Auteur Topic: verhoogde tumorwaarden  (gelezen 10043 keer)

keppie

• **
    • Bekijk profiel
verhoogde tumorwaarden
« Gepost op: mei 26, 2006, 21:10:02 pm »
Hallo,
deze week kreeg ik het verontrustende bericht dat de tumorwaarden van mijn mama gestegen zijn tot 67... Net een jaar geleden werd een agressieve vorm van borstkanker vastgesteld (ook okselklieren waren grotendeels aangetast). De hele mikmak volgde: amputatie, chemo en bestraling. Ondanks alles was mijn mama overtuigd dat ze er terug zou invliegen. Nu blijken haar leverfuncties verstoord te zijn én haar waarden te zijn gestegen. De dokters willen 3 maanden wachten voor een nieuw onderzoek, maar ik vraag me af of deze verstoorde leverfuncties kunnen wijzen op uitzaaiingen. Mijn mama is er helemaal niet gerust in, en ik eerlijkgezegd ook niet. Heeft er iemand ervaringen met deze verhogingen? Worden er soms uitzonderingen gemaakt door bijvoorbeeld na 1 maand een onderzoek te doen?
Alvast bedankt voor de reacties!
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2006, 21:11:10 pm door keppie »

rozemieke

• Gast
Re:verhoogde tumorwaarden
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2006, 16:44:34 pm »
Hallo Keppie, heb net hetzelfde meegemaakt ttz verhoogde tumormarker. Dokters hebben toen in ieder geval gelukkig geen 3 maand gewacht. Maar al na 2 weken opnieuw bloedproef gedaan- toen deze nog een verhhoogde tumormarker liet blijken - is er onmiddellijk tot verdere checkup overgegaan en ben ik helemaal binnenste buiten gekeerd. Zenuwslopend maar gelukkig maar zodat ze op tijd terug konden reageren en overgaan tot nieuwe chemo. Dus ik zou als ik van jou en je mama was er echt op aandringen om zeker geen 3 maanden te wachten want tijd is kostbaar.
Veel succes.
Rozemieke

caroke

• Gast
Re:verhoogde tumorwaarden
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2006, 09:46:05 am »
Hallo keppie ,ik ben caroline en drie jaar geleden geopereerd en chem,stralen enz gehad,bij mijn tweede nacontrole bleken mijn waarden ook gestegen in mijn bloed ,toen hebben ze een maand gewacht om nieuwe controle te doen,in april laastleden was het weer zover en heb ik zoals jou moeder ook driemaand moeten wachten voor een checkup,gelukkig bleek alles toch te verbeteren,dus geef de moed niet op en zijn zoveel reden waarom die stijgen (bij was het door boven mijn eigen krachten te gaan)zonder dat het eigenlijk uitbreekt groetjes caroline