Auteur Topic: stoppen met nolvadex  (gelezen 48848 keer)

summer36

• Bekijk profiel
Re:stoppen met nolvadex
« Reactie #30 Gepost op: augustus 11, 2011, 14:14:46 pm »
Ik heb dezelfde mening als sabine en omamanita.Ik zou gewoonweg niet durven stoppen.En al was zwart op wit bewezen dat ik maar één procent winst kon maken door die pillen te nemen,dan nog zou ik elke kans met twee handen vastnemen om ieder kansje te winnen om die ziekte te overwinnen en niet meer te hervallen.
Maar denk dat iedereen dit voor zichzelf moet uitmaken,met wat hij/zij het beste kan leven.In de revalidatie kwam ook mensen tegen die er het nut niet van inzagen,de nevenwerkingen in acht genomen.
Hoe moeilijk het ook is,ik zet ook door én als het weer eventjes te moeilijk word dan kom ik m'n leed wel eens klagen op het forum
groetjes,indian

clousaeuke

• 42 jaar een lieve man en twee kindere 10 en 15 jaa
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: augustus 11, 2011, 21:34:40 pm »
Ik had een tumor die tripel negetief was ,en dan kan je niks innemen,awel ik zou de ongemakken er graag bij nemen ,wetend dat er minder kans op herval is.
Ik wil daar zeker niet mee zeggen dat het niet erg is ,al die pijn en andere dingen die je er zo maar weer bij krijgt,maar als je mag kiezen....Ik zou het snel weten.
Liefs Heidi

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: augustus 12, 2011, 14:50:14 pm »
ja hier idem hoor
Mss verhoogt het mijn kansen niet .
Maar moest ik nu hervallen dan weet ik voor mezelf ,ik heb alles gedaan wat in mijn mogelijkheden lag.
En anders met een berg schuldgevoelens.

Ik denk ook mijn kinderen.en naasten

suzyvr

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: augustus 13, 2011, 17:23:19 pm »
hoi, ik heb 2 jaar nolvadex genomen, 1 jaar aromasin, maar omdat ik daarmee uit de menopauze kwam heb ik na dat ene jaar aromasin terug novaldex moeten nemen en ben nu aan mijn laatste jaar bezig tot mei 12. Heb ook keiveel last van vapeurs, heb ook venlafaxine genomen wat niet zo'n best resultaat gaf. Nadien heb ik de hele apotheek al geprobeerd tegen vapeurs en de laatste maanden neem ik Famosan Salvia van Dr. Vogel wat mij het beste resultaat geeft. De vapeurs zijn niet helemaal weg maar een merkbare verbetering.

groetjes,

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: augustus 15, 2011, 10:55:15 am »
Ik ben in de derde week van een pauze van 4 weken nolvadex (dat 6 weken voort werkt). In samenspraak met oncologe en huisarts. IK kon gewoon niet meer, ik was op. En ik moet verder,he, mijn job, mijn man wat bijstaan en mijn gezin met 2 tieners. Ik heb zelfs uitgeroepen dat ik heel die nolvadexhandel zou in de vuilbak kieperen, want ik wil leven! Niet mij nog 4 jaar voortslepen en stilletjes aan fysiek én mentaal uitgeput raken...
Nu heb ik vrede met die pauze, het doet me even herademen. Ik heb nog pijn én precies méér last van vapeurs, maar de pijn is draaglijker. En mijn geest lijkt opgeklaard, wat mijn job makkelijker maakt.
1 september staat echter mijn nolvadex weer op de ontbijttafel. Want inderdaad, ook ik heb het gevoel : 'als ik volgend jaar ziek word, zal ik blijven denken dat het komt omdat ik gestopt ben met Nolvadex...'
Maar ik kan mij niet uitspreken over wat een ander moet. Het is wel belangrijk, vind ik, dit ten gronde te bespreken met je arts-oncoloog, én met je naaste(n).

groetjes,

creatief

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: augustus 15, 2011, 10:57:27 am »
aan chocolaatje :

ik ga sinds vorige week naar de kinesiste. Zij vroeg mij eens te polsen bij anderen waar zij het meeste baat bij hebben.
Mijn kinesiste deed tot nu toe lymfedrainage, en een soort energiebehandeling aan mijn enkels (wegens tere plek voor pijn).
Waar ben jij het meeste bij gebaat?

alvast bedankt voor een berichtje,

creatief

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: augustus 15, 2011, 13:23:52 pm »
hoi creatief,

voor mijn arm doet de kinesiste lymfdrainage, heb ik echt veel last van stuwing plakt ze speciale lymftape op mijn arm, helpt ook héél goed
ze raad me dan ook aan om mijn kous zoveel mogelijk te dragen, geeft me echt steun aan mijn arm

voor mijn spier-en gewrichtspijnen ben ik het meeste met acucpunctuur geholpen
wat bedoel je met energie behandeling?  dat ken ik niet
groetjes Sabine

elly1973

• Nieuwkomer
  • *
  • borsktanker 2010, uitzaaiingen bot en lever 2012
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: augustus 25, 2011, 19:39:59 pm »
Om even antwoord te geven of Dixarit een natuurproduct is, helaas niet.
Maar alle natuurlijke middelen die ik ken, bleken niet in aanmerking te komen voor vrouwen met een hormoongevoelige kanker.
4 november gaat mijn overige eierstok en baarmoeder eruit en ik had gehoopt daarna te mogen stoppen met Nolvadex, maar dit bleek niet te zijn, ook al laat ik mijn 2de borst in maart preventief amputeren omdat ik het BRCA2-gen heb.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: augustus 25, 2011, 20:16:34 pm »
eind 2009 zijn mijn eierstokken eruit gegaan
dacht toen ook dat ik mocht stoppen met hormonen
maar je bijnieren maken ook hormonen aan, dus moest ik door doen
groetjes Sabine

