Auteur Topic: ex heeft kanker  (gelezen 3610 keer)

jessydw

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
ex heeft kanker
« Gepost op: september 01, 2011, 15:27:20 pm »
hallo,

Sinds vorig weekend zijn we te weten gekomen dat mijn man zijn ex kanker heeft. Het grote probleem is dat er ook een kind van 13 jaar in het spel is. De normale regeling was week om week, deze staat natuurlijk helemaal op zijn kop, Sam is nu veel meer bij ons, wat op zich geen probleem is. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Ze krijgt ook chemo, 3 weken om de 3 dagen, dus wat heel veel is. Zijn er nog mensen die dit gehad hebben? Of mij wat meer info kunnen geven. Want op zich weten we hier niet veel over en we maken ons echt zorgen. Zeker omdat het zoveel chemo op korte tijd is, hebben we er geen goed oog in.
Hopelijk kan ons iemand verder helpen....

pascale1

• Bekijk profiel
Re:ex heeft kanker
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2011, 08:35:39 am »
hey,

info over de behandelingen kan ik je niet geven...
Ik heb zelf  verleden jaar borstkanker gehad, en heb ook een dochtertje van dertien. Iets waar ik haar vader en zijn vriendin wel héél dankbaar voor ben, is dat ze me tijdens de behandelingen echt héél goed geholpen hebben bij de opvang van onze dochter. Mij dochter bleef bij hen als ik mijn chemo's gehad had, en op beter dagen kwam ze thuis slapen of gewoon eens langs voor een paar uur. Mijn energiepeil stond op nul, en concentreren kon ik me ook niet, laat staan naar haar energierijke puber verhalen luisteren. Ik voelde mij daar zo slecht onder, dat het beter was dat haar vader en zijn vriendin haar een tijdje onder hun hoede had.
Er is eigenlijk een diepe vriendschap ontstaan tussen mij , mijn ex, en zijn vriendin. En dat is voor mij een hele gerustelling naar de toekomst toe, weten dat ik op hen kan rekenen als er mij iets overkomt.
Sam zal natuurlijk met vele vragen zitten, net als jullie, en het is voor alle partijen een zeer emotionele en bange periode. Tracht zoveel mogelijk leuke dingen te doen met Sam, daar zal zijn mama héél blij mee zijn, daar zij dat op het moment niet kan. En weten dat er goed voor je kind gezorgd wordt, geeft je al meer energie om voor je gezondheid te vechten !
pascale

jonge mama van 2 kids

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:ex heeft kanker
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2011, 10:24:20 am »
Hallo
Amai, ik vind dit super dat je dit berichtje post omdat je inzit met de ex van je man en zijn zoontje. Chapeau! Ik kan je ook niets zeggen over de behandelingen, want bij mij is het een ander soort kanker, maar ik kan je wel zeggen dat het belangrijkste voor een mama die kanker heeft, is dat er voor haar kinderen goed gezorgd wordt. Ik ben zelf gelukkig getrouwd, geen scheidingen of zo, maar tijdens mijn chemokuren was ik dolblij dat ik op mijn mama kon terugvallen om voor mijn kindjes te zorgen, terwijl mijn man dan gaan werken was en ik zelf te ziek was om ze bv 's avonds van school te halen of met ze te spelen, zelfs hen aan te kleden of te wassen was soms teveel voor mij (mijn kids zijn nog heel klein). Wat er met mij precies gebeurde, hoe ik in het ziekenhuis geraakte (soms met ziekenvervoer), speelde allemaal geen rol. Het belangrijkste was dat voor mijn kinderen goed gezorgd werd en dat zij er zo weinig mogelijk van merkten, dat zij konden genieten van het leven, spelen, en liefdevol behandeld worden... Dit gaf me de kracht om te vechten tegen deze rotziekte. En ook dat zal de ex van je man zeer op prijs stellen, daar ben ik van overtuigd! Chapeau! 
Groetjes