Auteur Topic: voor de 4e keer  (gelezen 6668 keer)

Liese

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
voor de 4e keer
« Gepost op: september 20, 2011, 14:21:32 pm »
hoi iedereen

ik ben hier pas nieuw.

Vrijdag hebben we te horen gekregen dat mama voor de 4e keer kanker heeft. In de long deze keer. Verder weet ik nog niet of er uitzaaiing is ofzo, dat is afwachten.
Nu vrijdag gaan ze een bioptie doen.
Wel staat vast dat het chemo wordt.
De vorige kankers, dat is een lang verhaal.
In nood kent men zijn vrienden...Ik hoop hier wat steun te vinden en te geven.

Sterkte aan allen!

els2

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:voor de 4e keer
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2011, 15:03:47 pm »
Verschrikkelijk ...
Veel kan ik hier niet op zeggen, vrees ik.
Ik stuur een dikke, hartverwarmende knuffel jouw richting uit !

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2011, 15:31:34 pm »
Hey Liese,wat verschrikkelijk om weer geconfronteerd te worden met dat lelijke kankermonster.Veel antwoorden kan ik je uiteraard ook niet geven.Maar ik wil jou,je mama en de rest van jullie gezin/familie toch heel heel veel sterkte toewensen om nogmaals de strijd aan te gaan.Weet dat je hier altijd een luisterend oor kan vinden,een warme bemoedigende knuffel van indian

White witch

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2011, 19:36:13 pm »
Hoi liese  ik voel met je mee , heb vorig jaar september zelf borstkanker gekregen en in februari mijn lieve schoonvader na een zware strijd tegen een hersentumor af moeten geven.ik wens je heel veel sterkte . White witch

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2011, 19:56:28 pm »
Sterkte voor je jou, je familie en zeker voor je mama !
Wat een rottoestand...
Keane,

Liese

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 21, 2011, 09:44:44 am »
Bedankt iedereen!
ik ga hier zeker mijn verhaal blijven doen. Collega's leven ook wel mee, maar toch begrijpen ze het niet helemaal.
Vrienden, daar hoef ik al helemaal niet op te rekenen. Zo gaat dat he.

Ik hoop dat de punctie van vrijdag niet teveel pijn doet en dat we snel uitslagen weten van bloed en punctie.

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2011, 11:05:44 am »
hey liese,we zijn er voor jou als je vragen hebt of gewoon nood aan een luisterend oor.Succes vrijdag,laat zeker iets weten hé,groetjes,indian

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2011, 15:53:38 pm »
 :DHoi Liese...
Voor je moeder en allen die van haar houden, is het weer een rot periode die aanbreekt..
Tja, vrienden.. familie collega's enz.. moeilijk voor ze om het te begrijpen..
Diegene met een goed empatisch vermogen, of die het zelf, ofwel dichtbij kanker hebben of hadden en de angsten, de onduidelijkheid, en wat het allemaal teweeg kan brengen ervaren hebben... die kunnen het wellicht wel begrijpen..
 Enerzijds is het helemaal niet fijn om te ervaren dat er te weinig begrip of meevoelen is, maar bedenk dan: zolang je er niet mee te maken had… heb je dat begrip of steun geven zelf nooit ervaren..en weet je niet hoe belangrijk, dat is. Ook niet hoe fijn het is om dat te kunnen geven en te ontvangen.. 
Het niet weten hoe, of het te moeilijk vinden…  het eng vinden, komt veel voor.

Kop op meis…stort je hart uit als je daar behoefte hebt,, vraag en schrijf over de onzekerheden.. enne.. blijf toch weer opnieuw positief  voor een goede afloop.. Er kan steeds meer gedaan worden..  Kanker is een K ziekte…  ik ervaar dat op vele dagen met en bij mijn partner…
Hij heeft al lang k en meermalen een terugval ervaren en heeft momenteel weer chemo..
Dat hij er nog is, is een medisch wonder zei ooit een behandelend arts tegen mij… en Tja, dat kan dus ook!! Je kunt bij de pech om kanker te hebben of te krijgen toch ook nog geluk hebben.
Hoop doet leven toch!

Liese voor je moeder en jou heel veel sterkte voor de komende onderzoeken en uitslagen! 
Laat de k jouw humeur en dat van allen in de omgeving van je moeder niet teveel beïnvloeden..
Er is en blijft meer dan alleen de k-ziekte..Met wat vrolijkheid behoud je meer kracht en kunnen jullie veel aan!
Dus…probeer niet teveel, al vooraf negatief te denken.. pas als het nodig is..is dat nog vroeg genoeg.. Van onnodige ballast wordt je ook negatiever en wellicht ook vermoeider!

Warme groet,
Jet

coki

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 21, 2011, 18:52:53 pm »
Liese

Ik wens jou en de ganse familie en zeker je mama heel veel sterkte in deze moeilijke tijden.
Weet uit ervaring dat je niet al teveel op vrienden hoeft te rekenen in de donkere periodes van je leven.
Zelfs familie weet soms niet wat ze moeten zeggen en vragen dus helemaal niks.
Kom hier je hart maar luchten, iedereen hier weet (spijtig genoeg) wat het is om met kanker te moeten leven.
dikke knuffels
coki

Liese

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 22, 2011, 09:03:09 am »
hoi

bedankt, nogmaals!

Het wachten is zwaar he. Ze begint nu ook slijmen op te hoesten, dus das ook weer niet goed.

Ik blijf echt wel zoveel mogelijk positief hoor. En sleep haar zoveel mogelijk mee.
Thuis zitten vindt ze echt moeilijk.

Zaterdag moet ze mee naar het boekenfestijn te Hasselt. Kan ze ineens wat mooie romans kiezen om te lezen tijdens de behandelingen.
Ik laat ze echt niet graag alleen. Dan spookt er vanalles door haar hoofd he.

groetjes, en sterkte aan allen