Auteur Topic: vakantieweek '11  (gelezen 21378 keer)

Toetiewoetie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:vakantieweek '11
« Reactie #15 Gepost op: september 07, 2011, 11:52:25 am »
Dag Rein,

Het is echt schandalig dat er bepaalde dingen verzwegen worden. Als patiënt hebben we immers recht op ALLE informatie.

Oh, echt niet fijn om zo aan je chemo te beginnen. Gelukkig ben je ondertussen thuis en voel je u beter. Hopelijk blijft het zo want het is niet fijn dat misselijkheid je dag bepaalt. Super dat je groen licht hebt gekregen van je oncoloog!

Ik moet maandag terug binnen voor chemo en dan ga ik vragen aan mijn oncoloog of ik mee mag of niet. Als ik mee mag stuur ik mijn papieren  dezelfde week nog op. Ondertussen gaat het redelijk goed. De ene dag gaat het al wat beter dan de andere. Het hangt er meestal vanaf hoe goed ik 's nachts heb kunnen slapen en hoe misselijk ik ben. Omdat ik om de duur niet meer sliep van de pijn hadden ze me slaapmedicatie voorgeschreven. Daardoor sliep ik meestal goed, maar deze medicatie had in combinatie met mijn andere medicatie "zat" zijn tot gevolg. De laatste tijd kreeg ik ook nare dromen dus ik heb besloten om mijn mijn slaapmedicatie te stoppen. Mijn pijn is ondertussen terug onder controle dus zonder slaapmedicatie moest slapen ook wel lukken dacht ik, maar blijkbaar is het een hele aanpassing. Hoe moe ik ook ben, ik geraak heel moeilijk in slaap. Van de chemo heb ik gelukkig nog niet moeten overgeven, maar ik ben soms wel misselijk. Bij mijn allereerste chemokuur in 2010 ben ik niet misselijk geweest, enkel van de bestralingen omdat mijn maag eigenlijk mee bestraald werd. Omdat ik nu wel misselijk was en Litican zijn werk niet meer echt doet, hebben ze me langer cortisone laten nemen. Tijdens het nemen van de cortisone was ik zo goed als nooit misselijk, maar deze wordt steeds stilletjes aan afgebouwd en ik voel direct het verschil. Vandaag heb ik een goede dag en ik hoop deze avond volleybaltraining te kunnen geven, al is het natuurlijk altijd de moment zelf afwachten. Mentaal gaat het de laatste tijd een beetje minder. Ik kijk enorm uit naar het moment dat ik onder de scanner mag om te weten of de chemo aanslaagt of niet, maar hiervoor moet ik nog minstens 6 weken wachten. Dat er precies geen einde komt aan heel mijn behandelingen is ook enorm frustrerend want het liefst van al wil ik gewoon terug aan het werk.

Ik heb mijn studies dat jaar gelukkig kunnen afmaken. Daarna ben ik direct in behandeling gegaan waardoor ik me niet kon inschrijven bij de VDAB omdat ik me niet kon aanbieden op de werkmarkt. Mijn wachttijd voor een werkloosheidsuitkering kon dus niet beginnen lopen: geen loon. Vanaf ik werkbekwaam was verklaard had ik een maand later werk. Spijtig genoeg ben ik na een maand terug hervallen. Ik had een vast contract waardoor ik nog een halve maand of maand ben doorbetaald door het werk. Op mijn werk ben ik met mijn gat in de boter gevallen want ook al heb ik er maar een maand gewerkt, vanaf ik weer kan beginnen mag ik weer aan de slag. Maar, ik heb niet lang genoeg gewerkt om een ziekte-uitkering te krijgen. Het was en is nog steeds een hele zoektocht naar één of andere uitkering waar ik recht op heb. Momenteel is er een aanvraag ingediend voor een tegemoetkomingpremie. Het kan 8 maanden duren alvorens dit goedgekeurd wordt. Ook al hebben we al een vrij goed systeem, er zijn toch nog enkele serieuze gaten. Gelukkig woon ik nog thuis en had ik een hospitalisatieverzekering, maar ooit wil ik wel op mijn eigen poten staan en dit is financieel momenteel niet haalbaar. Afwachten dus!

Hou je goed en veel sterkte!