Corina1

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: augustus 26, 2011, 21:20:47 pm »
Ik neem zelf Femare. Ik heb ook enorm veel last van bijwerkingen: enorm veel vapeurs, veel gewrichtspijn, slecht slapen, stemmingswisselingen, ... Ik vind het zelf geen optie om te stoppen. Indien ik dan later zou hervallen, zou ik het mezelf nooit vergeten.
Toen ik in het begin ziek werd, dacht ik niet dat de homoontherapie zo een gevolgen zou hebben.  Daar werd weinig of niets over verteld.  Maar achteraf bekeken is dit de moeilijkste therapie van allemaal vind ik.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: augustus 27, 2011, 11:38:18 am »
volhouden dames, met z'n allen hier lukt dat wel
we zijn de straffe madammen hé ;D
groetjes Sabine

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: augustus 27, 2011, 15:53:06 pm »
jouw uitspraken kloppen niet, er is geen een dokter die beweerd dat je met het nemen van nolvadex
geen kanker meer kan krijgen.  Je kan het altijd terugkrijgen, zelfde welke behandeling je doet, niemand kan je garantie geven
maar met die behandelingen en nolvadex wordt de kans gewoonweg veel kleiner dat je het terugkrijgt
die het na 5 of 10 jaar, of nog langer terugkrijgen zijn uitzonderingen , zo zei mijn oncologe
ik hoor je al denken, ik weet het, je moet maar bij die uitzondering zijn
maar ik probeer zoveel mogelijk posiitief daarin te denken, als je gaat doemdenken heb je geen leven meer
bij mij was de kans op genezing met nolvadex en nu aromasin 85 to 90 %
zonder de nolvadex maar 60 %, héél verschil hé, ik durfde niet te weigeren
en ondanks al de bijwerkingen ben ik er toch al fier op dat ik ze al 4 jaar en 9 maanden neem
ik weet, hervallen kan ik altijd nog, maar dan ligt het niet aan mij, ik heb er dan alles aan gedaan
moest ik vroeger stoppen en dan hervallen, ik zou het mijn eigen nooit vergeten
dan zou ik pas in een diepe depressie wegzinken, ik zou mijn kinderen en partner niet meer recht in de ogen durven kijken
maar dat heb ik hier al gezegd
ik heb er geen moeite mee dat je ermee stopt, dat is jouw keuze
heb gewoon moeite met de dingen errond, hoe je het vertelt en zo
vrouwen die pas met hormonenkuur bezig zijn en lezen jouw verhaal,
die hun moed zakt toch al in hun schoenen
hoe ik die hormonen ook haat, uit de handel nemen is toch wat drastisch,
dankzij die hormonen hebben wel meer vrouwen langere overlevingskans
groetjes Sabine

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: augustus 28, 2011, 11:12:57 am »
Ook al is iedereen vrij om een eigen visie te hebben én zelf te beslissen welk behandelingsplan te volgen , toch stel ik me volledig achter de visie van Sabine.Ondanks , de inderdaad verminderde levenskwaliteit , houd ik vast aan die procent'en vermiderd risico om de ziekte terug te krijgen.En al is het maar 5 % , dan nog zou ik die kans met beide handen grijpen.Gewoon om mezelf nooit te moeten verwijten dat ik niet alles geprobeerd heb , dat ik kansen heb laten liggen.Wellicht gaat iedereen anders om met de gedachte van mogelijk herval en dat is ieders vrije keuze.Maar aan zij die toch kiezen voor het parcours van hormoontherapie:als jullie jezelf veiliger voelen door ook , naast de andere behandelingen , deze therapie te volgen:zeker doen.Het gevoel in je hoofd dat je effectief nog iets doet 'tegen die ziekte' is voor velen ook een belangrijke factor in het volledige genezingsproces,en dan spartelen we ons samen wel door de nevenwerkingen.groetjes,indian

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: augustus 28, 2011, 12:06:06 pm »
Ik heb ook vooral moeite met de uiterst negatieve commentaar van twilight zone >:(. Want ik heb het gevoel dat bepaalde uitspraken echt wel nogal ver gezocht zijn en passen in het plaatje van: Nolvadex en al z'n broertjes en zusjes zijn alleen maar goed voor de geneesmiddelenhandel en dragen niets bij aan onze gezondheid. :o Ik ben het daar niet mee eens. Moest ik zo'n gedachten hebben dan zou ik nooit meer naar een dokter gaan denk ik, want dan kan een doktersbezoek alleen maar schadelijk zijn. En dit gaat me toch te ver...
Nog 15 maanden Arimidex, hoeveel % is dat ? Nog máár 25% te gaan en al 75% voorbij, nog één zware winter, want daar manifesteren vele kwaaltjes zich het meest... Doorgaan mét volle moed, mét de bijwerkingen en met de zo belangrijke positieve steun van de lotgenoten! :-* Bedankt allemaal.
Gr'tjes
Omamanita

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: augustus 28, 2011, 15:35:46 pm »
Inderdaad,omamanita:nog 25 % te gaan.En niet vergeten hé:op elk cruciaal punt (80 % ,...)een cadeautje voor jezelf.Het maakt het allemaal wat dragelijker.Chapeau dat je het al die tijd hebt volgehouden.Je bent een voorbeeld voor diegenen , die nog een heel eind te gaan hebben met hormonen ( waaronder mezelf).groetjes,indian