Auteur Topic: wat ben ik bang  (gelezen 5955 keer)

greet1

• Gast
wat ben ik bang
« Gepost op: mei 24, 2006, 20:11:24 pm »
hallo ik ben greet 44 jaar ik ben nieuw op deze site  :D ook ik heb bk en dit begon in dec 2003 ik was toen zwanger van ons 5 kindje toen ik 35 weken ver was hebben ze de bevalling ingeleid en dit om mij de week erna borstbesparend te opereren daarna chemo fec en 31 bestralingen na deze periode er terug proberen in te vliegen doch het lot had voor mij anders beslist in nov 2005 terug bk zelfde borst dus amputatie terug chemo na discussie en second opinie in leuvendeze keer taxotere ik ben klaar met deze behandeling sedert 20 maart jl nu hebben ze na een niercrisis verdacht weefsel gevonden in mijn urineweg ik heb daardoor 2 vernauwingen dus word ik op 1 juni daaraan geopereerd ik ben nu toch bang wat mij te wachten staat zal ik nog kunnen vechten om bij mijn gezin te blijven ik hoop het maar voor het moment is mijn moed ver weg ik moest dit eens van mij afschrijven ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben alvast bedankt :-[

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:wat ben ik bang
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2006, 20:22:29 pm »
Hoi Greet,
Blijven vechten meiske. Doe het én voor jezelf én voor je kindjes. Zij hebben hun Mama nodig. Mijn vrouw is begin deze maand overleden, maar heeft gevochten tot het laatste. Ze heeft haar ook pas laten gaan als ze wist dat alles geregeld was en de kindjes goed zouden zijn bij mij. Maar vooral : vechtlust werkt volgens mij toch deels helend hoor !!!
Je mag gerust bang zijn, maar blijf doorgaan!
Groetjes, Steven

rozemieke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2006, 20:41:29 pm »
hallo Greet,
ik wou je maar even zeggen zeker verder blijven vechten, je kinderen hebben je nodig. En ik kan je zeggen het is zeker de moeite waard om te blijven volhouden want ondanks alle miserie brengt elke dag wel iets moois al is het maar enkele momenten, en elkekeer ga deze meer en meer aprrecieren. Ook ik ben al 2 keer hervallen en deugd doet het niet maar je mag gewoon de moed niet opgeven - ook ik heb wel maar 2 kleine spruiten maar ze hebben ons als mama vast en zeker nodig. En onthou heb je het moeilijk er zijn er altijd die wel een luisterend oor hebben. Ik zou zeggen hou er de moed in, veel sterkte en heb je een luisterend oor nodig, weet je me altijd te vinden

groeten rozemieke alias sonja

greet1

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2006, 01:25:27 am »
dank jullie voor de steun en bostie mijn oprechte deelneming dat jij nu in deze moeilijke periode voor jou toch nog de moed vind om anderen een hart onder de riem steekt of hoe ik het zeggen moet ;) :-[

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2006, 09:41:48 am »
Graag gedaan Greet. De herinneringen die nu nog pijnlijk liggen, zullen ons later immers sterken en met opgeheven hoofd aan haar terug doen denken! Wat voor ons immers een trieste dag was, is voor anderen net het tegenovergestelde. Mensen worden ouder of grootouder, trouwen, enz. Het leven gaat voort. Wij hebben ons hierop deels kunnen voorbereiden, mede door die vechtlust van mijn vrouw. En dit maakt het nu misschien net dat ietsje "draaglijker".
Beschouw ieder moment met en bij je naasten als een dankbaar geschenk en haal daaruit ook het beste. Dat zijn dingen die bijblijven.

Mvg,
Steven

Chantal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2006, 18:13:53 pm »
Ik ben blijkbaar niet de enige die bang is. Ik heb afgelopen vrijdag gehoord dat ik borstkanker heb en wordt maandag aanstaande geopereerd. Borstsparend opereren is niet meer mogelijk.  Dat is momenteel het minst van mijn zorgen. Ik heb meer moeite met hoe de kinderen , 2 van 5 en 1 van 3, het gaan verwerken.

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2006, 19:01:22 pm »
Chantal,
Mijn oudste is net 5. Een goede raad: wees eerlijk en open. Probeer hen beetje bij beetje de realiteit bij te brengen, zonder al te veel omwegen te gebruiken. Laat hen ook de mogelijkheid om hun verdriet met jullie te delen. Dit is zéér belangrijk voor de verwerking op langere termijn. Mijn jongste is net 2,5 gepasseerd en herhaalt alles als een papegaai, doch beseft niet de ernst van de situatie. Het is ook nog zeer jong hé.
Veel sterkte voor maandag en een spoedig herstel!!!

Steven.

greet1

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2006, 10:17:30 am »
beste chantal toen ik het mijn kinderen moest vertellen ze waren toen 15,13,7,5 en een pasgeborene heb ik van de sociale dienst in de kliniek een mooi boek gekregen met als titel mama is ziek daar wordt in kindertaal uitgelegd wat er precies allemaal gebeurt in het lichaam ook het haarverlies door de chemo word uitgelegd en er staan zelfs tips in voor het dragen van sjaaltjes ik hoop dat je hier mee iets bent er zou ll een nieuw boek uitgekomen zijn om aan de kinderen te laten zien maar helaas weet ik hiervan geen titel ik wens je nog heel veel sterkte want ik zal een poosje niet op de site komen want donderdag aanstaande wordt ik ook geopereerd zie eerste bericht we duimen voor iedereen  :D :D :D

Annette

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2006, 10:41:16 am »
Beste Greet, ;)

Als je nog online bent, net als ik, ik wil je laten weten dat ik aan je denk a.s. donderdag!!! Heel veel sterkte en kracht toegewenst!!! En ook voor je man en kinderen!

Groeten van Annette.

greet1

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 29, 2006, 10:48:13 am »
dank je wel anette ja ik ben nog online ik ben bezig de reacties te lezen want wij zijn voor het lang weekend eventjes weg geweest met de kinderen het was geen mooi weer maar we waren er toch eens uit en het bijzondste we hebben er deugd van gehad en ons goed geamuseerd

greet1

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2006, 12:38:30 pm »
 hallo iedereen  :D ik ben terug thuis mijn operatie is goed verlopen ze hebben mijn urineweg kunnen reconstrueren met een stuk van mijn darmen vanavond moet ik terug op controle volgens mijn arts zou het geen kanker zijn ik zal dat deze avond zeker weten want toen ik in de kliniek lag kreeg ik zoveel pijnstllers dat ik geen zin had om vragen te stellen maar deze avond zal ik dat zeker doen mijn man zal er ook bij zijn want soms vergeet ikdingen maar hij helpt mij dan tot later en nog veel sterkte aan iedereen :D

ann37

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 22, 2006, 09:28:36 am »
Hallo Greet,
wat fijn dat de operatie gelukt is. Toi toi toi verder!
Ann