Anke

Rein

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 09, 2011, 15:30:52 pm »
Hej Anke!

Om even terug te komen op je uitkeringen... Ik zat in dezelfde situatie als u! Het enige dat je eigenlijk kan doen is een leefloon aanvragen bij het OCMW. Dat komt overeen met een 500€ in de maand voor iemand dat nog thuis inwoont. Dat krijg je alleen als je ouders niet meer verdienen als een bepaald bedrag per maand. Mijn ouders zijn gepensioneerd en hun pensioen lag wel boven dat bedrag maar ik heb hen mijn situatie uitgelegd, dat ik dus eigenlijk normaal gezien thuis ook mijn steentje bijdraag en dat ik anders niets van inkomen heb om mijn ziekenhuisfacturen van te betalen etc etc... Ze hebben dat dan toegestaan dus ik krijg elke maand een 500 tal eurotjes van het OCMW. Het is niet veel, het is wat raar, maar het is toch iets hé!
Er zitten daar zoveel mensen van te profiteren die er totaal geen recht op hebben, dus klopt daar maar ne keer serieus op tafel zoals ik deed... met hun regeltjes altijd pfft! Ik zou ook echt enorm graag op mijn eigen benen staan, een apartementje kopen etc... maar die rotziekte kwam roet in mijn eten strooien... Op de koop toe werd ik één maand voor mijn diagnose op mijn werk ontslaan... doffe ellende dus!
Maargoed... we komen er wel door hé! Vraag zeker en vast is na over dat leefloon!!

Groetjes,

Rein

Toetiewoetie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 12, 2011, 16:31:27 pm »
Rein,

Ik ga zeker eens horen bij het OCMW. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

Ondertussen ben ik voor mijn derde chemo in het ziekenhuis. Ik weet niet wanneer ik de oncoloog te zien krijg dus ik heb mijn vraag over de vakantieweek nog niet kunnen stellen. De dokters durven hier geen antwoord op geven.

Toetiewoetie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 13, 2011, 20:44:08 pm »
Ik heb een GO gekregen! :-)

els2

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 13, 2011, 21:38:43 pm »
Super !

Tot dan !

Rein

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 19, 2011, 18:52:45 pm »
Toftof,

Ik vraag mij ook af op wat ik wacht om mij in te schrijven. Totdat het te laat is? haha... Nenee kzou er is werk van moeten maken, hopelijk lukt het nog!
Al nieuws van het OCMW, Anke? Echt een beetje haar op je tanden tonen daar hoor!

X

Rein

Toetiewoetie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 20, 2011, 15:10:34 pm »
Heej Rein,

Vorige week kreeg ik ineens een mailtje in mijn mailbox van het CM met de melding dat ik een uitkering krijg!! Whiii! We begrijpen wel niet van waar het ineens komt dus even naar het CM gebeld om te horen of het zeker geen fout was. Had schrik een paar dagen later een telefoontje te krijgen ofzo dat er een fout gebeurd was... Bij het CM wist de persoon die met mijn dossier bezig is ook niet van waar het ineens kwam. Die persoon heeft echt kei hard zijn best gedaan om dingen uit te zoeken etc en nergens vond hij een oplossing, maar blijkbaar heeft zijn harde werk toch vruchten afgeworpen! :-D Ik heb nu zo'n 800 euro in de maand. Hij gaat nog wel uitzoeken hoe het komt dat ik er ineens één krijg want ik heb normaal gezien niet genoeg gewerkt voor een ziekteuitkering. Als ik meer weet laat ik zeker en vast iets weten. Kan misschien nog interessant zijn...

Ik kreeg gisteren een mailtje van Liliane met de vraag of ik kon bevestiging of ik mee ging of niet. Ze wist dat ik graag wou en mocht, maar ze had mijn documenten niet (gisteren verstuurd met de post). Ik heb snel bevestigd want in die mail stond ook dat de vakantieweek met mij erbij vol zou zitten. Maar zeker en vast nog proberen om nog mee te gaan hé?!! Mail ze maar! ;-) Hoe gaat het met jou?

