Auteur Topic: Kracht en onzekerheid..., bij Prostaatkanker partner  (gelezen 143796 keer)

herbybg

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Kracht en onzekerheid..., bij Prostaatkanker partner
« Reactie #30 Gepost op: maart 18, 2012, 18:41:34 pm »
@ Jet,

Betreffende uitzaaiingen enz hoodrde ik onlangs op VRT-1 iets over UZ-Gent:

Krachtige precisiebestraling bij uitzaaiingen prostaatkanker stelt hormoontherapie uit

ONDERZOEK VAN URO-ONCOLOGISCHE GROEP UZ GENT TOONT GUNSTIG EFFECT VAN STEREOTACTISCHE RADIOTHERAPIE

15 maart 2012 – Door mannen met een beperkt aantal uitzaaiingen na prostaatkanker een zeer krachtige en precieze radiotherapie of bestraling te geven, winnen artsen gemiddeld meer dan drie jaar alvorens bij die patiënten met hormoontherapie te moeten starten. Dat stellen onderzoekers van het Universitair Ziekenhuis Gent vast. Het is goed nieuws, want hormoontherapie zorgt voor veel bijwerkingen, zoals osteoporose, hartproblemen, impotentie, vermoeidheid en storingen in het suikermetabolisme.

ZEVEN TOT TIEN BESTRALINGEN

De onderzoekers van het UZ Gent volgden in hun studie meer dan 30 patiënten die stereotactische radiotherapie ondergingen. Zij hadden allemaal drie of minder uitzaaiingen of oligometastasen na prostaatkanker. "Als we bij deze patiëntengroep hormoontherapie hadden opgestart, hadden zij hiervan ook de vervelende bijwerkingen ervaren", zegt prof. dr. Gert De Meerleer, radiotherapeut-oncoloog in het UZ Gent. De patiënten kregen onmiddellijk na de diagnose van de uitzaaiingen zeven tot tien zeer gerichte radiotherapiesessies of bestralingen aan een ritme van drie per week. Ter vergelijking: een gewone bestraling omvat 25 tot 38 sessies. De exacte locatie van de te bestralen zone werd bepaald na onderzoeken zoals een PET/CT-scan om uitzaaiingen in de lymfeklieren en/of het bot op te sporen.

TOENAME LEVENSKWALITEIT

Bij alle mannen duurde het gemiddeld 38 maanden na de laatste krachtige precisiebestraling vooraleer een definitieve hormoontherapie moest opgestart worden. "Die 38 maanden is ongeveer even lang als de periode waarna er hormoonongevoeligheid kan optreden, dus onze patiënten winnen meer dan drie jaar aan levenskwaliteit. Bovendien hebben we tot nu toe geen enkele patiënt gehad die hervallen is ter hoogte van de bestraalde regio", zegt Gert De Meerleer. Cruciale succesfactoren daarbij zijn het gebruik van beeldvorming (d.w.z. vóór elke bestralingssessie wordt een controlescan genomen) en de expertise van een multidisciplinair medisch team van urologen, radiologen, radiotherapeut-oncologen en nucleaire geneeskundigen. Het wetenschappelijk werk van dit team werd recent bekroond met de eerste prijs van de Belgische Vereniging voor Radiotherapie en Oncologie.

FINANCIELE ASPECTEN
 Voor de patiënt vertegenwoordigt stereotactische bestraling geen meerkost. Integendeel, naast de lichamelijke en mentale voordelen worden ook de kosten voor de hormoontherapie een hele tijd uitgesteld. Jammer genoeg is stereotactische radiotherapie nog niet opgenomen voor terugbetaling via de ziekteverzekering. Dat betekent dat radiotherapiediensten deze behandeling deels mee financieren en dat hun artsen voor het verder optimaliseren ervan aangewezen zijn op wetenschappelijke fondsen.

Met het oog op toekomstige terugbetaling wordt momenteel een evaluatie vanuit maatschappelijk en gezondheidseconomisch standpunt gepland.

