Auteur Topic: Kracht en onzekerheid..., bij Prostaatkanker partner  (gelezen 149898 keer)

Jet

• Bekijk profiel
Re: Kracht en onzekerheid..., bij Prostaatkanker partner
« Reactie #90 Gepost op: juli 03, 2012, 20:27:24 pm »
Vanmiddag…dinsdag3 juli, van 12.30  tot 18.00 u in het dialysecentrum doorgebracht..
De hals katheter is door een Nefroloog gezet en daarna is er gelijk 2 uur gedialiseerd.
Alles verliep zeer goed en vlot.
Fijne uitleg, deskundige verpleegkundigen en begeleiding met veel uitleg.
De  laatste bloeduitslagen, die ik  vandaag bij de huisarts meekreeg, om mee te nemen voor de controle bij de oncoloog voor wo. 4 juli…gaf een zeer slechte kreatinine waarde aan.
De waarde was opgelopen van 609  /6.9  naar 925/ 10.5 in 14 dagen. Vandaar dat er nu snel ingegrepen is geworden.
De correcte norm mag tussen de 60 tot 110 liggen
De PSA daalt nog steeds.. De Abiraterone is in dat opzicht positief..  Of de nierwerking daar negatief door beïnvloed werd, zijn voor ons nog..?? 

Voorlopig wordt er met hemodialyse via de halskatheter gedialiseerd in het ziekenhuis, 3X per week.
Al met al, was het toch een zeer vermoeiende middag  voor mijn man.. 
Morgen .. zijn er diverse vragen aan de oncoloog!

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: juli 06, 2012, 23:24:39 pm »
 ;) Hoi... ff bij praten.
***Woensdag 4 juli:
Gisteravond was mijn man kapot moe..
Vandaag woensdag, toch naar Brugge geweest..dialyse werd aangepast.. in het belang van de controle, van woensdag naar de donderdag en vrijdag, ipv 3 dagen achter elkaar als start, opbouwend in tijd.
Daarna 3x per week.. voorlopig dus hemodialyse via de nood/acuut halskatheter..straks als kan over naar de perionaele dialyse..

Vandaag ook een tevreden oncoloog..over de PSA daling.. gezien manlief veel pijn in zijn bekken heeft...en zijn been moeilijk meekrijgt, en een slaperig gevoel er in heeft,  heeft de oncoloog gelijk een ct bekkenvenster scan laten maken.. morgen krijgen we die uitslag.
Nefrologisch is het nu het slechts met f..maar door de dialyse zal dat ook wat verbeteren.. zei hij ook.
Hij gaf ook aan dat de invloed van de nieuwe medicatie daar voor hem geen rol in speelt.
afijn een lange dag met enorm veel verkeershinder...gaar thuisgekomen …bijna 8 uur gereden..file, wegafsluiting..dus omrijden en daar weer in een file gestaan.. warm in de auto pfft..
Morgen na de middag de 2de dialyse..

***Donderdag
Morgen:
Vanmorgen de oncoloog gesproken over de scan uitslag van gistermiddag.
Er waren meer/grotere uitzaaiingen metastasen in het bekkengebied wat gescand was.. te zien dan bij de laatste scan. Maar gelukkig geen breukje erin of zo, te zien.
Hij verwacht dat de Abiraterone, heel misschien ook de pijn zal gaan verminderen gezien het de PSA blijft verminderen.
Wil als het kan,  ‘t voor de pijnklachten, nog even aanzien tot de volgende controle op 31 juli.
Hij sprak ook over pijnstillend bestralen, 5 tot 10 keer.. vroeg wel wat mijn man zelf wilde..
Die wil het dus ook nog ff aanzien tot de komende controle..
Met meer pijn wel contact opnemen..was de boodschap, dan zal er zo wie zo een aantal keren bestraald gaan worden.

middag:
Ondertussen zijn de resultaten al goed merkbaar van de dialyse... De ogen staan veel helderder en...er is weer meer eetlust.
Meer kracht ..ook..lijkt nu.. maar we hebben pas 2 x dialyses gehad... en al zo'n verschil... merkbaar.. dat beloofd wat goeds..
Bij deze keer heb ik veel mee mogen kijken en ook veel uitleg gekregen. Fijn, dit kon ook omdat het nog in een aparte ruimte was. Zo krijg je ook veel meer inzicht in wat dialyse is, en hoeveel verschillen er kunnen ontstaan. Het is echt een precisie job. Veel werk aan bed.. bij aan en afkoppelen 2 verpleegkundigen,  1 die helemaal steriel moet werken.. de ander half steriel bij de machine. Er wordt heel veel gecontroleerd en diverse waardes steeds opnieuw weer genoteerd..wat ook gelijk in de pc gezet wordt..

