter? 

Misschien, is het uiteindelijk voor jezelf toch nog het beste, om gewoon te zeggen en laten zien hoe klote  (sorry voor dat woord) het is,
als je angst hebt voor...
En laten horen dat je echt niet altijd zo goed in je vel zit, dan dat je de buitenwereld laat zien..
Dat kan ook opluchten!!
Het zal mensen eerst wat afschrikken of er zullen mensen je gaan mijden in  de eerste tijd erna.. 
Maar daardoor krijg je wel de steun van diegene die echt om je geven en eerlijk durven te zijn tegen je..
Er gewoon kunnen en willen zijn zonder dat ze iets speciaals moeten doen..of laten.
Liever 1 bezoekje, telefoontje, mailtje, warm en oprecht ...dan 10 die er niets van menen en achter je rug om gaan zagen..(dus waar houdt je, je dan goed voor?)
Ik ervaar het als partner MOMENTEEL OOK STERK (eerder ook als patient) al..
Dat men het wel wil horen...maar dan op het tijdstip dat ze er zelf bewust naar gaan vragen...(niet of erg lang wachten dan)
Dus eigenlijk niet echt willen weten..omdat ze er wellicht geen raad mee weten ..of dat het te dichtbij komt... 
Sommige ook omdat ze zich zo machteloos voelen... en daar geen raad mee weten over hoe wel of niet te reageren..
Men neemt dan gewoon wat meer afstand...en dat doet ook pijn .. Ik herken je rot gevoel echt wel!!
Als je zelf open kunt zijn..is dat voor jezelf maar ook voor de ander soms toch wel gemakkelijker..

Feestjes en vakanties enz..zijn immers veel veiliger en leuker om over te praten, dan de onzekerheden en confrontatie met narigheid!!
Ik heb er inmiddels voor gekozen om vrienden en familie zo af en toe een update per mail te sturen..zodat ze op de hoogte zijn..
Maar daarin ook aangegeven..als ze dat niet willen, dat ik dat dan ook oké vind.
Maar het wel fijn zou vinden dat ze het gewoon zeggen of schrijven...

Verstoppen of verbloemen...daar ben ik mee gestopt om te doen...
Niet dat ik het van de daken afroep..maar op vragen gewoon antwoord geef..hoe het dan is of gaat met mij of mijn man.
"Mooi weer" spelen al genoeg mensen die je tegen komt, en daar ben ik wel mee klaar zo ondertussen..

Lieve Nici...doe wat je hart je ingeeft... is dat wachten, zodat je enigszins onbezorgd je verjaardag viert ... dan kan ik dat heel goed begrijpen.
(ff de kop in het zand steken..kan ook deugd doen)

Wil je het wel direct weten, met de kans op een andere verjaardag dan verwacht... kan het weten, ook rust geven..
De uitslag kan net zo goed, ook goed, als niet echt slecht zijn toch!
Probeer uit die put te blijven... praten, of schrijven kan daar veel toe bijdragen!
Veel kracht en vertrouwen op het goede...voor de komende dagen..en een goede verjaardag!

Dikke knuff, Jet.. ;)