PERSPECTIEVEN VOOR NIERTUMORUITZAAIINGEN
 Dit onderzoek werd uitgevoerd over een periode van zes jaar, sinds eind 2005, en loopt nog verder door. "Het opent zeker ook perspectieven voor de behandeling van uitzaaiingen bij niertumoren, waarvan tot vandaag altijd gedacht werd dat ze ongevoelig waren voor bestraling", zegt dr. Valérie Fonteyne, radiotherapeut in het UZ Gent. "De voorbije twee jaar werd een tiental patiënten succesvol behandeld. Positieve resultaten dus, maar het is nu nog te vroeg om over die patiëntengroep al definitieve conclusies te trekken."

Verder weet ik dat de klinische testen bezig zijn met ARGYRIN (Dr Malek). Dit spul zou de uitzaaiingen afbreken.

Ook gelezen op TxT van ARD dat men met nieuwe techniek aan de Univ Washington de zogen. zwevende kankercellen in bloed beter kan traceren (tot 93% zekerheid), die voor de uitzaaiingen zorgen... Dus terug ne stap dichter bij een oplossing tegen uitzaaiingen...
« Laatst bewerkt op: maart 18, 2012, 18:45:39 pm door herbybg »

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: maart 18, 2012, 19:12:13 pm »
Hallo herbybg ,

Goed van je om dit hier te vemelden.. dank je wel!!

Goed nieuws was het om dat deze week op het nieuws te horen.
SUPER, dat de ontwikkelingen steeds meer verbeteringen en mogelijkheden bieden..
Dat geeft straks, als het beter beschikbaar is en betaalbaar geworden is, veel mannen meer mooie jaren na de diagnose prostaatkanker!!
Tja, als je dat bericht hoort, spits je gelijk de oren en wordt je enthousiast..
Waarna je even later gelijk weer terug op aarde landt, als het goed tot je doorgedrongen is,
dat het niet geschikt is of lijkt te zijn, als je al heel ver bent gegaan in de behandelmogelijkheden en er meer uitzaaiingen zijn..
Maar wie weet... denkt daar de behandelende arts anders over.
Het zal zeker ter sprake komen!
Positieve berichten...moeten we zeker positief bekijken!!

herbybg

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: maart 19, 2012, 18:48:00 pm »
Oh ja, nog een intressant nieuws voor ons, kankerpatienten:
Aan de Medische Hogeschool Hannover/Leibnitz, is er onderzoek gedaan op "het mechanisme van kankercellen"...
De kankercellen scheiden een eiwit af, waardoor de omliggende cellen de kankercel afschermen tegen de eigen lichaamsafweercellen.
Daardoor blijft de kankercel buiten schot voor ons afweersysteem.
Nu is na onderzoek komen vast te staan dat de natuurlijke werkstof Argyrin dit mechanisme afbreekt, waardoor de kankercellen komen bloot te staan aan ons afweermechanisme.
Aan die Univ hebben ze de Argyrinstof chemisch nagebouwd, en zo veel sterker gemaakt(nu is dit te patenteren, en een natuurlijke stof niet!!!).
Dit mechanisme is al een tiental jaar gekend, en nu wordt het na de dierproeven sinds jan 2012 in klinieken op mensen getest...
Dus als medicijn over enkele jaren te verkrijgen... (waarom duurt dat zólang?)

Ik heb ook gelezen over de Graviola thee, is ook de nodige aandacht waard! ( maar terug een natuurlijke stof waar niets aan te verdienen valt!!!)

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: maart 20, 2012, 00:12:44 am »
Fijn,  om met "nieuwe"  informatie nog heel lang vooruit te kunnen kijken..voor de mensen die daar voor in aanmerking komen.
Wij... kunnen dat niet... echt niet meer is vandaag te kennen gegeven.

Vandaag op controle geweest... pftt.. geen goede uitslagen, verdorie
Controle bij nefroloog was niet positief..  :'(
Hij sprak open en was heel duidelijk... op zich is dat super prettig, echter wat hij moest gaan zeggen en ook deed, was niet zo fijn.
Nierwerking super slecht..nu, 1 nier en nog  maar 11 % werking..
Nog wel of geen dialyse meer gaan volgen?, weegt die belasting op tegen, de levenskwaliteit die erdoor kan verminderen voor de tijd die er nog zal zijn.
Dat gaan overwegen, daar staan we voor.. wachten ook het gesprek a.s. maandag daarvoor eerst af.
Psa, is helaas in  de laatste 4 weken weer verdubbeld. Ook dat is een slechte prognose voor de nabije toekomt..
Maandag a.s. echo en afspraak bij uroloog.. Ik ben benieuwd wat daar besproken gaat en kan worden!
Mijn man is stil, humeurig..tja, ook dat is niet fijn, maar zo begrijpelijk!!