Morgenvroeg de 3de en weer wat langer..  Daarna voorlopig 3 x per week.. de Hemodialyse.
Ma-wo-vrij  een dialyse van 4 uur sprak men over..
Half negen starten de voorbereidingen..10 tot 15 minuten, dan 4 uur dialyse en dan nog een 20 tal minuten na, om af te koppelen en weer op de been te zijn..
Het worden lange ochtenden om stil te liggen.. rond 1 uur klaar zo ongeveer..

Voor a.s. maandag ook een oproep voor de heelkunde... of dat blijft staan..nog ?? gezien er al ingegrepen is..
Natuurlijk is het wel de bedoeling om de perionaele dialyse te gaan doen..waar de chirurg een buikkatheter voor moet plaatsen..
We horen het wel.. wat gaat komen.

***Vrijdag:
Al vroeg op pad voor de dialyse.. nu op de afdeling en niet meer op de acuut dialyse kamer.
Lange voormiddag zo.. en dat in het vervolg 3 x per week.. pfftt

Als je het zo allemaal bekijkt, wordt daar enorm hard gewerkt.. ik zie een afdeling wat draait als een goed geoliede machine.. Zeer alert en prettig in omgang met de patiënten.. en met elkaar.
Gelijk vandaag ook een calamiteit bij een patiënt.. op de unit bij mijn man.. Wat ik kon volgen was een zeer snelle adequate  handelswijze.. alle zorg die nodig was.. Dat geeft ondanks de extra drukte, en onrust, toch ook een goed gevoel..
De rust en kalmte met de nodige snelheid was perfect.. De patiënt werd gestabiliseerd en naar de IC vervoerd.

Mijn man had toch wel moeite met het lange liggen…redelijk stil liggen dan… de pijn en het vervelende gevoel in zijn been nam toe..omdat hij op het laatst geen goede houding meer kon vinden.
Dit keer niet zo fit erna als de eerste 2 keren.. is thuis dan ook weer gelijk naar bed gegaan.  Tegen 5 uur weer op.. aan alles te zien en merken dat het niet zo goed ging als de dagen ervoor..
Kon ook niet lekker rechtop blijven zitten..voelde zich dan niet zo lekker nl.
Wel merk ik op, dat het dikke been en voet..minder gezwollen is..
Het eten smaakte… maar toch minder trek.. Na een uurtje of 3 op geweest te zijn, toch maar weer naar bed.
Daar baalde hij toch wel van..

Het is weer veel info ..  het was ook een hectische en vermoeiende week.. voor beiden.
Voor allemaal  een goed weekend.. en blijf..”lachen” of een glimlachje op zijn minst iedere dag een keertje..
Voor iedereen veel geluk, kracht, sterkte en vertrouwen  in….het best mogelijke..
Jet ;)

« Laatst bewerkt op: juli 06, 2012, 23:26:46 pm door Jet »

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: juli 07, 2012, 18:47:35 pm »
hoi Jet,

wat een vermoeiende en hectische week voor jullie beiden
aan de ene kant goed dat de psa waarde is gedaald
maar ook weer best heftig dat er meerdere uitzaaiingen te zien zijn in de bekken
amai 8 uur gereden, zal wel zijn dat je dan enorm vermoeid ben en dan die warmte erbij ??? ???
nu te hopen dat de pijnklachten niet erger worden voor  de volgende controle
en dan gaan ze pijnstillend bestralen, goed dat dit allemaal mogelijk is hé
ik geef jullie beiden een dikke powerknuffel
want is toch best een zware strijd voor jullie
warme groetjes
 :-* :-* :-* :-*
xxx Sabine

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: juli 09, 2012, 15:44:49 pm »
Weer een stapje verder..

