Auteur Topic: kankercellen in urine - blaaskanker??  (gelezen 5045 keer)

creatief

• Bekijk profiel
kankercellen in urine - blaaskanker??
« Gepost op: juli 05, 2011, 13:15:29 pm »
Vanmorgen kregen we het bericht : mijn man heeft kankercellen in de urine, vermoedelijk afkomstig van de blaas. Hij had enkele weken geleden een operatie van de blaaswand (afschrapen, wegens verdachte platte vlekjes), maar er wordt nu vermoed dat er iets is met de blaasspier.
Mijn man is 40...
We weten het niet goed, ik had vorig jaar borstkanker en ben in nabehandeling (medicatie) maar stel het goed. Maar blaaskanker, is dat niet precairder?

summer36

• Bekijk profiel
Re:kankercellen in urine - blaaskanker??
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2011, 15:20:53 pm »
Hey creatief,je vragen over blaaskanker kan ik niet beantwoorden (had ook borstkanker 2009).Maar er zijn hier vast wel mensen,die je wel enkele antwoorden kunnen geven.Ik wens jullie alvast veel sterkte verder,groetjes,indian

Renaud Coucke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 12, 2012, 17:15:53 pm »
Dat dit zou wijzen op blaaskanker kan ik moeilijk zeggen. Wel is het zo, dat bij mij althans, er zich in de blaas poliepen ( zegge maar tumoren) bevonden die operatief werden verwijderd. Om alle twijfel weg te nemen werd nadien mijn blaas en mijn prostaat verwijderd. Ik leef nu o.m. met een urinestoma ( heb ook een colostoma, ingevolge een uitzaaiing die er ook was in de dikke darm). Na mij operaties heb ik nog chemotherapie gehad. Gelukkig ben ik nu al 18 maanden vrij van de chemo...Ik moet wel elke drie maand op controle ( bloedonderzoek en scanner). Heb je nog meer vragen over blaaskanker dan wil ik je ze gerust beantwoorden. Veel sterkte.

Renaud.

Hoppelander

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2012, 21:15:06 pm »
Ik werd in november geopereerd van een poliep in de blaaswand. Na onderzoek bleek deze niet kwaadaardig te zijn. Bij mijn eerste controle in maart stelde mn vast dat de poliep daar terug in volle glorie terug was. Ik vond dit heel verdacht ! Na een tweede verwijdering en na kweek bleek het ditmaal te gaan om een zeer kwaadaardige kankercel die reeds doorgegroeid is tot in de buitenste blaaswand....... Na een second opinion in Leuven heeft men beslist om de blaas en omliggende lymfeklieren te verwijderen. Ik moet op  woensdag 09 april binnen en word op 10 april geopereerd......Ben er niet gerust in!