Auteur Topic: Mijn tumoren verspreiden zich razendsnel.  (gelezen 48644 keer)

gdb

• Bekijk profiel
Mijn tumoren verspreiden zich razendsnel.
« Gepost op: maart 20, 2012, 14:21:22 pm »
Dag iedereen,

Uitgerekend op de nationale dag van rouw kreeg ik heel slecht nieuws. De kanker verspreid zich razendsnel, zelfs onder behandeling van chemo. De chemo die eerst bleek te werken helpt niets meer. Er is nog 1 soort die ze kunnen proberen, maar ze zeggen er nu al bij dat het waarschijnlijk niet zal helpen. De kanker is te agressief. Ze gaan nu terug contact opnemen met Gasthuisberg Leuven om te zien of er daar een studie is waarvoor ik in aanmerking kom en daar ga ik in de loop van volgende week bericht van krijgen. Anders zal er binnen 4-6 weken terug een scan worden genomen om de groeisnelheid van de tumoren te bepalen. Ik heb nu 6 longtumoren en 1 tumor in de lever. Dus 5 nieuwe tumoren op 3 maand tijd.

Ik heb geen woorden voor hoe ik me nu voel. Zo intens verdrietig en ook wel boos. Waarom moet het nu allemaal zo gaan. Wat heb ik zo misdaan om dit te verdienen? Dat is iets waar ik nooit een antwoord zal op weten hé. En dan het idee dat ik mijn kleine lieve meid zal moeten achterlaten, dat is een vreselijke gedachte. Ze is nog zo klein, het is gewoon niet eerlijk. Het haar moeten vertellen dat mama niet meer kan genezen, dat mama altijd maar stoute bolletjes bij krijgt, dat is het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen. Haar verdriet zien en weten dat jij daar de oorzaak van bent, dat scheurt echt je moederhart.

Maar ik ben hier nog hé en ik heb het nu weer even heel erg moeilijk, maar ik ga nog genieten van wat mij nog rest. Laat ons hopen dat ik er toch nog enkele jaartjes voor krijg. Ik zou zo graag deze zomer nog eens met mijn gezinnetje op reis gaan naar de zon. Nog zoveel leuke dingen doen met mijn kleine meid. Veel leuke momenten beleven met mijn gezin, familie en vrienden. Kortom genieten van elke dag die ik nog krijg. We horen steeds zoveel slecht nieuws en beseffen zo dat we niet onsterfelijk zijn hé. Het doet ons er even bij stilstaan, maar we worden zo vlug weer opgeslokt door de dagelijkse sleur. Laat dit niet gebeuren, maar las genietmomenten in en doe leuke dingen met elkaar, want dat zijn de herinneringen die ze ons niet meer kunnen afnemen. Ik blijf vechten en geef nog niet op.

Heel veel dikke knuffels,

Greet

creatief

• Bekijk profiel
Re:Mijn tumoren verspreiden zich razendsnel.
« Reactie #1 Gepost op: maart 20, 2012, 17:06:45 pm »
Beste Greet,

een dikke knuffel van mij.

Samen met jou ben ik triest en boos als ik je bericht lees. Neen, dit is niet eerlijk, echt niet! Geniet inderdaad zoveel mogelijk met je gezin en je naasten. En hopelijk krijg je goede ondersteuning in Gasthuisberg. Ik duim met je mee!

Zeker blijven vechten, je bent een sterke tante!

xxx

kris0043

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2012, 17:17:42 pm »
Een hele stevige dikke knuffel van mij ook!  Het is inderdaad niet eerlijk en ja, probeer te genieten van elke glimlach, zonnestraaltje en elk moment met je geliefden.

Knuffel,

Kris

tulpje

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2012, 17:28:38 pm »
Greet,

Ik weet niet echt wat te schrijven. Dit is zo hard....
Probeer nog te genieten van je dochter zoveel je kan! Van je gezin en je vrienden.
En van alle kleine dingen die je gelukkig maken.
Het is inderdaad allemaal niet eerlijk, hoe kan zoiets eerlijk zijn???

Liefs, Els

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2012, 19:37:30 pm »
Hallo Greet,

Af en toe kom ik hier nog eens langs en volg ik jou verhaal ik weet ook niet goed wat zeggen alleen VOLHOUDEN en VECHTEN en van mij héééééééél vééééél dikke knuffels!

veel liefs Nicole

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2012, 19:43:01 pm »
hoi Greet,

jouw verhaal pakt me, vind het zo erg voor je
ik hoop dat je nog lang kan genieten van je dochter en je gezin
het is een vreselijke ziekte
probeer te genieten van alle kleine momenten
dikke knuffel
Sabine

Titti

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2012, 21:15:49 pm »
Dag Greet,

Pfff wat een verhaal zeg!
Ben er zo stil van... Van wat deze ziekte allemaal kan doen en op zo korte tijd.
Ik hoop net als de rest hier dat je nog zoveel mogelijk kan genieten van u gezin en al mooie dingen die je maar wensen kan.