Vandaag is er door mijn man eerst gedialiseerd en ondertussen had ik een gesprek met diëtiste..
Er wordt veel gevolgd door een diëtiste..ontdekte ik.. Bloedwaarden bepalen nu ook meer wat de voeding betreft..  Het mag door de dialyse wat minder streng…hé, dat is een leuke bijkomstigheid..voor iemand die graag eet..
Graag  eten…en met smaak, tja, dat begint zo zoetjes aan weer op gang te komen.. 
Eten en blijven eten…doet ook veel voor de conditie..vandaar dat ik de instelling al had..liever af en toe wat wisselen en smokkelen.. met wat liever niet gegeten mocht worden en daarbij iets wat heel laag in belasting voor de nieren is..dan strikt, en niet of te weinig eten.. Uiteraard wel de  kaliumwaarde blijven volgen..
Uit het gesprek bleek..dat er al goed met eten omgegaan werd.. het reëel nadenken en schuiven met mogelijkheden was prima..
Door de dialyse worden er meer afvalstoffen weg genomen,  vandaar dat er wat meer ruimte komt.
Bv. Een banaan..een fruitsoort wat gemeden moest worden..maar nu..VOOR de dialyse wel een keertje mag.. Ook de melkproducten.. er mag nu weer wel 1 bekertje melk gedronken worden..
En zo zal er meer zijn..
De diëtiste  gaf een het boek Lekker eten.. wat uitgebracht is door de nier stichting..met tips en recepten..  Handig.. en aanvullend voor mij.
’t Creatief zijn met koken en kruiden.. komt nu nog meer van pas. Smaak is zo belangrijk om het eten ook lekker en aantrekkelijk te houden. :)

Daarna was de afspraak bij de vaatchirurg..voor het bekijken en afspreken voor ‘t plaatsen van de buikkatheter. Fijne uitleg en…zover ‘t nu bekeken kon worden is het ook mogelijk..
Er was een “confronterende vraag” over wat te doen als de natuur zelf ingrijpt op het leven”
Bv.. hartfalen tijdens OK of erna enz.. Tja, dan wordt je ff op de feiten gedrukt..dat het ook mis kan gaan.. Het geeft wel duidelijkheid voor alle partijen als die vraag ook beantwoordt is..
Binnenkort intake narcotiseur.. en als die groen licht geeft.. de operatie.
Het was eigenlijk een te lange voormiddag/middag..
De vermoeidheid was duidelijk te merken en zichtbaar tijdens de rit terug..

Alles is en wordt gedaan in het kader voor de kwaliteit van leven!!

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: juli 09, 2012, 20:00:25 pm »
Tja...ik was ff te enthousiast. Met te schrijven…verbeterde eetlust.. en beter voelen.
Vandaag dus in het totaal…geen goede dag!!
Het vermoeide gevoel is vermeerderd.. in de zin van...zich, na een paar uurtjes op bed weer opgestaan te zijn, zich totaal niet lekker voelen.. Benen die vervelen..of pijn doen.
Geen eetlust.. nog even een beetje verse bouillon/rundvlees soep..geprobeerd.. (normaal echt dol op) maar nee...het ging niet.
Voelde het gelijk omhoog komen....tja.
Temp opgenomen..lijkt wat hoger..maar niet veel..straks nog eens controleren.
Vanmiddag is er ook al de planning nog telefonisch doorgegeven.. Fijn dat, dat al vast ligt nu.
27 juli  na de dialyse, 'n hartfilmpje en anesthesist onderzoek/gesprek, daarna verpleegkundige intake. Of dat niet teveel zal zijn..?. Hopelijk voelt hij zich dan al wat fitter..door de dialyses.
 Op 16 augustus staat de operatie voor de buikkatheter ingepland.. Dan zijn de lichamelijke voor bereidingen voor de PD Peritoneaal dialyse klaar..  en kan er na een week of 2, langzaam aan begonnen worden met de training om dat later ook zelfstandig thuis te kunnen..

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: juli 16, 2012, 12:56:18 pm »
Na een 6 tal keer dialyse.. is het in het totaal, toch wel wat beter aan 't gaan.
Is mijn voorzichtig optimistische conclusie! :)

