Auteur Topic: De wetenschap.  (gelezen 3006 keer)

defee

• Gast
De wetenschap.
« Gepost op: april 26, 2006, 12:42:27 pm »
een campagne zoals "kom op tegen kanker" is natuurlijk zinvol en nodig, en ook de VLK staat kankerpatiënten bij met raad en daad. maar als nieuwe onderzoekstechnieken wegens "te duur" niet mogen toegepast worden waar is dan de vooruitgang in de bestrijding en behandeling van kanker. darmkankerpatiënten moeten regelmatig een coloscopie ondergaan om te kijken of er nieuwe tumoren zijn of niet. voor mensen met een stoma is dit een onmenselijk, vernederend en pijnlijk onderzoek. dit onderzoek kan vervangen worden door een ander dat pijnloos is en meer menswaardig. maar het is te duur. dan voor mij maar geen onderzoek en dus geen zekerheid over de toestand van mijn kanker. wat denken lotgenoten over deze te dure onderzoeken die nochtans beter zijn zowel voor de lijdende mens als wat betreft de resultaten.

kjolie

• Gast
Re:De wetenschap.
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2006, 15:46:03 pm »
Ik stel me ook al een tijdje vragen bij de onderzoeken naar kanker en de tekortkomingen. Ikzelf ben in behandeling voor een hersentumor en ondertussen is mijn mama gestorven aan Leukemie en telkens viel ons hetzelfde op. Er werd ons nooit gevraagd welke levensstijl we hadden, wat we deden, wat we aten,of we veel gsm gebruiken,... Over voeding worden geen vragen gesteld en ook geen info gegeven, terwijl ik zeker weet dat dit al veel zou helpen en daarom geen genezing geeft, maar toch een ideale aanvulling geeft.  Tja, het is wel duidelijk dat men liever geld steekt in het zoeken naar medicatie en dure behandelingen, dan naar efficiente onderzoeken naar oorzaken....
Ik zou liever te horen krijgen wat ik best niet meer doe, dan alweer volgepropt worden met vuiligheid en behandelingen en dan daar weer een andere kanker of ziekte van krijgen(leukemie en menopauze)
Gelukkig doet VLK veel, maar die zijn ook maar een kleine garnaal in de grote commerciele oceaan...