Auteur Topic: Vakantie voor jongeren met kanker  (gelezen 11146 keer)

Tientje

• Gast
Vakantie voor jongeren met kanker
« Gepost op: mei 24, 2006, 19:33:16 pm »
Hallo,

Ik ben Tine (22 jaar). Zoals de meeste van jullie ben ik dit jaar ook geconfronteerd geweest met kanker. Ik heb net telefoon gehad of ik deel wou nemen aan de vakantie die jaarlijks wordt georganiseerd aan de kust. Het is allemaal nieuw voor mij dus alle informatie is welkom! Mensen die dit jaar meegaan, vorige ervaringen, alles is welkom.

Al heel erg bedankt!

Groetjes
Tine

miekevc

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Vakantie voor jongeren met kanker
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2006, 18:37:48 pm »
Helaba,

Ik heb ook een mailtje gekregen en omdat het mij echt heel leuk lijkt heb ik vandaag proberen bellen om mij in te schrijven. Maar ik vermoed dat de mevrouw van vlk vandaag ook een brugdag heeft dus heb ik een berichtje achtergelaten.
Ik hoop echt dat er nog plaats is want volgens mij is het een unieke ervaring dus kan ik je alleen maar aanraden om je ook in te schrijven en dan zien we elkaar met een beetje geluk binnen een paar maanden.

Moest er nog iets zijn kan je me altijd mailen: mieke_vancotthem@hotmail.com of via http://miekevc.skynetblogs.be

Veel groetjes
MIEKE

sociale dienst Kom op tegen Kanker

• Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2006, 14:01:38 pm »
Hallo Mieke en Tine,

Ik ben inderdaad een paar dagen afwezig geweest, maar nu ben ik terug op post.
Mieke, naar jou heb ik de inschrijvingsformulieren vandaag verstuurd.
Tine, je mag me uiteraard mailen of bellen voor wat extra info aangaande de jongerenvakantie: leen.wauters@tegenkanker.be of 02/227.69.71.
Ik kan je zeker ook de contactgegevens doorspelen van enkele jongeren die al eens meegeweest zijn. Wedden dat je daarna niet (meer) twijfelt? ;-)
Tot gauw!
Vriendelijke groeten,
Leen Wauters
Sociale Dienst VLK

Gunther G

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2006, 01:02:46 am »
Hoy aan iedreen hier,

Ik ben gunther ben ondertussen 25 en ben tien jaar geleden geconfronteerd met hodskin maar al meer naar de kwaadaardige kand ik heb jaren gevochten tegen de chemo en de bestralingen en afgezien van de transplataties. Maar ik mag tot hier toe stellen dat ik de strijd gewonnen heb. Ik heb alleen jammer genoeg er een cronische afstoting van de huid en lever eno aan overgehouden dit noemt men Graft Versus Host voor de geintreceerden.
Ik ben nu ook de trotste eigenaar van een stel heupprotheses waar ik niet echt klagen van heb. Ik wil maar zeggen aan eidereen eigenlijk blijven vechten, ;DOnkruid vergaat niet hoor ;D

Hier kunde mijn verhaal zo een beetje lezen. maar je krijgt tot een beetje een beeld

http://www.astrafriends.be/Forum/index.php?showtopic=873

En er is ook een leven met of na "kanker" he. Dat is mijn visie he beste mensen 8).  
Ik ga hier een korte samenvatting zetten van wat ik van voorige kampen vond ( zo noemde de oude garde het , van vakatiekamp he).
Ik heb al het geluk en mss niet het geluk eigenlijk ;D gehad om deze schitterende ervanring te mogen delen met nog andere.
Je bent er eens een week tussenuit je word verwent tot in de kleinste details echte luxe.
En het belangrijkste bij mij ik kom er enorm tot rust ik kan mezelf er zijn,er is niemand die me bekijkt omdat ik er anders uitzie als iemend anders, we zijn daar gewoon ons eigen en iedreen help iedreen sommige hebben al eens deugt aan een goed gesprek met lotgenoten. Mensen die je eigenlijk niet kend maar toch, is er altijd dat gevoel van we hebben allemaal op eene of andere manier toch iets gemeen. Dat maakt ook dat je zo in een prachtige groep van mensen terecht komt. En dat is zeker een week om nooit te vergetten.
Dankzij het kamp heb ik persoonlijk een heele ander zijde van mezelf leren kennen.
Heb zeker geen vrees om mee te gaan, ik kan het weten want spreek uit ervaring.
En het is ook niet zo dat je moet verwachten dat men daar een ganse weer over ziektes gaat praten he, iedreen zegt wat hij zelf, wat hij of zij er al dan niet over kwijd wil.
Je leerd er echte vrienden kennen en je leerd veele trukjes van de andere hoe zij hun dagen vullen of hoe zij hun teraphie verdragen of hebben verdragen en het is altijd leuk om zo eens van gedachten te kunnen wisselen met mensen die je wel verstaan (niet zoals sommige buitenstaanders) die begrijpen ons niet altijd echt en die voelen het ook allemaal niet aan. En op kamp ben je wie je bent en iedereen aanvaard iedereen daar zoals hij is, als mens, en dat maakt het zo uniek, je voeld je herboren en je zit terug vol moet en doorzettingvermogen als je dat gedaan hebt.En je weet dat je er nooit alleen voor staat.
Ik wens jullie alvast een prettig verblijf aan zee, en hoppelijk ontmoeten we mekaar daar wel eens ????

