Auteur Topic: stoppen met nolvadex  (gelezen 50413 keer)

fee

• Bekijk profiel
Re:stoppen met nolvadex
« Reactie #60 Gepost op: oktober 08, 2011, 15:11:26 pm »
Hallo,

Wat ik ook ondervind is dat ik 's avonds geen al te zware maaltijd mag innemen
Ik neem mijn Nolvadex 's avonds in

Ik weet niet of ik er goed aan doe die eventueel 's ochtends te nemen
Ik ben de Nolvadex 's avonds beginnen innemen
daar ik nachtwerk doe, nu ben ik nog thuis maar ik hoop na nieuwjaar opnieuw te kunnen gaan werken

Heeft iemand ooit ook het tijdstip van innamen veranderd
en daaruit een verschil ondervonden?

Dank u allen, veel moed aan iedereen!

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: oktober 08, 2011, 16:04:06 pm »
Ikzelf neem ook nolvadex:al 20 maand:nog zeker 40 te gaan.In het begin had ik naast de klachten,die ik nog had van de chemo geen extra klachten.Na zo'n 5 maand begonnen de nevenwerkingen te komen.Stramme,pijnlijke spieren.Rusteloze benen.geheugen en concentratie-problemen,vermoeidheid.Op mijn controle vorige woensdag bevestigde de oncoloog dat dit allemaal een gevolg was van de nolvadex én dat deze problemen naar gelang ik dit langer inneem zeker niet zouden verminderen.Maar we zetten door,zolang we die rotziekte maar niet meer terug krijgen.Ik neem het pilletje 's morgens in;maagklachten heb ik er niet van.
Ik heb al van sommigen gehoord dat het beterschap gaf om het tijdstip van inname te veranderen.Of ( maar doe dit enkel in overleg met je oncoloog;niet op eigen initiatief!!)twee maal een halfje.
groetjes

chrissy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: oktober 09, 2011, 11:29:09 am »
Ik neem nu Nolvadex een beetje meer dan 1 jaar (14 maand) en ik had in het begin het meest last van gewrichtspijnen, krampen en slechte doorbloeding in de benen. Ik neem nu wel alle dagen magnesium (promagnor) en de laaste tijd zijn die symptonen sterk verminderd. Mijn chirurg zei, dat ik het 6 maanden de tijd moest geven om m'n lichaam te laten aanpassen aan die (stomme) medicatie. En voorlopig heeft hij gelijk.... ! Maar je weet, iedere mens is anders...!
Het tijdstip om het in te nemen speelt niet zoveel geen rol, denk ik, wel iedere dag ongeveer op hetzelfde tijdstip, maar ik neem ze altijd  middags...en soms een beetje later, als ik vergeetachtig ben...!!!

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: oktober 09, 2011, 21:01:49 pm »
Ik zit er een beetje mee verveeld wanneer ik nu net dat pilleke moet innemen
daar ik 's nachts werk, en wat ik terug wil doen als ik opnieuw aan de slag kan
Ik zal het nog wel eens navragen aan de oncologe wat ik daar best mee doe
maar misschien heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: oktober 17, 2011, 21:09:19 pm »
Zelf ga ik geregeld naar mijn huisdokter (die homeopaat is) en hij heeft me al geregekd zaken voorgeschreven om de bijwerkingen, die ik steeds zal blijven hebben (neuropatie), te verlichten en bij mij werkt het.
In de klassieke geneeskunde werkt men niet zo. Als ze daar iets geven om de bijwerkingenvan iets te milderen gaan mensen meestal dan weer andere bijwerkingen gaan rkijgen. Mogelijk porberen om alternatief zaken te gaan zoeken die bijwerkingen kunnen milderen. Ze zullen het niet allemaal wegkrijgen maar ik vind het de moeite waard te proberen. (ik bedoel hier niet iets alternatiefs of zo ter vervanging- NEE- wel ter ondersteuning,
groetjes,
joohan