Veel sterkte en dikke knuffels!

gr,

annegato

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 20, 2012, 23:17:22 pm »
dag greet,

Vechten zou ik zeggen, alles proberen wat maar mogelijk is.
Het zou zo oneerlijk zijn als het je niet lukt.
Blijf zo positief als nu, het helpt je echt wel denk ik.

Mijn man had ook die rotziekte, hij heeft het spijtig genoeg niet gehaald.
Hij was zo positief, wou zo graag verder leven, hij had zes maanden ervoor
een harttransplantatie gekregen en we gingen aan ons nieuwe leven beginnen.
Toen sloeg het noodlot toe, nu heb ik echt spijt dat we niet meer geprobeerd hebben,
ik had de wereld moeten verzetten en als het moest met hem naar Parijs, USA
of gelijk waar moeten gaan.

Ik ben er zeker van dat je moet blijven aandringen om nog iets anders te proberen,
waarom geen transplantatie van je lever? Dat ging bij mijn man niet omdat hij pas
getransplanteerd was maar misschien wel voor jou.
Echt waar Greet nooit opgeven en veel veel moed.
Marja

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2012, 23:29:43 pm »
Greet....  ondanks het negatieve wat er gaande is, laat je ook kracht zien! 8)

Tja, heftig en moeilijke tijden voor je/jullie.
Het zou niet mogen..
Maar verdorie, het overkomt je wel.
Hoe moeilijk het ook zal zijn, probeer naast je boosheid , verdriet en angsten.. toch de genietmomenten te plukken!!
En blijf de K-monstertjes tegenwerken zoveel als je kunt.. Vecht voor de winst die dat opleverd!
Dappere meid...ga ervoor!

Dikke knuff,
Jet

gdb

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 22, 2012, 13:34:45 pm »
Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Jullie steun betekent heel veel voor mij. En ja hoor, vechten blijf ik doen tot de laaste snik. Aan mijn vechtlust zal het zeker niet liggen. En genieten ook, je gaat toch veel intenser leven hoor en stelt zo weinig mogelijk uit. Ik leef nu hé.

Vele dikke knuffels (ben nogal een knuffelbeertje hé),
Greet

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 22, 2012, 15:20:01 pm »
Beste Greet,

k gaf u al n knuffel, maar, kom hier dat ik je nog eens beetpak.

x

rietepetiet

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 25, 2012, 16:26:44 pm »
Beste Greet ik hoop echt dat ze jou in Gasthuisberg kunnen helpen. Ik wens jou veel moed en sterkte en ik hoop dat je nog heel wat tijd met jouw kleintje mag beleven. Geniet van jouw kind. Voor de rest weet ik niet wat zeggen, jouw verhaal het heeft mij enorm gepakt! Ik geef jou een dikke warme knuffel en niemand maar dan ook niemand verdient deze rotziekte. Mijn dokter noemt het de pest van deze eeuw, zoals vroeger de letterlijke pest zo heeft ook deze ziekte zijn miljoenen slachtoffers. Ga ervoor en vecht voor jouw kleine meid

neefke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 25, 2012, 19:33:38 pm »
dag lieve Greet,ik wens je zeer veel sterkte.
ik heb ook longkanker net behandeld met chemo en bestralingen,tijdens chemo ook een uitzaaing
gekregen in men rugwervel ook direct bestraalt.momenteel moet er niets gebeuren,met een maand
terug onder de scanner en op controle,sinds je weet dat je kanker hebt hebt je geen moment rust
nog in je leven,alles is anders,ik probeer er elke dag het beste van te maken samen met mijn gezin.
ik word in september grootmoeder(mijn dochter is 3mnd zwanger)men eerste gevoel was ja ik ben blij,
maar och zo bang van zal ik het nog meemaken...
het beste en tot nog eens,
nancy.

rietepetiet

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 25, 2012, 23:11:25 pm »
Nancy ik hoop oprecht dat ook jij de geboorte van jouw kleinkind kunt meemaken. Een dikke warme knuffel en vecht met alle kracht die je in je hebt tegen deze rotte ziekte.

coki

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 27, 2012, 19:27:16 pm »
Neefke

Laat de komst van je kleinkind een extra steun zijn en iets om naar uit te kijken.
Mijn mama had het nieuws van borstkanker te horen gekregen toen onze dochter haar 1° verjaardag vierde. Ik was op dat moment zwanger van onze zoon, maar eigenlijk was het nog pril en wilden we het wat geheim houden, maar door deze donderslag hebben we het haar onmiddellijk verteld, ze was in de wolken en plost leek alles zoveel draaglijker, want ze had iets om naar uit te kijken, een blijde gebeurtenis.
Geniet van het leven zoveel het kan, geniet van alles wat kan.

Groetjes
Coki