Auteur Topic: mijn dochtertje en haar hersentumor, vier jaar later ... en alles gaat goed !  (gelezen 4259 keer)

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
Lieve mensen,

Ondertussen is het al meer dan vier jaar geleden dat Lotte voor de eerste keer werd geopereerd, en meer dan twee jaar geleden dat ze voor de tweede keer onder het mes moest voor het verwijderen van een hersentumor. Het waren woelige, verwarrende tijden, en eigenlijk is het nog steeds zo. Lotte is ondertussen een flinke meid van bijna twaalf, die met ongelooflijk veel moed en optimisme door het leven gaat. Al meer dan twee jaar gaat ze twee maal per week naar de kine omdat haar evenwicht niet is zoals het zou moeten zijn, al meer dan twee jaar fietst ze met een orthopedische driewieler, om dezelfde reden en toch blijft ze een vrolijk mensje. :)

Sinds de vorige zomer is ze ook sociaal enorm vooruit gegaan. Voorheen sloot ze zich thuis op en had ze geen behoefte aan gezelschap. Maar nu heeft ze vriendinnetjes, gaat ze naar de jeugdbeweging en volgt ze zelfs balletles, ondanks haar evenwichtsproblemen. Ze is helemaal opengebloeid !
Ook in school gaat het prima. Ze haalt schitterende resultaten, 86% had ze op haar kerstrapport en zat daarmee 4% boven de mediaan. Zelf vindt ze het niet echt goed. Ze legt de lat erg hoog voor haar en wil in de 90 halen. Een streverke !

Ondanks alle medicatie die ze moet nemen (om wakker te blijven, sinds haar tweede operatie heeft ze narcolepsie, tegen het bedplassen, tegen haar hoge bloeddruk en medicatie die haar groei controleert), gaat het goed met haar. Mentaal is ze nog zeer jong en speels. Ze neemt nog overal een knuffel mee naartoe, ze heeft graag dat ik verhaaltjes voorlees, ze gaat nog steeds met mama mee in bad, ze kijkt nog naar programma’s als dora en Diego, maar, ze geniet van het leven.

Een keertje goed nieuws, dus. En dat mag wel eens. Vier jaar geleden was alles kommer en kwel, maar nu gaat het de goeie richting uit.

Veel dikke knuffels,

Katrien

omamanita

• Bekijk profiel
Re:mijn dochtertje en haar hersentumor, vier jaar later ... en alles gaat goed !
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2012, 20:55:46 pm »
Echt blij dit te horen Katrien, zoals je zegt, het mag al eens goed nieuws zijn ook. Een dikke proficiat voor jullie doorzettingsvermogen en voor de moed van je dochtertje.
Gr'tjes.
Omamanita

kirsten

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:mijn dochtertje en haar hersentumor, vier jaar later ... en alles gaat goed !
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2012, 05:15:14 am »
Wat zijn kinderen toch sterk.
Mijn verhaal omdat ik het van me af wil schrijven.

In 2009 bleek mijn zoon van 15 een hersentumor tehebben.Al een week wist ik dat er
iets niet goed was met hem de huisarts zei spanningen van examens.
Elke dag ben ik met mijn zoon langs geweest tot ik zo kwaad was dat ik vrijdag avond een spoedscan
voor elkaar heb gekregen.
Met mijn man en zoon naar ziekenhuis om 23 uur was daar na scan de neurochirurg. kieste van 6 cm.
Accuut op genomen wat een verdriet en een angst we hebben met z,n drieen gehuild.
Dan begon de weg van uitwendige drain operatie plaatsen shunt bestraling chemo wat eenpijn deed het jekind zo te zien.
Helaas moest ook ik er aan geloven 2009 borstkanker 2 besparende operaties en uit eindelijk amp.
2010 hersentumor terug van mijn zoon weer operatie en erg zware Chemo.Na derde chemokuur van een week buikvliesontsteking we hadden onze zoon bijna verloren.Gevolg geen chemo meer.Nu kunnen we alleen maar hopen dat de tumorniet terug komt.
Ik begon met wat zijn kinderen toch sterk .Ons gezin mijn zoon dochter van 16 mijnman en ik hebben elke dag steun aan elkaar als gezin staan we sterk !
Mijn lieve zoon ik hou van jou

kirsten

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2012, 14:31:07 pm »
Kirsten...

Kinderen zijn sterk.... maar jij ook!
En met jou ook je gezin, "HEFTIG" was het woord wat als eerst in mij op kwam toen ik net je berichtje las..
En dat is het ook... zo veel onzekerheid, tja....woorden schieten te kort..
Bij deze wens ik jullie veel power en moed, en vertrouwen op succesjes toe!

Groetjes..