Het zal een moeizame week gaan worden... hopelijk heeft de Uroloog  a.s. maandag nog iets positiefs in zijn goochel hoed!!
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2012, 20:20:05 pm door Jet »

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: maart 26, 2012, 23:43:18 pm »
Tja, en toen was het weer maandag!!
En nee...helaas geen positieve uitslagen.
We waren vanmorgen al vroeg in het ZH voor de geplande echo's. van de nieren en van de schouder (die nog behoorlijk pijnlijk is).
Er zijn na de echo ook foto's gemaakt van de schouder. Half 11 was de afspraak bij de uroloog..
Daar was het razend druk en liep het uit..of.. wij werden in wacht gehouden?? Om 12 uur was het aan ons..
De uitslagen van de echo's en rontgen waren er dus ook al..fijn!!
Tja,... schouder bleek een trapezebreuk bij aanhechting van de spieren in het sleutelbeen..
Zoals ik al eerder schreef dus toch, oorzaak  de broosheid door metastase. (zie 17 maart)
Echo nieren, niet oke. Er zijn uitzaaiing ofwel metastase te zien.. bij de niet werkende nier.
Dat geeft aan dat de metastasen nu ook in de weke delen zitten!
Alles bij elkaar, PSA te snelle stijging, slechte nierwerking, en de ontdekkingen van deze morgen, was de aanleiding voor opname, zodat alles opnieuw uitgebreid onderzocht kan worden zodat er een kompleet plaatje komt. De buitenkant ziet er goed uit, maar de binnenkant daar gaat het niet goed mee..
De tumorengroei...is te snel aan het worden..
Vanmiddag zijn er al longfoto's gemaakt.. morgen wordt in de enige nog minimaaal werkende nier een drain in gezet..
Donderdag is er een botscan. wat er nog meer komt ..dat wachten we maar af.
Afijn...alle behandelende artsen worden betrokken in de onderzoeken en 't overleg..
Hopenlijk einde van de week meer duidelijkheid  voor..wat nu, en hoe verder!

De toverhoed...zal leeg raken of al zijn??

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: maart 28, 2012, 09:13:13 am »
ff bijpraten..

De nefrostoma (drain) is gisteren geplaatst.. De operatie is goed verlopen..
Deze keer was mijn man niet zo snel, bij en wakker als bij de eerdere operatieve ingrepen, terwijl de ingreep op zich... niet zo lang zou duren..
Zijn (gebroken) schouder..is door het liggen wel pijnlijker momenteel. Donderdag zal die nadat de botscan gemaakt is...ingetaped gaan worden.
Is wat we nu weten.. we zien wel of de planning hetzelfde blijft.

Gisteren, belde mijn vriendin, ze moest 't ff van zich afpraten..(haar man heeft inmiddels ruim 1 ½ jaar prostaat kanker) ze waren op controle geweest en... ook daar is het momenteel miserie.
De PSA was enorm gestegen naar de 150..en hij heeft veel pijnklachten..
Tja, Daar gaat het ook te snel de verkeerde kant op.. PFFT
Hij krijgt a.s. donderdag ook een botscan... en zal daarna doorverwezen worden naar het Radboud universiteits ziekenhuis te Nijmegen.
Hopenlijk zijn er voor hem meer mogelijkheden dan er destijds bij mijn man waren..
De nieuwste medicaties kunnen wellicht voor hem wel een uitkomst bieden! Dat positieve kon ik haar dan ook vertellen...

pfffttt  we hebben samen even aan de telefoon gefoeterd,(op zijn zachts uitgedrukt) en ook even gelachen om het feit dat ze beiden tegelijk een botscan krijgen, maar dan wel ruim 350 km uitelkaar..België/ Nederland.
Mijn man heeft 10 jaar "voorsprong"  dus kan ik haar veel steunen door alle ervaringen die er bij ons al zijn..
En is het ook fijn om te delen en te praten over wat die kl ziekte, met je partner, dus ook in je relatie doet.