En als er nog vragen moesten zijn mag je ze gerust hier eens posten ik zal jullie proberen van wat wegwijs te maken. En wees niet verlegen om iets te vragen he wij zijn ook maar mensen en wij bijten niet ze  :D
En voor degeene die mij kennen ik heb mij vriendin er zelf leren kennen op kamp ;D
Mijn vriendin (Githa) staat deze maand in het boekje van de vlk "leven" ze beschrijfd daar haar visie en versie op het kamp.

http://www.tegenkanker.be/uploadedFiles/Pati%C3%ABnten/Pati%C3%ABnten_vertellen/Leven%2031.pdf

Hier zet ik het verslag van ons na het tweede jaar dat we ware meegeweest van vorig jaar is er nooit zo een verslagje gekomen.  ;D ;DZEKER EENS LEZEN ;D ;D Dit is volledig gemaakt door mensen die zelf als patient zijn meegeweest.

http://users.pandora.be/cabriocruiser/Pdf%20Files/Verslag%20Jongerenkamp%20VLK%20nov%202004.pdf

Als je nu dan nog niet overtuigd bent  ::) En het word alle jaren beter al zeg ik het zelf.
Ik hoop dat jullie uit mijne antwerpse zever een beetje wijzer zijn geworden.

EN DAN HEB JE LEEN NOG  ;D!!!!
Dat is een suppermeid, allee dat zijn ze daar allemaal ze ;)
Hoppelijk denkt ze nog eens aan mij :) ;D

Ik wens iedereen veel sterkte en het beste toe.
Groetjes Gunther Goormans (alia's cabriocruiser)
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2006, 02:12:30 am door Cabriocruiser alia's GG »

sheitan

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2006, 17:41:20 pm »
hoi hoi
mijn naam is githa ik ben 20 jaar oud.
ik ben ondertussen al 2 keer meegeweest op kamp en heb me al iedere keer reuze geamuseerd. ik sta ook in het boekje leven met het artikel over het jongerenkamp. en zoals je al hebt kunnen lezen ben ik de vriendin van gunther. alias cabriocruiser het kamp is een echte aanrader !!!!!!!!! ;) ik hoop jullie daar zekers te zien.
ook een dikke zoen aan de begleiding van het jongerenkamp.
als je vragen hebt stuur maar naar gsmeijers@hotmail.com
groetjes

Bart_B

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2007, 13:32:32 pm »
Hey,

Ik ben bijna 21 jaar oud. Het lijkt me zeer leuk zo een vakantie voor jongeren. Ik moet me momenteel behelpen met rolstoel en krukken, alhoewel 't nu steeds makkelijker en makkelijker gaat, maar toch,, een gewone vakantie zit er voor mij nog niet in. Ik ga wel mee als monitor met de CM op kamp, dankzij mn broer, die me persé mee wou, en aangezien 'k al 3 of 4 jaar meega met dat kamp, ik ben wel een beetje bang dat 't niet zo makkelijk zal zijn, maar dat was toch iets waar 'k me aan kon vasthouden vandejaar om door alles héén te komen, 't uitzicht op een leuke zomer.
Maar nu ook dat hier lees van die vakantie voor jongeren met kanker, ik had er géén idee van dat zoiets bestond, maar ik vind het een schitterend initiatief. kan 'k daar soms ergens meer info over krijgen?

Groetsels!

md

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2007, 13:42:01 pm »
Hey Bart,

Kijk eens bij de site van Vlaamse liga tegen kanker.  Klik op 'patienten' ,daarna op 'activiteiten voor patienten'.
Dan zie je daar staan :'vakantie voor jongeren'. Daar vind vast de nodige inlichtingen.

;D

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2007, 16:38:40 pm »
Bart,

Hierbij de link die Martine bedoelt :
http://www.vlk.be/rubriek.asp?rubid=241

Groetjes, Steven

Bart_B

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2007, 19:41:19 pm »
Idd, die link had 'k al gevonden, maar zo erg veel info staat er niet echt op  :)

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2007, 20:27:25 pm »
Hey Bart,

Bel anders eens naar dat nummer dat onderaan vermeld staat?!

Steven

admin

• Administrator
  • Nieuwkomer
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 25, 2007, 22:20:37 pm »
Dag Bart,

02/227.69.56, da's inderdaad het nummer van Leen, de contactpersoon van de VLK voor de vakantie voor jongeren. Ik heb jouw berichtje ook al aan Leen doorgestuurd, dus zij zal wellicht in de loop van volgende week contact met je opnemen. Maar je mag natuurlijk ook altijd zelf eens bellen.

Vriendelijke groeten,

Webmaster VLK

Bart_B

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 26, 2007, 21:07:18 pm »
OKé, erg bedankt  :)

miekevc

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 29, 2007, 21:45:07 pm »
Hey bart,

het is inderdaad een leuk initiatief en een zalige vakantie
ik ben dit jaar mee geweest en t was gewoon ongelofelijk. Je mag me gerust mailen(k heb massa's foto's: mieke_vancotthem@hotmail.com) of op mijn blog gaan kijken daar staat ergens een verslag (www.bloggen.be/miekevc)

het is een echte aanrader: niet alleen zalige activiteiten maar ook super lekker eten. Echte  luxe !!!!!! Zelfs nu geniet ik nog als ik er aan denk

Veel groetjes
Mieke