Auteur Topic: TongKanker..  (gelezen 4324 keer)

Veerle_G

• Gast
TongKanker..
« Gepost op: april 25, 2006, 20:04:29 pm »
Hey..
'k ben 14 jaar...
4 jaar gelede werd bij m'n vader tongkanker vastgesteld..
3.5 jaar bleef hij kost wat kost werken..Liet zijn zaak geen dag alleen!
Hij onderging vele operaties (met vele kosten natuurlijk).
Vanaf october 2004 ging het bergaf..
Eerst kreeg hij moeilijk heden met eten..
Daarna kon het niets meer eten en kreeg voeding via een darmpje rechtstreeks naar zijn maag..
Later kon hij zelfs niet meer spreken..
Schreef alles neer..
Laatste 3 maanden woog hij amper 40 kg (eerst woog hij ong. 99 kg)en was 46 jaar,, lag altij op een ziekenhuis bed..dag in dag uit..nacht in nacht uit..
Nooit in 4 jaar tijd klaagde hij dat hij pijn had..zei nooit iets over pijn..nooit!
Hoewel je het wel op z'n gezicht kon aflezen hoeweel pijn hij wel had.. Vind het speciaal hoe iemand 4 jaar kan leven met zo een pijn en niets zeggen omdat hij z'n geliefden niet wou kwetsen..
Voor hem moet het vreselijk geweest zijn..Tot de laatste snik was hij bij z'n gezond verstand..Wetend dat je tijd gekome is en wetend dat je snel zult sterven, moet vreselijk moeilijk zijn..Tot zijn laatste snik deed hij er alles aan om zijn familie te doen lachen..
Hoewel ik mijn vader niet veel zag, alleen om de 2 weken in weekends, betekende hij alles voor mij..
Hoewel hij zich slecht voelde en pijn leed..heeft hij nooit iets gedaan tijdens zijn ziekte dat hij niet wou..Geen operatie gebeurde zonder zijn toestemming..af en toe was dit wel niet al te best maar toch..Uit respect voor hem vroegen we om alles zijn toestemming..
Hij was ervan overtuigd dat hij genezen zou..was plannen aan het maken..was aan het fantaseren over wanneer hij terug een vettig frietje zou kunnen eten :P Maar helaas is hij niet genezen..op 25 maart kreeg ik een telefoontje..m'n vader was gestorven in zijn slaap :'( Voor hem was het misschien beter..niet meer lijden..Ma voor mij was het een klap..een klap omdat'k hem nooit of nooit had verteld hoeveel hij voor mij betekende..
Maar nu heb ik de vrees..M'n vader had kanker..heb ik dan ook kanker? :S