Zodra er weer nieuws is... plaats ik het wel weer op dit forum.
Ik heb er veel aan gehad om 't hier van anderen te mogen lezen en te volgen!
Uit ervaring weet ik, dat het ook fijn kan zijn, om zo wat info op te doen als je met de ziekte geconfronteerd wordt of al bent..
Wel met de aantekening... dat ieder persoon het anders zal ervaren..
en dat er veel verschillen zijn in behandelingen en ziekenhuizen met hun behandelende artsen.
En in het verloop van de PK proces.  Ieder persoon is opzich uniek!
Wat ik mijn vriendin en haar man aangeef ..is blijf positief... en zo lang mogelijk actief, zonder te overdrijven..
Luister naar je lijf...en ga vooral niet bij de pakken neerzitten..
Er is zoveel... mogelijk.. en nog zoveel te genieten!!

Groetjes, Jet.

Christelke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: maart 28, 2012, 22:09:00 pm »
Lieve Jet,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog op het forum geweest ben.  Ik had gewoon eventjes de kracht niet meer...  Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat het niet goed gaat met je man.  Gelukkig heeft hij zo'n sterke vrouw naast zich staan.  Ongelofelijk hoe je de moed erin houdt en hoe je - ondanks alles - toch nog positief kan blijven.  Ik wou dat ik ook die kracht had. 
Hopelijk heeft hij niet te veel pijn en kan hij zelf ook de moed vinden om met dit alles om te gaan. 
Ik duim alleszins mee dat er toch nog iets uit het toverhoedje tevoorschijn kan komen, dat hem toch nog verder kan helpen!!  Ook al ben ik een tijdje niet meer op het forum geweest, ik denk heel erg veel aan jullie beiden!

Warme groetjes en een dikke troostknuffel,
Christel

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: april 01, 2012, 01:32:27 am »
ff bij praten..
 Een rare week is het geworden.. met iedere dag wel een andere ervaring of nieuws.
Vrijdag.. bericht we gaan bestralen dus s'middags bij de radioloog geweest... er komen 10 bestralingen in de komende 2 weken.. Bij de gebroken schouder, pijn verlagend en bot versterkend aldus radiologe..Zodat de breuk ook wat beter kan genezen. Momenteel veel pijn.. (geen pijnbestrijding vanwege de nierwerking) Als enigzins kan, dan liever niet..en mijn man hoopt zo de nierwerking zo goed mogelijk te kunnen houden ...zodat er geen dialyse komt..
Tja, hij is erg hard voorzich zelf..
Dapper, maar ook wel moeilijk voor mij om dat zo te zien. Echter als hij daar voor kiest is het goed!!

Vandaag ...vertelde de uroloog, als de bestraling maandag goed ging..dat er nu ook besloten was, dat de prostaat dan ook nog erbij bestraald  zou kunnen gaan worden.. Afwachten dus..
De komende week nog in het ziekenhuis...en misschien in het paasweekend even mee naar huis.(verjaardagen van mijn dochter en schoonzoon) waar hij graag bij wil zijn..
Tja, ik hoop voor hem dat het kan en het niet te vermoeiend is... gezien er een lange rit voor gemaakt moet worden..
Gezien er iedere dag veranderingen zijn in wat kan of niet ... bekijk ik het maar van dag tot dag..

Groetjes Jet
« Laatst bewerkt op: april 01, 2012, 01:36:45 am door Jet »

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: april 01, 2012, 10:14:34 am »
hoi Jet,

ik kom je even hier ook een dikke knuffel brengen
ik lees normaal hier niet meer gauw omdat ik hier een héél goede en lieve vriend heb verloren vorig jaar mei
en telkens als ik dat hier openklik voel ik veel pijn
maar ik wou jou toch even een steuntje in de rug komen brengen
je bent zo sterk, zo moedig, en altijd klaar om iemand anders te steunen
ik herken veel van mezelf in jou
hoop echt dat die bestraling de pijn wat gaat verlichten bij jou man
hij is enorm dapper, kan ik geloven dat het moeilijk voor jou is
ik duim er ook voor dat hij in het paasweekend naar huis mag om de verjaardagen te vieren
ik wens jullie veel sterkte, moed en kracht toe
en voor jullie beiden een dikke powerknuffel
xxx Sabine

