Auteur Topic: wekedelenkanker  (gelezen 6621 keer)

Mimi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
wekedelenkanker
« Gepost op: juni 25, 2006, 11:38:44 am »
Een onderhuids bolletje ter hoogte van de elleboog. Een vetbolletje, volgens de huisarts. Ik gerustgesteld. Na 4 maanden werd het dan toch (onvolledig) verwijderd in het plaatselijk ziekenhuis. Diagnose:  myxofibrosarcoom van intermediaire maligniteit. Paniek. Onderzoeken, scans, etc. Dan ruimere excisie, met huident, in het universitair ziekenhuis. In juli en augustus volgt een reeks bestralingen.
Wie kan me meer vertellen over dit soort letsel?
Mimi

rebecca

• Gast
Re:wekedelenkanker
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2006, 15:47:46 pm »
Dag Mimi!
Ik ben Rebecca en ik heb ook een sarcoom gehad maar in mijn schouder, heb ook een operatie ondergaan en heb net gedaan met mijn reeks bestralingen. Hoewel onze "soort" kanker niet overeenkomen, kunnen we misschien over enige gelijkenis spreken omdat we ongeveer dezelfde behandeling hebben (gehad). De bestralingen vielen echt wel goed mee, ik heb eerst brachitherapie gehad en dan radiotherapie. Als je er meer wil over weten of eens wil over babbelen ofzo, mag je gerust mailen.
Ik wens je nog suuuuuper veel sterkte en ik hoop dat je er goed uitkomt!
Groetjes, Rebecca

Mimi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2006, 23:30:21 pm »
Hallo Rebecca!
Dank voor je reactie. De radiotherapie op zich verontrust mij niet echt, behalve dat ik me afvraag hoe mijn huident het zal overleven.
Wat mij verontrust met wekedelensarcomen, is dat je er zo veel tegenstrijdige informatie over vindt. Overlevingspercentage? Kans op uitzaaiingen? De ene site stemt mij optimistisch, dan vind ik er een andere die mij weer in de put krijgt.
Hebben ze bij jou ooit over chemo gesproken? In welk ziekenhuis ben je behandeld? Ik ga naar het UZ in Gent.
Groetjes
Mimi

rebecca

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2006, 13:54:30 pm »
dag Mimi!
De radiotherapie voor de huid is niet zoooo erg, ik heb bestralingen gekregen op mijn schouder en heb daardoor wel last van brandwonden in de oksel, maar de huid zelf werd gewoon droger. Daarvgoor heb je dan de heilzame amandelolie  :) .
Naar sites gaan en info opzoeken doe ik al lang niet meer, want ik kreeg net  zoals jij tegenstrijdige informatie én gevoelens. Hoewel de dokters niet al te gul waren met hun informatie vroeg ik toch maar door. Ik vind de sites over kanker toch niet zo betrouwbaar.
Over chemo hebben ze zeker gesproken, het zou niet veel helpen, maar moest toch kiezen of ik het wou of niet. Daar mijn "kansen"v al redelijk hoog waren heb ik besloten van het niet te doen, ik zag dat echt niet zitten. Hadden ze daar het bij jou ook over?
Ik ben ook in behandeling geweest in het UZ, waar ik min of meer tevreden van ben. (dan spreek ik wel over de operatie, de bestralingen verliepen heel goed en iedereen is er echt vriendelijk en zorgzaam)
Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen in het bijeenverzamelen van informatie!
Groetjes, Rebecca

Mimi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2006, 17:48:34 pm »
Hallo!

Weet iemand welk Belgisch ziekenhuis de meeste kennis en ervaring heeft met wekedelensarcoma?

De oncoloog vindt dat preventieve chemo bij wekedelensarcomen geen zin heeft, de orthopedist die me opereerde lijkt eerder voor, de radiotherapeut is er tegen. Als de volgende scans goed zijn, denk ik dat ik zal reageren zoals jij: voorlopig is het genoeg geweest, we zien later wel, laat mij nu verder gaan met mijn werk en mijn leven...

Mimi