Auteur Topic: Preventief ingrijpen of niet?  (gelezen 24149 keer)

hilke

• Gast
Re:Preventief ingrijpen of niet?
« Reactie #45 Gepost op: mei 03, 2012, 09:33:13 am »
Hallo,

Het is en blijft een moeilijke beslissing,
maar ik denk dat als we éénmaal de beslissing genomen hebben,
we terug rust vinden alé dat hoop ik in ieder geval  :-\ !!
Nu ikzelf heb het Gen Brca1 en tot nu toe nog gezond, gelukkig!
Ik wens je langs deze weg veel sterkte toe,
ikzelf heb op 23 mei eerste gesprek met plast. chirurg.
Dus heb ook nog dezelfde lange weg af te leggen.

Groetjes, hilke

wannes1952

• Bekijk profiel
Re:Preventief ingrijpen of niet?
« Reactie #46 Gepost op: mei 04, 2012, 22:21:15 pm »
Beste Eowijn, de beslissing die jij zou kunnen nemen -preventief zwaar ingrijpen- is heel moeilijk. Belangrijk is dat je er niet blijft mee rondlopen. Je hebt nog niet beslist wat je gaat doen, je wordt bang en het houdt je enorm bezig. Ik ken iemand vrij goed die ook preventief deze operaties heeft laten doen, nadat er famillieonderzoek is geweest. Het is voor haar héél zwaar geweest, eerst zelf die beslissing nemen en dan de operatie en revalidatie. Maar nu, na 5 jaar is ze blij dat ze de moeilijke belissing toch heeft genomen. Je schrijft dat je ook bang bent om depressief te worden. Ik stel je voor om dit nu al voor te zijn en geen klassieke medicatie te gaan nemen tegen depressie maar de natuurlijke weg op gaat. Je kan de weg op gaan vd plantenwereld. Bachbloesems is iets dat mij zelf ook heel goed helpt, de Rescue of mogelijk andere samenstelling. Als je even gaat zoeken via google op de naam bachbloesems ga je zeker iemand in je omgeving vinden die met deze dingen bezig is. Je kan ook voedingssuplementen nemen als preventie tegen depressie. Je kan ook ivm de beslissign die je voelt toch te zullen nemen gaan praten met de psycholo(o)g(e) ih ziekenhuis rond de beslissing, je daar in een beetje professioneel laten begeleiden. De mensen die eer op deze site ervaring mee hebben kunnen je zeggen wat het voor hen was of voor mensen die het zelf ervaren hebben. Maar het ben  jijzelf die er in moet beslissen, preventief ingrijpen of niet. Ook jij zelf zult daar de gevolgen van dragen, niemand kan dit voor jou, ook niemand kan voor jou leven, dat moet je zelf doen. Als je je laat leven door anderen of door levenssituatie's dat is pas een reden om depressief te worden, ik hoop dat je er in slaagt om de beslissing te nemen waarvan jij denkt dat het de goeie is , succes Eowijn,