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: april 01, 2012, 12:01:37 pm »
Lief van je Sabine..om dan toch ff te lezen. En je knuff doet mij goed, dank je wel. 
Ik vermoed dat je Bert Rolloos bedoeld...tja, dat was een kanjer.. ook op dit forum!
Ik heb zijn toppic ook gevolgd en dat heeft mij ook meer inzage gegeven en moed doen houden en geeft mij nu nog kracht...als ik weer eens even terug kijk.
De realiteit gaf hij zo goed en positief weer... Daar kunnen veel mensen ook wat goeds uithalen, ongeacht het kankersoort. Voornamelijk  de positiviteit en 't realisme. De power om te strijden..
Dat is ook de reden dat ik hier schrijf hoe ik het als partner tegenkom en wat wij ervaren ook deel.. Zoals ik al eerder schreef, ieder geval is anders en uniek.
Door wat meer te lezen wat iemand tegen kan komen, geeft het ook misschien ook wat rust als er zo ook meer informatie is.
Positiviteit , als je dat kunt behouden...is dat een enorme kracht...
Fijne dag en  mensen....geniet van veel.. Het glas is altijd nog halfvol!!!! :D

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: april 01, 2012, 12:49:11 pm »
Hoi Jet,

krijg even koude rillingen, ja het is Bert Rolloos, ik wist niet dat jij hem ook kende
2 jaar geleden in maart heb ik hem toevallig leren kennen op het forum, normaal keek ik alleen op het borstkankerforum
Maar ik hoorde zijn naam nogal eens vallen en soms kwam hij ook op het borstkankerforum schrijven
zijn positiviteit, kracht moed, optimisme en humor vielen me direct op
ik ben hem toen gaan volgen op dit forum, we konden het héél goed met elkaar vinden
we hadden dezelfde soort van humor
na een tijdje begonnen we elkaar persoonlijk te antwoorden, via mail
we werden op korte tijd vrienden, soulmates gelijk ze dat noemen
En wat ik prachtig vond, mijn man steunde me hierin, die wist dat het puur vriendschap was, die was niet jaloers
Bert was een echte babbelaar, na een tijdje vond hij mailen niet genoeg
vroeg hij of ik MSN had, heb dat toen speciaal geïnstalleerd voor hem
we babbelden toen elke dag uren aan een stuk
heb héél veel leren relativeren dankzij hem, we hebben ook wat afgelachen
in Hasselt 2010 zijn we toen eens bijeen gekomen in Hasselt, was hij ook bij
was de eerste keer dat ik hem zag, maar het was precies of ik hem al jaren kende
we raakte niet uitgebabbeld
ik ben hem blijven volgen, ook toen hij slechter werd, ik was zijn beterschapsbloempje zei hij altijd
toen hij niet meer kon msn'en belde ik hem regelmatig
ben hem bij zijn thuis 1 keer gaan opzoeken, toen was hij niet zo goed meer
en hij wou afscheid van me nemen, dat was toen een héél verdrietig afscheid
1 mei is hij al een jaar dood, ik mis hem verschrikkelijk
maar ben zo dankbaar en blij dat ik hem gekend heb
hij waakt nu als een engelbewaarder over me, dat heeft hij toch beloofd
hij was voor vele mensen hier een grote steun, het was een prachtig man en lachte altijd
ben er zeker van dat hij zolang geleefd heeft omdat hij altijd zo positief en lachend in het leven stond
1 dag niet gelachen is niet geleefd zei hij altijd
hij had enorme hoge psa waarde, meer dan 10000 op het laatste en toch kon hij toen nog redelijk goed
de dokters konden er niet aan uit, hij was een geval apart

ik vind jou toch ook wel bijzonder hoor, jij hebt ook enorm veel kracht, positiviteit en moed over je
je hebt ook altijd voor iedereen een opbeurend woordje klaar
Je bent vast een grote steun voor je man, hopenlijk kan jij wat van je kracht en positiviteit op hem overbrengen
van waar ben jij?  Ook van de kanten van Antwerpen?  Ik ben van Limburg
Ik blijf je hier zeker volgen, jouw manier van schrijven boeit me
je bent vast een krachtige, moedige en sterke madame
als je van je af wilt praten, je mag me ook altijd mailen
dikke knuffel nog
groetjes Sabine

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: april 03, 2012, 12:43:36 pm »
Hallo.. Sabine

Jij bent ook een sterke madam.. die veel lezers en schrijvers opbeurt en/of steunt, maar het doet ook wel eens goed om te lezen.
Zelf vind ik het heel normaal, ik ben, wie ik ben, en hoop altijd zo te mogen blijven.
Dank je wel voor het compliment..

