Auteur Topic: Schuldsaldoverzekering nu wél mogelijk?  (gelezen 6619 keer)

M8eld

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Schuldsaldoverzekering nu wél mogelijk?
« Gepost op: september 08, 2011, 13:57:59 pm »
hallo

Wij kochten in 2007 ons huis en mijn man werd toen geweigerd voor zijn schuldsaldoverzekering omdat hij een goedaardig hersengezwel had. Intussen las ik ergens dat er een wetswijziging zou komen en dat zieken niet meer of minder zouden geweigerd worden voor een schuldsaldoverzekering.
Intussen is mijn man zijn gezwel wél kwaadaardig geworden...
Ik vraag me af of iemand van jullie onlangs een schuldsaldoverzekering heeft kunnen afsluiten met kanker?
Of weten jullie waar ik hierover meer info kan vinden?

Bedankt.
Machteld

Jessy

• **
    • Bekijk profiel
Re:Schuldsaldoverzekering nu wél mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2011, 14:54:39 pm »
Machteld

Ik zou eens zelf bij het VLK informeren. Ik weet dat zij van oordeel zijn dat de schuldsaldoverzekering samen met onder meer een hospitalisatieverzekering gezien moeten worden als een basisverzekering waar iedereen recht op heeft. Ik heb dit toch ergens gelezen dat de VLK sterk aan de politieke kar trekt. Ik vermoed dat je daar we correct advies kunt inwinnen. 

Ik heb wel eens van horen zeggen dat het bij sommigen wel kan maar dan tegen een hogere prijs.

Bovendien ben je niet verplicht om een schuldsaldoverzekering te nemen voor het volledige geleende bedrag. Misschien wordt de schuldsaldoverzekering wel betaalbaar als je een verzekering zou afsluiten die slechts een gedeelte van het geleende kapitaal dekt.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Ik heb mijn schuldsaldoverzekering vijf jaar voor mijn ziekte ondertekend.

Hoe gaat het ondertussen met je man nog? Ik duim alleszins mee dat alles in de positieve richting blijft evolueren.

groetjes
Jessy

sociale dienst Kom op tegen Kanker

• Moderator
    • Bekijk profiel
Re: Schuldsaldoverzekering nu wél mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2015, 16:36:29 pm »
Schuldsaldoverzekering eindelijk beter toegankelijk voor mensen die kanker overleefden

Dankzij een nieuwe wettelijke regeling hebben ex-kankerpatiënten sinds 1 januari 2015 een betere toegang tot een schuldsaldoverzekering. Vanuit ‘Kom op tegen Kanker’ vroegen we al jaren om een een gegarandeerde toegang vraagt  een basispakket van verzekeringen. We juichen dit toe, maar dringen tevens aan op een grondige evaluatie. Verzekeraars zijn immers nog altijd niet verplicht een schuldsaldoverzekering aan te bieden. Signaleer je knelpunten alvast via ons Kankermeldpunt zodat Kom op tegen Kanker een goed zicht krijgt op overblijvende knelpunten.

>> Lees meer over de wijzigingen van de schuldsaldoverzekering op http://www.allesoverkanker.be/schuldsaldoverzekering
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2015, 11:32:17 am door sociale dienst VLK »

• Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2015, 10:30:14 am »
Kom Op Tegen Kanker is op zoek naar iemand die sinds 1 januari een schuldsaldoverzekering heeft afgesloten? We vernemen graag je ervaringen met het opvolgingsbureau of met de compensatiekas.
Kan je ons bellen? 0800/35 444 of mailen op kankermeldpunt@tegenkanker.be

evmyl

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 23, 2015, 20:27:01 pm »
Beste,

Ik heb een gerelateerd vraagje.  Niet ivm schuldsaldoverzekering, maar ivm hospitalisatieverzekering.
Ik heb preventieve amputatie en reconstructie gehad met implantaten (BRCA1), maar kijk nu om te veranderen van verzekering (voordien verzekering van werk).  Ik krijg een hospitalisatieverzekering, MET uitzondering van borstprothesen en andere plastische ingrepen van de borsten.
Ik had hier graag wat advies rond gehad, als mogelijk.
Heeft er iemand hier ervaring mee?  Ik vermoed dat iedere verzekering op dezelfde manier zal reageren en mij hiervoor zal uitsluiten?
Mag dit wel?  Kan ik dit op een of andere manier aankaarten, aanvechten?
Of beter niet te veel energie mee verliezen, en gewoon aanvaarden en betalen als nodig zou blijken. (ik veronderstel dat het maar voor binnen 10 à 15 jaar zou zijn)

Enige tips?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Evelien

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 24, 2015, 14:03:38 pm »
Ben je nu nog aan het werk bij de werkgever waar je een verzekering had? Want voor zover ik weet, moet je, als je al verzekerd was, gewoon kunnen overschakelen van de ene verzekering naar de volgende, zonder wachttijd, en zonder een medische vragenlijst in te vullen. Kijk de polis van je verzekering op het werk er eens op na?

keikopje

• Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 03, 2016, 11:00:40 am »
Zijn jullie benieuwd naar wat Kom op tegen Kanker doet met de meldingen over schuldsaldoverzekeringen die op het Kankermeldpunt toekomen?
Lees meer op  http://www.komoptegenkanker.be/nieuws/jaarverslag-kankermeldpunt
Zo zie je dat het de moeite is om zaken te signaleren en stofferen.

San

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2019, 12:28:29 pm »
Hallo, wij hebben net een huisje gekocht! Aangezien ik al 2x de diagnose kanker gehad heb raade onze verzekeraar ons aan om de schuldsaldoverzekering enkel 100%op mijn man te nemen, daar ik een te groot risico ben en we anders teveel zouden betalen! Toch wel een raar gevoel als mijn man de papieren tekende en ik niet meetelde...