Zo wie zo...is er al, heel veel minder oedeem vorming..
Fijn ook, dat er wat meer energie is..
WAT = niet veel maar ietsje!! Alle beetjes meer is goed..
Op de dialyse dag is dat minder te merken.. dan is het moe thuiskomen, wel of niet meer eten en slapen tot een uur of 4 soms 5uur n.m.
Gelukkig is er nu veel sport op tv, in het bijzonder de tour  die gekeken kan worden.. tegen 7 a 8 uur in de avond is de energie weer op.
Het eten smaakt meestal wel weer, maar dat kan plots ook tijdens het eten nog veranderen.
Het is moeilijk wennen voor hem, aan het feit dat zijn leven zo beperkt is geworden..  
Niet even te kunnen gaan wandelen of zelf er op uit te kunnen.. en zomaar even een boodschapje te doen
De weinige energie... om zelf eens spontaan op te staan bv..wat water te gaan nemen... dat is echt een baalpunt..
Al zeg ik nog zo vaak, ik haal of doe het wel even...
Tja, ik begrijp het wel.
Dat zal wellicht nog wel wat gaan verbeteren  als er langer gedialiseerd is..
Terug komen in energie, zoals voor de ergste nierproblematiek...van de laatste 2 maanden, zit er niet meer in waarschijnlijk, maar wel wat meer dan dat het nu is.
Dit zal nog de nodige tijd vragen..
Er is nu nog geen reserve..
De Kanker en uitzaaiingen in de botten enz, waardoor het bewegen en lopen ook door beïnvloed wordt, spelen daar ook absoluut een rol in..
Tja, het is en blijft leven van dag tot dag..week naar week, maand na maand..
Met goede en minder fijne dagen of ervaringen..  

Dit jaar heb ik zelf geen zomer gevoel...het is net alsof alles voorbij gaat en je de tijd niet meekrijgt.. zo snel of veraf is dat.. Raar idee..en gevoel..
Je bent er..     maar beleeft het zo anders.. alles komt en gaat en gaat ongemerkt voorbij..
Ik heb ook geen idee soms hoever het jaar al weer is gevorderd..
Dat zal alle drukte en zo wel doen.
Ach wellicht ervaren velen dat ook wel zo... raar gevoel..net alsof je in een luchtbel leeft, en de rest gewoon verder gaat..

Zolang het zo gaat en is, zou het beter kunnen maar is het toch goed!
Zagen en klagen..heeft geen zin, dat zou het ook echt niet gemakkelijker maken .. dus dat proberen we ook echt te vermijden, accepteren is, hoe logisch het ook kan zijn, toch wel eens even  moeilijk..
Het beste maken van wat er is...zit vaak al in hele klein dingetjes, en dat kan altijd!!
Een beetje meer zon zou welkom zijn..bij wie niet!!  ;D
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2012, 14:26:20 pm door Jet »

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: juli 29, 2012, 23:05:20 pm »

tja, wij hebben a.s. dinsdag weer controle oncoloog..
De dialyse verloopt op zich goed.. De oedeem in de benen is verdwenen.. De huid is ook weer wat soepeler..
Er waren geen problemen voor de Anesthesie, zodat op 16 augustus de buikkatheter ook geplaats kan worden. De  PD verpleegkundige.. heeft aangegeven om daar persoonlijk ook bij aanwezig te zijn.. Fijn, dat het zo goed begeleid wordt allemaal.
De psa daalde tot nu toe door de Zytige-Abiraterone..
Toch vind ik dat het het steeds wat minder gaat met mijn man..
Vermoeidheid neemt toe, en de eetlust af, gewicht minderd,  meer problemen met been, PIJN en slapend gevoel en daardoor ook minder kracht..
Het kan op een dag wel erg wisselen.

Hopeljk dinsdag wat meer antwoorden..

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: juli 30, 2012, 14:23:42 pm »
Vandaag 30 juli, tijdens de dialyse is er een uitgebreide  de bloedcontrole geweest.
Daar  vanmorgen ook gelijk  de uitslagen van uitgeprint  gekregen,  voor de controle .. bij de oncoloog morgen.
Tja,... shitt... de PSA is bijna verdubbeld in 3 weken..  Dat is geen goed teken..
Manlief is erg geschrokken en ontmoedigd.
Er waren nog enkele waarden veranderd. Met name de fosfor.
 Die wordt woensdag nogmaals gecontroleerd en als die nog steeds niet correct is, zal er een medicatie voor bij komen. De diëtiste.. waar vanmorgen ook een gesprek mee was vertelde wel, dat 90% van de dialyse patiënten een fosfor medicatie nodig hebben..
Ook kwam het afvallen ter sprake..  in 3 weken bijna 5 kg,  dat volgen we eerst nog eens 2 weken en dan wordt er zo nodig extra, een vloeibare voeding ingezet.
Tja, dus zo zijn er nog meer vragen morgen..