Met jou en  mij zijn er velen die Bert gevolgd hebben of het nu  bijna 1 jaar later nog lezen..
Het is ook zo open en daardoor ook zo positief voor de lezers.. Bert ...was en blijft, gewoon een kanjer!
Kiki had dat ook... 

Positief kunnen zijn en blijven, en 't ook kunnen en mogen overdragen, is voor mij een kostbaar geschenk van de moedertje natuur.
Met de inzet, die je zelf daarbij natuurlijk ook een stukje mag en ook wel moet hebben... geeft het veel goeds..
Ook aan jezelf als het tegenzit.. 
 Ik mailde je ook persoonlijk..t.a.v. de persoonlijke vragen..

Nu ff wat over mijn man..

Hallo..

We zijn inmiddels weer een week verder.. hij ligt nog steeds in het ziekenhuis.
De operatie voor het plaatsen van de nefrostoma (drain) is prima gegaan.
Het heeft ook een positieve werking.. de nierwaarde is daardoor ook ietsje verbeterd. 
Als het zo blijft, zal er mogelijk wellicht geen dialyse komen..
Het super strenge dieet zal daar ook een steentje aan bijgedragen hebben. (echt niet lekker maar noodzakelijk)
Momenteel is de nierwaarde stabiel. :D
Voor de schouder heeft hij een sleutelbeenbandage... Geen pijnstilling...ook i.v.m. de nierwerking..
Gisteren (maandag) de eerste bestraling gehad..
als dit goed verdragen gaat worden, dan eventueel ook nog op andere plaatsen.. maar dat zijn nog  ?
Het is allemaal wel wat vermoeiend..   Op bed ben je een hele piet...
Gelukkig loopt hij dagelijks een stuk.. door de gang (bij de langere stukken met rollator..) zodat hij wel goed blijft bewegen..
en gelijk als het kan, ook ff een frisse kop buiten haalt als we in het restaurant beneden zijn.
Als het enigszins kan... is toegezegd, mag hij het komende paasweekend een paar dagen naar huis..
In het weekend zijn er geen behandelingen nl..
Het autorijden.. tja, zal wel wat vermoeiend zijn.. (lange rit)
Echter even uit het ziekenhuis.. en zo ook bij de verjaardagen kunnen zijn...
Dat was zijn eigen verzoek aan de behandelende arts, en daar kijkt hij naar uit!

***Kijk uit naar ieder lichtpuntje wat altijd wel ergens is.
Of ga op zoek, zodat je het kunt vinden of...gewoon blijven proberen om 't te creëren..
Lukt het vandaag niet...dan morgen of nog wat later..***

Vrolijke steungroet voor allen.
Jet ;)
« Laatst bewerkt op: april 03, 2012, 21:47:49 pm door Jet »

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: april 04, 2012, 16:52:24 pm »
 ;D ;D ;D ;D ;D  Jippie... voor mij persoonlijk was er zojuist, na 4 lange weken wachten  :-\, eindelijk een supergoed nieuws telefoontje... van de gyneacoloog..
Uitslag van uitstrijkje is weer super goed... Kan voor vervolg uitstrijkjes weer naar de huisarts..JIPPIE
(In 2009 ben ik nl. geopereerd geweest aan baarmoederhalskanker).
Dit geeft nu extra energie die ik heel goed kan gebruiken..een zorg minder is altijd fijn toch!! :D

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: april 04, 2012, 18:14:30 pm »
ook langs deze weg een dikke hoeraaaaaaaaaaaaa  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
ben superblij voor jou, er mag ook wel eens iets meevallen bij jullie hé
groetjes en dikke knuffel
xxx Sabine

Carter

• Nieuwkomer
  • *