gdb

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: april 30, 2012, 20:06:05 pm »
Lieve Nicole,
Ik heb ook mijn mindere dagen hoor en het gaat me soms ook minder af, vooral als ik mijn scan moet krijgen en op de uitslag moet wachten. Dat zijn momenten die ik haat en dan kan ik alles ook even minder goed plaatsen, dat is volledig normaal. Maar ik kan nadien tot nu toe mijne knop nog steeds redelijk terugdraaien. Ik heb nog een dochtertje van 10 jaar en voor haar probeer ik me dan weer sterk te houden en ik slaag er tot nu toe nog redelijk in. Ze weet nochthans alles en als ik verdriet heb wenen we wel eens samen. Dat moet kunnen hé en dan proberen we daarna samen met het gezin iets leuks te doen en krijgen we weer blijere gedachten. Het lijkt zo makkelijk zoals ik het schrijf, maar het is oh zo moeilijk. Maar ik vind het zo belangrijk om leuke herinneringen voor haar te verzamelen nu ik nog redelijk goed ben en dan moet ik nu even sterk zijn. Maar als ze naar school is heb ik ook soms verdriet en ik steek dat niet meer weg voor anderen. Het is inderdaad zo dat sommigen weg blijven en het er te moeilijk mee hebben, maar wij moeten het ook wel allemaal aankunnen hé en wij kunnen er niet van weglopen. Voor ons is het pure realiteit. Zoals Jet zegt: beter 1 goede vriendin, dan 10 die het toch niet menen.
Je moet doen waar jij je het best bij voelt. Als je rustiger bent als je dan al belt, dan moet je dat doen. En ben je 's avonds verdrietig, dan is dat maar zo en moeten ze er ook maar mee omgaan. Maar heel waarschijnlijk wordt het een groot feest omdat er niets aan de hand blijkt en dan ben je ook gerust en zijn het enkele slapeloze nachten gespaard. Voel je beter door pas na het feest te bellen, bel je maar later. Er is niemand die kan zeggen wat je het best doet. Maar weet dat je steeds bij ons terecht kan. Laat je niet in die put zakken. We zijn er voor je. Alvast een gelukkige verjaardag en ik hoop dat het voor jou een hele leuke dag mag worden. Want genieten moeten we doen hé.
Een hele dikke hartverwarmende knuf,
Greet

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: april 30, 2012, 23:45:00 pm »
hallo greet
ik weeet niet hoe het komt maar ik kan je die site niet doorsturen viamail, de mail geraakt niet weg, heb het nu al 3 dagen geprobeerd
ik zal het nog eens zo proberen,

http://www.drpekelharing.nl/elektro.html
http://www.agape.be/frequentietherapie.htm
http://www.centrum-arcanum.com/info/?page_id=51
hopelijk heb je er iets aan
annabel

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: mei 01, 2012, 07:31:31 am »
Ik heb een goede vriendin gehad heb haar verleden jaar helaas moeten af geven, maar zij is bij die dr Duchateau geweest, ze was zeven jaar geleden volledig op gegeven en uitbehandelt, maar deze dokter heeft haar toch nog een hele tijd kunnen laten genieten van het leven,hij heeft altijd gezegt ik kan het niet genezen maar wel proberen je leven te lengen en aangenamer te maken en daar is hij dan nog zes jaar in geslaagt,alleen het laatste jaar heeft zij redelijk wat black outs gehad en moest opgenomen worden

Ikzelf ben nooi bij hem geweest,maar mijn goede jeugdvriend bracht haar er altijd naartoe, het klopt het was daar niet proper, alles vol kattehaar, de kat die gewoon tussen de patienten liep,maar mijn vriendin en mijn jeugdvriend was hem heel dankbaar en het intreseerde haar niet dat het daar vuil was,haar leven dat intresserde haar
liefs viiane

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: mei 01, 2012, 09:39:15 am »
Hallo Greet, Jet

Jullie steun is echt ongelooflijk!!!! Ik trok mij eraan op de afgelopen dagen! Gisterennamiddag belde mijn huisdokter dat hij telefoontje gekregen had van de scanafdeling dat alles er ok uit ziet! De pijn komt waarschijnlijk van slijtage....dus oef weer een paar maanden veilig! Bedankt voor jou privéberichtje Jet! Ik ga ook proberen om de dingen niet zo somber in te zien! En Greet voor jou ook nog eens een dikke dikke knuffel!!!! Ik denk heel veel aan jou!

groetjes Nicole

gdb

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: mei 01, 2012, 10:09:31 am »
Bedankt Annabel voor de info. Ik ga deze eens goed lezen en zie dan wel wat ik ga doen.
Knuf,
Greet

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: mei 01, 2012, 11:50:15 am »
Hoi Annabel

Interessante links die je plaatste..  voor Greet
(Zo heeft het weigeren van je mail toch nog meer effect voor geïnteresseerde lezers)
Wat wel of wat niet...interessant of bruikbaar kan zijn, is immers altijd een persoonlijke keuze.
Realisme en nuchterheid zijn daarbij 2 goede factoren...

Gr.  Jet ;)
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2012, 13:20:07 pm door Jet »