Rein

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 21, 2011, 00:45:53 am »
Hej Anke,

Gho ja moest je iets meer weten over die uitkering van de CM mag je mij zéker iets laten weten want ik zit zowat in hetzelfde schuitje... en 800€ is nog altijd veel beter dan 500 :)

Ik heb ook net een email naar Liliane gestuurd om te vragen of er toevallig nog een plaatske vrij was. Eigenlijk stom dat ik daar zolang mee gewacht heb maar ik wou eerst mijn chemo afwachten, taxotere, om te zien hoe ik daar op reageerde. Als ik écht niet uit de voeten kan, zou ik op die vakantie niet veel kunnen gaan doen... En nu blijkt dat het allemaal zeer goed meevalt maar nu is het natuurlijk weer te laat misschien...

Anyway... moest er nog plaats zijn voor de vakantie, ga ik ook naar de ontmoetingsdag in Antwerpen nu zaterdag.. kwestie van het VLK al wat te leren kennen. Ik vermoed dat daar voornamelijk ook mensen zullen zitten die meegaan op de vakantie. Ga jij ook? Je kan in principe tot vandaag inschrijven.

Voor de rest met mij alles goed hoor. Het nieuwe schooljaar is begonnen en ik heb me ingeschreven voor een recem cursussen :) Ik heb dus een beetje routine terug al een geluk en ik voel me op die manier toch een beetje nuttig.

Goed, kga je eens laten, hopelijk tot zaterdag en de vakantie.

X

Rein

Rein

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: september 21, 2011, 12:10:50 pm »
Anke,

Ik kreeg net een antwoord van Liliane en ze had mij eigenlijk al enigzins meegeteld :) Super dus! Ik had altijd al de intentie om mee te gaan maar aangezien ik nog niets bevestigd had dacht ik dat ik misschien te laat zou zijn nu, maar al een geluk had ze mij dus al wel mee ingecalculeerd :)
Ik heb er wel al zin in eigenlijk, in die vakantie! Hopelijk blijft die chemo meevallen, dan kan ik er ook écht van genieten.
Ik heb mij dus ook ineens ingeschreven voor nu zaterdag de ontmoetingsdag. Benieuwd wat dat gaat geven... ik ben er wel een beetje nieuwsgierig en nerveus voor, voor heel dat VLK gebeuren :)
Kom je ook zaterdag?

Bye
Rein

Toetiewoetie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: september 22, 2011, 13:00:21 pm »
Oh, echt super dat je mee kunt naar de zee!  :D Ik kijk er ook enorm naar uit. Lijkt me een hele ervaring. Hihi, wel een beetje spannend eigenlijk. Ik ben ook benieuwd naar hoe ik die week ga zijn. Dat ze mij maar twee in plaats van één spuitje geven om mijn witte bloedcellen goed te houden, dan kan ik er wel tegen!  ;) Alhoewel, ik heb mijn middagdutjes eigenlijk wel nodig want anders haal ik de avond niet of moet ik het mij de volgende dag bekopen. Hopelijk blijft het bij jou ook goed gaan want je had minder last van bijwerkingen nu hé?  :)

Ik ga niet naar de ontmoetingsdag gaan, al ga ik er spijt van hebben denk ik. Ik vind het wel een tof onderwerp aangezien ik zelf een boek aan het schrijven ben en ook een blog heb. Maar het is voor mij een vrij moeilijk uur en 'k had ook al andere plannen.

Rein, hou je goed en veel plezier hé zaterdag! X

Lupita

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 25, 2011, 20:35:55 pm »
Ik ben ook van plan om mee te gaan tussen twee chemo's door! Ben benieuwd om lotgenootjes te ontmoeten en alle andere verhalen te horen! Is er ook iemand van mijn leeftijd? (18)

Groetjes!

Rein

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 25, 2011, 22:04:47 pm »
Dag Lupita,

Ik ben zelf 26 maar ik denk dat daar ewa van alles zit ze kwa leeftijd (allé binnen de cathegorie 17-30 natuurlijk)... Maakt u maar ni druk :)

Byebye

Rein

els2

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 26, 2011, 01:11:05 am »
Dag Lupita,

Je kunt ook altijd eens een mailtje sturen naar Liliane, als dat voor jou belangrijk is.
Ik weet 1 meisje die 18 is, de rest is wat ouder (maar ik ken natuurlijk niet de hele lijst he).
Weet wel dat wij op leeftijd geen onderscheid maken hoor, iedereen is welkom !

Groetjes !