Auteur Topic: adenocarcinoom in de sinusholte  (gelezen 4189 keer)

kaat78

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
adenocarcinoom in de sinusholte
« Gepost op: oktober 10, 2011, 20:54:34 pm »
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb juist een vraagje:
mijn vader heeft tgv van jarenlange blootstelling aan houtstof in 2007 een carcinoom ontwikkeld in de sinusholte. hij kreeg toen, na een operatie, 35 bestralingen. Ong een jaar later was de tumor er terug , nu in de sinusholte boven zijn linker oog, opnieuw kreeg hij 35 bestralingen. Nu dit jaar merktte hij een zichtverlies op aan het andere oog en bleek dat de tumor opnieuw aant groeien was. 1 oncologisch centrum stuurde hem letterlijk naar huis met dafalgan en medrol, want 'conventionnele chemo zou hem alleen maar zieker maken' . Zijn levensverwachting was ong 3 mnd. In een ander oncologisch centrum wees men op de studie met 2 soorten zgnd conventionnele chemo (ciplatinum en 5 fu) met toch wel een 40 % respons. Na 2 chemokuren kreeg hij een nmr en de tumor bleek alleszins niet gegroeid te zijn. Nu is hij gestart met zijn laatse kuur. Zijn er mensen die bekend zijn met deze soort tumor, en hoe werd die bij jullie behandeld? hoe waren de resultaten?
vele vragen, hopelijk een beetje respons, want het is een vrij zeldzame tumor blijkbaar
kaat
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2011, 16:29:26 pm door kaat78 »

summer36

• Bekijk profiel
Re:adenocarcinoom in de sinusholte
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2011, 15:27:51 pm »
Hey kaat,antwoorden kan ik je niet geven,want ik had zelf borstkanker.Toch hoop ik dat hier enkele van je vragen zullen beantwoord worden.Vooral niet stoppen met vragen aan de dokters.Desnoods vraag je maar door tot ze je een antwoord geven omdat ze dan van je gevraag af zijn(zo heb ik het ook soms gedaan).Ik wens jou en je papa veel sterkte,groetjes,indian

kaat78

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2011, 20:02:32 pm »
Hey Indian,

bedankt voor je bemoedigende woorden en ik wens je ook het allerbeste toe. Blijven vragen doen we zeker! Ik ben al blij dat we ons niet hebben neergelegd bij het verdict van het 1ste onco centrum, want dan was mijn papa zeker al blind, zoniet overleden...Ik vind het trouwens nog steeds heel straf vinden dat 2 centra op nog geen 100km van elkaar zo een verschillende mening en aanpak kunnen hebben. Ik huiver nog altijd bij de gedachte dat moesten we iets minder assertief geweest zijn....1 voordeel is dat ikzelf in de medische sector werkzaam ben en aldus overal nogal mijn weg weet en ook van heel wat op de hoogte ben.

grts, kaat

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 12, 2011, 16:13:35 pm »
Als je gevoel zegt dat iets niet klopt,is het inderdaad beter om een tweede opinie te vragen.Ten slotte gaat het hier over ons lichaam hé,dus dat recht hebben we wel zeker.
groetjes,indian

Ams

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: adenocarcinoom in de sinusholte
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2013, 10:53:12 am »
Mijn papa heeft ook het adeno carnioom in de sinusholte.  Men stelt voor operatie , bestralingen en chemo . Wie heeft hier ervaringen mee ?