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: augustus 02, 2012, 18:40:04 pm »
Helaas, dinsdag bij de controle  een weinig uitsprekende oncoloog..  :(
Ik ben er eigenlijk nog een beetje door in een mindere stemming..
Zijn reactie was ..dit is na de start op 4 mei  van de Zytiga-abiraterone, de eerste stijging.. en op 1 negatieve marker kan ik  geen uitspraak doen . Bij de voorgaande controles was er daling..(paf, ik had echt zoiets van.. De PSA is wel in 3 weken gelijk, bijna net zo hoog  weer als met de start..)
Ik begrijp ook wel dat dit moeilijk is, maar geen positieve of negatieve of wat uitleg, tja, dat is toch niet zo fijn.
Afijn... hij luisterde naar de klachten en reageerde minimaal. . bekeek in de computer wellicht de laatste scan nog eens en gaf voor de komende maand  de tabletten. Voorlopig doorgaan dus met de medicatie.. over 4 weken terug komen..
 De arts kreeg de bloeduitslag wel  dezelfde middag, de secretaresse had die van te voren al wel in het dossier gelegd, omdat we die vanuit een ander ziekenhuis,  waar de dialyse is meegebracht hadden.. Helaas had hij die nog niet voordien bekeken en  moest die terwijl wij al binnen waren, ook eerst nog bekijken..
Misschien is dat ook iets wat een rol in het totaal had....
Ach, ik zoek zo een verklaring... om mijn teleurstelling in het gesprek enz.  te verwerken..
Het is gewoon een KL... ziekte..  met goede en minder goede uitslagen ..
Tegenvallers en te veel zorgen.. veel wachten en afwachten..
Ik zie dat het niet zo goed gaat.. er  toch wat eerder naar extra pijnstilling wordt gegrepen..  Dat zelfs eigenlijk niet graag doet.. Het steeds meer een probleem is om een goede houding te vinden.. zowel op de bank, ligstoel,  als op bed.
Vandaag… is dat te sterk aanwezig..  en vanmiddag werd hij helemaal niet lekker..
Wat komt er nog??
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2012, 18:43:41 pm door Jet »

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: augustus 02, 2012, 19:52:42 pm »
ach Jet, verdomd moeilijk hé als de dokter zo weinig reageert
je had op antwoorden gehoopt omdat de PSA zoveel gestegen is ineens
nu maar weer een maand wachten, geduld en nog eens geduld
daar zijn die dokters wel goed in, begrijpen ze dan niet dat het voor ons zo moeilijk is
altijd maar dat wachten
je ziet hem afzien en hij kan geen goede houding vinden, dus ook veel pijn
niet gemakkelijk om je partner zo zien achteruit te gaan
ik wou dat wat voor je kan doen
het enigste wat ik kan is je wat kracht en moed doorsturen
en je ook een dikke powerknuffel te geven
en een dikke oppepknuffel, want je kan het gebruiken
 :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
xxx Sabine

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: augustus 10, 2012, 22:40:10 pm »
Fijn om steun te voelen via het forum..
Dank daarvoor!! :)

Vandaag een nieuwe bloeduitslag..en ook die is fout, weer een stevige stijging van de pSA
Daarbij zijn de longen die ook te zien zijn op de toraxfoto, die gemaakt werd ter controle van de plaatsing van de nieuwe halskatheter voor de dialyse, dinsdagmiddag, ook niet zuiver..vertelde de arts vandaag.
 Er was vorige week al veel storing bij het dialiseren en om die reden is de halskather toen het dialiseren helemaal niet meer lukte, er maandag ook uitgenomen
 Dus.. moest er weer een nieuwe gezet worden..dinsdag.
Deze keer was het ook veel pijnlijker en verliep dat ook moeizamer..

Al met al, waren 't 2 vervelende weken .. met strubbelingen.. en geen positief nieuws..

Lorenzo

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: augustus 11, 2012, 00:39:29 am »
Hallo Jet,

Ik ben een 18-jarige Oost-Vlaamse student en heb even je verhaal gelezen.. ik zie dat je in het algemeen zeer positief blijft over je situatie, ondanks dat het soms (zoals de afgelopen 2 weken) wat moeilijker loopt..

Ik werk eigenlijk aan een enorm groot verslag rond kankerpatiënten, het komt er op neer dat ik altijd zeer uitgebreid met patiënten praat over de dingen waar zij over willen praten, de dingen die ze kwijt willen kunnen ze aan mij vertellen en ik schrijf dan zeg maar een "mini-verslagje" over elke patiënt, over hoe zij in het leven stonden voor de ziekte, vergeleken met nu etc.. uiteraard kiest de persoon zelf wat ik erin laat staan en wat weg moet, de privacy wordt altijd gegarandeerd! Indien je interesse hebt, stuur me dan maar een berichtje via deze site :)

Indien je dat liever niet doet, geen probleem hoor :)

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: augustus 11, 2012, 06:53:15 am »
hé Jet,

je verwacht je er aan en toch komt het nieuws keihard binnen hé
longen ook iets te zien nu
weet even niet wat zeggen maar,
ik kom je even een stevige powerknuffel geven voordat ik vertrek
zal je zeker kunnen gebruiken nu
xxx Sabine

Christelke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: augustus 11, 2012, 16:01:59 pm »
Hallo Jet,

Het is inderdaad zoals Sabine al schreef: je weet dat er eens slecht nieuws zal komen, en wanneer het dan zover is, is het een enorme klap... 

Ook ik stuur je een dikke steunknuffel en ik wens jullie beiden heel veel kracht toe!

Veel liefs,
Christel

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: augustus 11, 2012, 23:31:56 pm »
Het zou ook veel fijner zijn om positief nieuws te kunnen schrijven. :)
Ondanks de confrontatie met een 2de stijging, is de stemming  bij manlief gelukkig nog niet omgeslagen.  En dat is voor nu toch positief!!
Dat verzacht ook de dreun die er is.. zodat je nog meer kunt steunen.
Als je al zo lang in de mallemolen zit, dan heb  je als partner meestal al veel  gelezen, gehoord en ervaren.. en aangezien, en nog blijf je zoeken naar opties die een positieve invloed in het proces kunnen zijn of worden.  Zodat het een “zachtere” strijd  is/wordt.

.. Als partner, kun je wellicht ook helderder kijken, vooruitkijken en al eerder de kleine verschillen signaleren. Tenminste als je ook objectief kunt blijven kijken.
Ondanks je het al aanvoelt  en in calculeert, dat het absolute omslagpunt steeds dichterbij komt, of al er is.. hoor je toch niet graag de bevestiging dat het inderdaad zo gaat zijn.
De eindstreep…. Is niet zoals bij de olympische spelen  een mooie finale… het is een verloren wedstrijd zonder winnaar… De k-monstertjes gun ik nl. geen enkele prijs!!

Eigenlijk zie ik het al een aantal maanden, heel helder waar het naar toe gaat,
en accepteer dat ook ..maar als partner heb je ook de andere kant, de kant van 't niet graag zien en ervaren dat je man zijn strijd en vertrouwen in een langer leven dadelijk los moet laten.
Je hebt ook respect voor die strijdbaarheid.. die hem al veel extra tijd gebracht heeft  met alle plussen en minnen die dat ook meebracht.
Respect voor hoe er door hem met PK omgegaan wordt.
Dat komt niet gelijk, dat heeft ook tijd nodig gehad om het zo te kunnen gaan zien..
Het zal een moeilijk moment zijn als er gezegd moet worden.. we kunnen niets meer doen aan de kanker, behalve het zo comfortabel mogelijk te maken.
Tja, ik weet dat het komt, inderdaad… en ook dat het steeds dichter bij is gekomen, dagelijks zijn er mannen, vrouwen, kinderen die dat te horen krijgen..
 Vandaar dat ik mij intern, ook  steeds meer begin te wapenen om dat goed op te pakken en  zo de power  en rust houd, om mijn man dan te kunnen blijven motiveren en steunen in zijn wellicht moeilijkste tijd.
Zolang er niet gezegd is… stop!!  Gaan we voor het meest haalbare.
 En dat is voor nu, 11-8-’12, toch vooruitkijken naar een succesvolle plaatsing van de buikkatheter a.s. donderdag.  

Genieten we ondertussen samen van de zon en de tuin als het enigszins kan..
Goed plan.. voor iedereen!
Niet vergeten...om het ook te DOEN!! ;)

Veel positiefs en mooie/goede momentjes voor ale dappere strijders/sters en allen die hen dierbaar zijn!